Outlook VBA, Contacts
Fra : Tue Hellstern

Dato : 20-08-01 12:40

Hej NG
Jeg henter via VBA nogle oplysninger fra Outlook's journal funktion.
Jeg har defineret en variabel MyJour som Outlook.JournalItem. Via
denne henter jeg; MyJour.Start, MyJour .End og MyJour.Subject.

Det virker også meget fint, men jeg vil også gerne have fat i den
kontakt(Contacts) der er bundet op på den givne journal optegnelse.
Jeg kan få fat i Firma og Categories, men ikke Conracts.

Er der nogen der har en idé

Hilsen
Tue

Fra : pre

Dato : 20-08-01 19:58

Set objOutlook = CreateObject("Outlook.application")
Set nms = objOutlook.GetNameSpace("MAPI")
Set fld = nms.GetDefaultFolder(olFolderContacts)
Set itms = fld.Items
lngContacts = itms.Count
Debug.Print "Number of Contacts: " & lngContacts

osv (men glem ikke Dim)

pre

Fra : Tue Hellstern

Dato : 20-08-01 20:45

Hej

> [...]
>Set itms = fld.Items
>lngContacts = itms.Count
>Debug.Print "Number of Contacts: " & lngContacts

Jeg er ikke helt med.
Giver dette ikke bare antallet af Contacts?

Det jeg skal bruge er det man skrive i bunden af et Journal item,
Contact. Altså den person eller det firma som Journal oprettelsen er
bundet til

Hilsen
Tue

Fra : pre

Dato : 21-08-01 14:21

Som jeg forstod problemet gjaldt det om at fange Contact-folderen, og det
sker på den anførte måde. ovs, dækker så hvad man egentlig vll med folderen
når der er kontakt (er anført et antal).

Fra : Tue Hellstern

Dato : 21-08-01 17:07

Hej

>Som jeg forstod problemet gjaldt det om at fange Contact-folderen, og det
>sker på den anførte måde. ovs, dækker så hvad man egentlig vll med folderen
>når der er kontakt (er anført et antal).

Det er ikke Contact-folderen jeg ødnsker at åbne, eller jeg tror ikke
det er den

Alle andre oplysninger på en Journal oprettelse kan jeg få fat i, men
ikke hvilken Kontaktperson der er tilknyttet denne journal oprettelse.

Jeg har fat i start tid, slut tid, varighed, emne og kommentar, men
altså ikke kontakt person.

Har du en idé

Hilsen
Tue

Fra : pre

Dato : 21-08-01 19:44

Se direkte mail.

Fra : pre

Dato : 22-08-01 11:04

Standard fields in a journal entry
Field

Edit in view Data type and meaning
Attachment No Yes/No.
Billing Information Yes Text.
Categories Yes Text. User-defined field used to group and find related
items. Multiple categories are separated by commas.
Company Yes Text.
Contact No Text. Name of the contact the journal entry is recorded for.
Contacts No Text. Names of contacts linked to this item. Multiple names are
separated by commas.
Created No Date/Time. Date and time the journal entry is created.
Do Not AutoArchive Yes Yes/No. Specifies whether to archive the journal
entry.
Duration No Duration. Saved as minutes.
End Yes Date/Time. End date and time set for the journal entry.
Entry Type No Text. Type of entry made for the journal entry.
In Folder No Text. Name of the folder that contains the journal entry.
Message Class No Text. Specifies the message class for the type of item. For
information about the standard Outlook message classes, click
Mileage Yes Text.
Modified No Date/Time. Last time the journal entry was modified.
Notes No Text. First 255 characters in the text box of the journal entry.
Outlook Internal Version No For administrator use only
Outlook Version No Text. Version of Outlook that the journal entry is
created in.
Read No Yes/No. Specifies whether the journal entry has been marked as read.
Sensitivity No The following settings apply.
0 Normal
1 Personal
2 Private
3 Confidential

Size No Number. Number of bytes used by the journal entry.
Start Yes Date/Time. Start time for the journal entry.
Subject Yes Text.

Fra : Tue Hellstern

Dato : 22-08-01 16:32

Hej
Der er noget jeg ikke forstår. Jeg har prøvet med "ContactNames" som
vel er det mest oplagte, men der kommer ikke noget frem. Jo, jeg har
tilknyttet en kontakt

Ifølge denne liste kan man bruge:

>Contact No Text. Name of the contact the journal entry is recorded for.
>Contacts No Text. Names of contacts linked to this item. Multiple names are
>separated by commas.

Det kommer bare ikke frem på listen.
Hvor har du denne oversigt fra? - Var der noget mere forklarende
tekst?

Hilsen
Tue