Forening som vil investere i hus.
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 20-08-01 15:14

Hej

Vi er en forening på 15 medlemmer som ønsker at købe et hus og indrette som
vores mødelokale / klubhus.

Men hvordan gør man bedst ?

Umiddelbart kunne man jo købe en andel på 1/15 hver. Men i tilfælde af at
der kommer nye medlemmer og måske er nogen som på sigt vil melde sig ud, vil
det da give en masse bøvl.

Findes der alternativer ? Vi har tænkt på at lade 4 pers. købe og så leje ud
til foreningen. Men hvad med skat af lejeindtægt, når ejere også er medlem
af foreningen ? Beskattes det på samme måde, som når man lejer hus ud til
beboelse ?

Alle råd er velkomne, da vi ikke er eksperter i økonomi.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Christian Sønderup

Dato : 20-08-01 17:10

Hej Henrik

Som udgangspunkt er foreninger, som er berettiget til kommunale
lokaletilskud fritaget for skat. (Jeg ved dog ikke, hvad i har tænkt jer at
lave i klubben, så det er med forbehold)

Derfor bliver jeg nødt til at spørge hvad i skal lave i klubben og
fordelingen af alder. Dvs hvor mange under 25, og hvor mange over 25...

Er i en etableret forening, der allerede får kommunale tilskud...?? (dvs
godkendt ved kommunen)

Christian

Henrik Nielsen <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lr665$c4v$1@sunsite.dk...