Ny hd i iMac-MacParty
Fra : Per Madsen

Dato : 20-08-01 15:26

Jeg fik lige en tanke..., det kan godt være det er lidt flabet, men jeg
prøver alligevel:
Var der måske en venlig sjæl, der kunne hjælpe mig med at sætte en 40 gb hd
i min iMac (333 mHz), i forbindelse med MacParty. Jeg bor i Odense, og
slæber selvfølgelig gerne Mac'en med derop )

Mvh.

Per Madsen

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 20-08-01 14:46

Per Madsen <permand@private.dk> wrote:

> [...]
> i min iMac (333 mHz), i forbindelse med MacParty. Jeg bor i Odense, og
> slæber selvfølgelig gerne Mac'en med derop )

ja da!

Jeg er der i hvert fald lørdag.

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 20-08-01 15:23

Hej

Jeg kommer også lørdag, så det kan være jeg kan "kigge over skulderen" når I
montere en Harddisk i en iMac. Jeg tænker nemlig selv på, at købe en iMac.

Kent

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1eyg3s0.1tdvqno45se2uN%jmfink@mac.com...

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-08-01 21:00

Kent Wormsdorf <kpw@nextnordic.dk> wrote:

> Jeg kommer også lørdag, så det kan være jeg kan "kigge over skulderen" når I
> montere en Harddisk i en iMac. Jeg tænker nemlig selv på, at købe en iMac.

Hvis man ikke kommer til MacParty eller ikke kan vente, så kan man finde
en fin "billedmanual" på flg. url (den er skrevet til den nye
slot-loading model):

< http://www.iMac2day.com/installhd.shtml>

Jeg brugte den i dag, da jeg skulle sætte ny HD i vores iMac DV. Det var
ikke svært! (... og som der står skrevet så kan man sagtens hoppe over
trin 7 - 12.)

Nu glæder jeg mig til at bl.a. Seagate får deres 100% lydløse HD på
markedet. Så kan iMac'en endelig blive helt lydløs. (En HD larmer jo
faktisk en del når det er den eneste komponent man kan høre.)

/Martin

Fra : MacMan

Dato : 20-08-01 23:39

I brevet "1eygknz.1xu29fz1j26u7rN%mb@talent.dk" skrev Martin Bredthauer
(mb@talent.dk) den 20/08/01 21:59:

> Nu glæder jeg mig til at bl.a. Seagate får deres 100% lydløse HD på
> markedet. Så kan iMac'en endelig blive helt lydløs. (En HD larmer jo
> faktisk en del når det er den eneste komponent man kan høre.)

Den er skam på markedet allerede.
2.000,- for 60 GB, men uden støj:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374627896

- Morten

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-08-01 21:04

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Den er skam på markedet allerede.
> 2.000,- for 60 GB, men uden støj:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374627896

Det var da li'godt... der er den jo! Ja kr. 2000,- er en slat, når IBM
kan gøre det for kr. 1200,- Men så er den jo ikke lydløs.

Er der iøvrigt nogen der har gode/dårlige erfaringer med disks fra
Seagate?

/Martin

Fra : Peter Gersmann

Dato : 21-08-01 21:20

In article <1eyif3p.crwh2z1pmom4mN%mb@talent.dk>, mb@talent.dk (Martin
Bredthauer) wrote:

> Er der iøvrigt nogen der har gode/dårlige erfaringer med disks fra
> Seagate?

Har en 20 MB fra dem. Glimrende - har aldrig haft problemer med den.

//Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-08-01 23:07

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Det var da li'godt... der er den jo! Ja kr. 2000,- er en slat, når IBM
> kan gøre det for kr. 1200,- Men så er den jo ikke lydløs.

Hov det passer slet ikke med de priser, jeg blev bare lige snydt af
IBM's betegnelse "60GXP", som dækker alt fra 20 til 60 gb.

/Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-08-01 23:58

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Det var da li'godt... der er den jo! Ja kr. 2000,- er en slat, når IBM
> kan gøre det for kr. 1200,- Men så er den jo ikke lydløs.

En lydløs HD? Er det så en 7200 rpm disk? Det er IBM'erne jo.

En 60 GB IBM koster da i omegnen af 1600 kr., så 2000 for en "lydløs"
Seagate er da ikke så slemt.

--
René

Fra : MacMan

Dato : 22-08-01 10:41

I brevet "1eyimc6.1np0wu41fnuxotN%rfn@altavista.net" skrev René Frej Nielsen
(rfn@altavista.net) den 22/08/01 0:58:

> En lydløs HD? Er det så en 7200 rpm disk? Det er IBM'erne jo.

IBM's er meget stille det er jeg enig i, men man kan nu sagtens høre dem
(har selv en 75GXP, har ikke prøvet 60GXP).

Her er lidt om Seagate'n:
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8779

- Morten

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-08-01 14:15

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> IBM's er meget stille det er jeg enig i, men man kan nu sagtens høre dem
> (har selv en 75GXP, har ikke prøvet 60GXP).

60GXP er sygeligt stille - jeg har en 40GB udgave, og i begyndelsen
panikkede jeg fordi jeg ikke troede at den virkede. Jeg kan simpelthen
ikke høre den arbejde !(bemærk dog at jeg har en iMac/a så blæseren
overdøver en del, men stille er den).

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't"
-Bart Simpson

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-08-01 15:26

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> [...]
> panikkede jeg fordi jeg ikke troede at den virkede. Jeg kan simpelthen
> ikke høre den arbejde !(bemærk dog at jeg har en iMac/a så blæseren

Hmm... jeg har en 60GB 75GXP, som jeg overvejer at sætte i min Cube, men
jeg er lidt i tvivl om, om den larmer for meget. Lige pt. er Cuben 99%
lydløs. Der høres kun en meget meget svag snurren.

Lækkert!

--
René

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-08-01 15:26

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8779

Det lyder pænt imponerende. Måske man skulle putte sådan en i Cuben...

--
René

Fra : Per Madsen

Dato : 20-08-01 22:48

Jesper Møller-Fink wrote on 20/08/01 14:46:

> ja da!
>
> Jeg er der i hvert fald lørdag.

Alletiders!!
I mellemtiden kan jeg fortælle, at jeg idag snakkede med Lars fra OfficeLine
i Odense, og sagde at de (OfficeLine) til MacParty event'en, efter al
sandsynlighed stiller en tekniker til rådighed til diverse mindre opgaver,-
uden beregning.
....så nu er vi da 3 om at få sat den hd i

Mvh.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 20-08-01 22:19

> [...]

> uden beregning.
> ...så nu er vi da 3 om at få sat den hd i

Det skal der næsten også til

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-08-01 11:10

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Det skal der næsten også til

Du har vist ikke prøver en af de nye iBooks?

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-08-01 11:32

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Du har vist ikke prøver en af de nye iBooks?

der kan et brækjern vel gøre det?

Det er faktisk ikke så bøvlet at skifte harddisk i en iMac - en god
portion tålmodighed er det vigtigste.

- iBook vil jeg slet ikke udtale mig om!

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 22-08-01 14:42

janus@netcetera.dk,Ny-Internet writes:
>Du har vist ikke prøver en af de nye iBooks?

Har du prøvet en af de gamle?

MVH
Martin/IT

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-08-01 15:09

Martin Edlich /LO <med@lo.dk> wrote:

> Har du prøvet en af de gamle?

nej.

-j

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 22-08-01 15:26

janus@netcetera.dk,Ny-Internet writes:
>nej.

Vær du meget glad for det.

Jeg skal heldigvis ikke samle iBook'en igen, da iBook + rødvin = dårlig
ide.

MVH
Martin/IT