S/M og Parforhold....
Fra : Jesper

Dato : 20-08-01 03:06

Hejsa....

Jeg har et godt spørgsmål, om s/m og parforhold........

Min situation i korte træk pt.. Jeg er gift, og på 10 år, og har haft et
godt ægteskab indtil videre, men for ca 1 måned siden, sprang bomben i det
lille hjem.

Konen kunne godt tænke sig, og indgå et forhold til "Herre eller Master!",
jeg spurgte hvordan hun var kommet på den tanke, jo man chatter på sexchat
og syntes at det kunne være spændene og udlevet en fantasi..

Man synker og tænker, og siger øhhh skat kunne vi ikke lege, niks jeg var
ikke gjort af det rigtige stof, der tænkte jeg mit, men fik alligevel den
tanke, gad vidst om det bare er en grille eller det er "hendes" ny
livsstil...

Hun hopper rundt på chatten og finder et egnet emne til at lege med, og alt
imens lyder aftalen på at for hun kan prøve dette her, så er ærlighed det
vigtigste, så både hun og jeg, forsøger at sætte ord på de følelser der
opstår, det lyder jo som vejen til et åbent ægteskab, tænker jeg..
Men efterhånden som hun begynder at opbygge sit forhold til sin master,
sidder jeg og undre mig, mere og mere...

For det er ved at udvikle sig til et trekantdram, hvor jeg ikke rigtig kan
finde min plads i dette her show, for som udgangspunkt elsker jeg min kone,
og respektere hendes beslutning om at afprøve et s/m forhold..

Men selvfølig er jeg da møg jaloux, og føler mig da krænket, har masser af
følelses rod, hvor man på den ene side er ved at skride fra det hele, eller
sætte stolen for døren og sige stop, men samtidig håber man jo bare at det
er en fiks ide...

Tja så ville jeg høre om der var nogle der havde nogle gode råd, for på
længere sigt holder sådanne et forhold jo ikke det er logik for Burhøns...

hilsen

Tom...

Fra : hende.dk

Dato : 20-08-01 12:32

Hej!

Svær problematik og alt afhænger af øjene, der ser. Hvorfor
jeg heller ikke vil give gode råd - men jeg vil heller ikke
være hellig og hel... så jeg siger min uforbeholden mening!
Seriøst så tror jeg det er "griller". SM-relateret forhold
er tidens musik. Mange taler om det, en del af disse skriver
om det (chatregi) - men det er altså en brøkdel, der reelt
prøver det (IRL).

Jeg skal hverken gøre mig klog på dig, din kone, Jeres
ægteskab eller alt det jeg synes at fornemme mellem
linierne - men du ikke siger højt! Et og andet sted virker
det på mig som om din kone har fundet noget, som taler
(eller vækker) hendes seksualitet med fornyet styrke.
Luder/Madonna rollen er sat på spidsen og jeg tænker, at hun
er ikke den eneste, der har det sådan eller har oplevet den
slags følelser. Spørgsmålet er hvor langt hun reelt vil gå
for at føre det ud i livet. Min erfaring (har selv forsøgt
mig med SM) fortæller mig, at mange pludselig får tilføjet
andre nuancer til deres sexliv - og det betyder, at deres
sex ikke kun er 'vanilla'sex, men derimod bliver det krydret
med nogle af de elementer fra SM som er forenlig med deres
forhold.

Det var det. Nu til noget som er langt mere vigtigt: dine
følelser! Først og fremmest skal du tage dig selv alvorlig
og derfor ikke bare hoppe med på vognen i angst for at
miste. Du skriver ærlighed, så er det vist der du starter:
fortæl hende, at du er jaloux. Du kan ikke bede hende tage
stilling til dine følelser eller ansvaret for dem - men du
kan forklare hende, hvordan du oplever det her og hvor du
selv har lyst til, at være med til. Sammen finder I måske en
løsning - men på sigt er det dig som individ, der gør
forskellen! Forstår du mig?

F.

Fra : Jesper

Dato : 20-08-01 13:40

Ja så kan jeg som udgangspunkt sig nu at hun er startet et s/m forhold, og
jeg har forklaret mig, med mine følelser, og står nu i starten af en
suppedas, syntes jeg selv.

For på mange andre områder fungere vores forhold godt, mit føles register
ræser op og ned, forstået på den måde at man.
Hvor man føler man ikke slår til som partner, og er møg jaloux, og prøver nu
at forholde mig til den problematik, og det er en svær nød og knække når man
er glad for sin partner..

Og når man får en udmelding der siger at du får en lydig tøs, det var nu
ikke det jeg søgte hos min kone, for mig er det vigtigt at være ligeværdige
partner, jeg vil føle mig som en dum skid og der vil nok komme nogle meget
kedelige sider frem i en, hvis det kommer så langt, men selvføling udvikler
man sig også selv, men det gode spørgsmål er kan et parforhold holde til
sådanne en markant ændring, hvor man ikke selv har været banemand for den
udvikling, eller lære man og acceptere denne ændring gradvist, for det
strider imod mit kvindesyn i dagens danmark..

Tom

Fra : Tomas O.

Dato : 20-08-01 17:08

"Jesper" <jesper2346dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:3b810465$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
SNIP
> Og når man får en udmelding der siger at du får en lydig tøs

Det er vel kun seksuelt hun mener det der? Og det er slet ikke
noget du kan forholde dig til? At bruge hende mener jeg...

Hilsen
Tomas O.

Fra : Hanne L

Dato : 21-08-01 13:20

Jesper skrev i en meddelelse news:3b810465$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej Tom

> Ja så kan jeg som udgangspunkt sig nu at hun er startet et s/m forhold, og
> jeg har forklaret mig, med mine følelser, og står nu i starten af en
> suppedas, syntes jeg selv.

Det er vist et mildt ord at kalde det en suppedas.
Jeres forhold står overfor en alvorlig ransagen, som jeg
ser det.

> [...]
> at forholde mig til den problematik, og det er en svær nød og knække når man

Selvfølgelig er det det.
Men du må først blive helt klar over med dig selv, hvad du
vil/kan være med til. Og dernæst gøre det ligeså klart for
hende, hvor dine grænser går. Kan hun ikke acceptere det
og handle efter det, er spørgsmålet, om hun overhovedet har
lyst til at bevare jeres ægteskab.

> [...]
> udvikling, eller lære man og acceptere denne ændring gradvist, for det
> strider imod mit kvindesyn i dagens danmark..

For det første er det at være en lydig tøs i S/M-sammenhæng
ikke noget, man overfører til dagligdagen mellem hinanden, med
mindre man lever i et 24/7 S/M-forhold, og det gør I ikke! Man
overfører det _slet ikke_, når det ikke er jer to, der leger med
S/M. I har jo hverken oplevelser omkring det sammen eller et
kodeks opbygget, der vil kunne forsvare at indføre det mellem
jer.

Derfor får du ikke en lydig tøs, men det modsatte, nemlig en
kone, der vil sætte sig op imod dig hele tiden i håbet om, at
du vil sætte hende på plads med de metoder, hun nu oplever
med sin Herre. Og det kan du selvfølgelig ikke.

Hun lider af begrebsforvirring, når hun blander tingene sammen
på den måde, hvilket får mig til at spekulere på, hvad det dog
er for en Herre, hun har fundet, siden han ikke har forstået at
klare og adskille begreberne for hende?

Man kan sagtens leve i et ligeværdigt forhold og samtidig
lege med S/M, men det kræver, at man adskiller tingene
skarpt i sin hverdag. Men har man, som du skriver, ikke
selv været med til at starte legen, og er man, som du,
ikke part i legen, har den intet at gøre mellem jer to i jeres
forhold. Det kræver, at du går ind og er Herre over din
slavinde = din kone.

Venlig hilsen
Hanne L

PS
Er du sød at tænke over din klippe- og citatteknik.
Klip det væk, du ikke svarer på, og svar nedenunder
det, du citerer.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-09-01 11:51

Hanne L wrote:

> [...]
> på den måde, hvilket får mig til at spekulere på, hvad det dog
> er for en Herre, hun har fundet, siden han ikke har forstået at

Sikkert en ganske almindelig en. De fleste folk der forsøger
sig med D/s og BDSM lider af begrebsforvirring i grotest grad.
Såvel S'erne som m'erne.

Jeg tror Jespers forhold er tabt, men en anden go' gang kunne man
måske forsøge at "gå i lære som S", især hvis der er tale om BDSM
som jo ikke er specielt svært at praktisere.

--
Peter Knutsen

Fra : WeirdLabs

Dato : 02-09-01 14:27

[SNIP]

> Jeg tror Jespers forhold er tabt, men en anden go' gang kunne man
> måske forsøge at "gå i lære som S", især hvis der er tale om BDSM
> som jo ikke er specielt svært at praktisere.
>
> Peter Knutsen

At "gå i lære som S" ...
Det har jeg altid gerne ville...
Men jeg har aldrig fundet nogen der ville lære fra sig 'på den måde'.
Jeg blev engang nødt at forlade en dejlig pige fordi at jeg ikke kunne
tilfredsstille hende (hun er hardcore m'er) og siden da har jeg ledt efter
en 'Mester'.

SMil ville nok være et godt sted at starte, men jeg lever af SU, så det er
lidt dyrt....
Er der andre alternativer ??

WeirdLabs

Fra : claus

Dato : 20-08-01 13:09

Jesper <jesper2346dk@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> ikke gjort af det rigtige stof, der tænkte jeg mit, men fik alligevel den
> tanke, gad vidst om det bare er en grille eller det er "hendes" ny

Hvis jeres samliv, parforhold og kærlighedsforhold kører fint er det nok
værd at gå ind i en nærmere drøftelse af, hvad det egentlig er hun
forestiller sig, der skal ske - om det blot er en fantasi, eller om det
skal udmøntes konkret.
Hvis jeres forhold derimod er gået i stå og du ikke kan se nogen
mulighed for at få genskabt gnisten og hun heller ikke selv har nogen
forslag, så lyder det som om separation og skilsmisse er den eneste
mulighed - sådan går det jo i er det ikke 50% af alle ægteskaber.

--
hilsen claus

Fra : Hanne L

Dato : 21-08-01 12:57

Jesper skrev i en meddelelse news:3b806fe4$0$76941$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej Tom

> Min situation i korte træk pt.. Jeg er gift, og på 10 år, og har haft et
> godt ægteskab indtil videre, men for ca 1 måned siden, sprang bomben i det
> lille hjem.

D.v.s, at I aldrig har så meget som snakket om S/M
tidligere i jeres ægteskab, hvor hun er kommet frem
med nogle holdninger til det? Hvis det er tilfældet,
forstår jeg godt, det kom som en bombe for dig.

> Konen kunne godt tænke sig, og indgå et forhold til "Herre eller Master!",
> jeg spurgte hvordan hun var kommet på den tanke, jo man chatter på sexchat
> og syntes at det kunne være spændene og udlevet en fantasi..

Fantasier er fine, hvis de forbliver fantasier.
Fantasier er også fine, hvis de forsøges udlevet indenfor
forholdets grænser.
At udleve dem udenfor forholdet, hvis man stadig vil
bevare sit forhold, kræver til gengæld, at man er 100 %
enige om, at det overhovedet finder sted samt, hvordan
det finder sted. Her tænker jeg på, med hvem det sker,
hvor meget tid det må tage, samt en alvorlig overvejelse
om, hvad det vil betyde for både jeres følelser for hinanden
og for hendes følelser for hendes nye Herre.
Man kan blive temmelig følelsesmæssigt afhængig af en, der
opfylder fantasier, man har drømt om længe.

> [...]
> ikke gjort af det rigtige stof, der tænkte jeg mit, men fik alligevel den
> tanke, gad vidst om det bare er en grille eller det er "hendes" ny

Hvis du spurgte på den måde, er det sandt, at du ikke er
gjort af det rette stof. Havde du derimod taget hende i
nakken, kigget bestemt på hende og sagt til hende, at
nå er det det, du vil, jamen det er ok med mig, men det
kommer til at foregå _her_!, så kunne det være, hun
i dyb taknemmelighed havde fremstammet et: Javel Herre!

Dermed siger jeg ikke, at du bare skal acceptere, at
hun har fået de lyster og åbenbart vil praktisere dem
uden hensyntagen til jeres forhold. Eller, at du skal gå på
kompromis med dig selv, hvis du ikke har lyst til at lege
med S/M og ikke kan se dig selv som Herre i den leg.

Men det lyder, som om du tog det meget roligt i starten,
da hun præsenterede ideen for dig, siden du kunne tænke,
at det enten var en grille eller hendes nye livsstil. Var du
virkelig indstillet på, at hun havde lov til at prøve det af
med andre, eller troede du, det ville begrænse sig til at
finde sted på chat?

Troede du i virkeligheden ikke, hun ville tage skridtet
fuldt ud?

> [...]
> Men efterhånden som hun begynder at opbygge sit forhold til sin master,
> sidder jeg og undre mig, mere og mere...

Da du tænkte på et åbent ægteskab, hvad følte du så?
Og hvorfor undrer du dig? Har du ikke selv givet grønt lys
for det? Måske under omstændigheder, hvor du ikke helt
kunne overskue, hvad det ville indebære, men alligevel
grønt lys, som jeg læser det.

> For det er ved at udvikle sig til et trekantdram, hvor jeg ikke rigtig kan
> finde min plads i dette her show, for som udgangspunkt elsker jeg min kone,
> og respektere hendes beslutning om at afprøve et s/m forhold..

Her siger du noget centralt, nemlig at det er _hendes_
beslutning. Er beslutninger ikke noget, I træffer _sammen _
i jeres ægteskab?

> [...]
> sætte stolen for døren og sige stop, men samtidig håber man jo bare at det

Jeg kan godt forstå, at du er jaloux.
Men hvorfor føler du dig krænket, når du selv er gået med
til det? Er det, fordi hun er gået længere, end I havde aftalt?
Hvordan kan du håbe, det kun er en fiks ide, når hun er i
fuld gang med at udleve sin fantasi? Og formentlig i den gode
tro, at du synes, det er helt ok?

Jeg tror, du i bund og grund enten ikke har troet, hun mente
det, eller også er sådan indrettet, at du ikke _kan_ sætte
stolen for døren og sige stop. For det burde du have gjort i
samme øjeblik, dine følelser ikke kunne være med til det,
der er i fuld gang.

Og så synes jeg, du distancerer dig lidt fra det hele ved at
skrive "man" i stedet for "jeg". Måske er det en ubevidst måde
at beskytte sig på, men prøv at se tingene lige i øjnene og sig
"jeg", for det er dig, der er den ene part i dette her.

> Tja så ville jeg høre om der var nogle der havde nogle gode råd, for på
> længere sigt holder sådanne et forhold jo ikke det er logik for Burhøns...

Mener du dit og hendes forhold?
Eller hendes og hendes nye Herres?

Jeres forhold holder ikke, hvis hun fortsætter med at være
sammen med den anden, hvis du siger stop. Det er, for mig
at se, allerede i farezonen, fordi hun ikke af sig selv stopper
det, når hun ser, hvilke kvaler, du lider. Det kan hun vel ikke
undgå at se. Eller har du forsøgt at skjule det for hende?
Hvor er den ærlighed henne, I aftalte at have overfor hinanden?

Jeg ved ikke, om et forhold mellem hende og hendes nye
Herre holder i længden. Men hvorfor ikke, hvis det bereder
både hende og ham stor tilfredsstillelse?

Venlig hilsen
Hanne L
--
"Det, der sker nu, er livet.
Det, du håber vil ske, er ikke livet."

Fra : carsten

Dato : 21-08-01 22:53

en kort kommentar :

du må på ingen måde overhøre dine føelser det er meget vigtigt at høre
efter hvad der kommer af signaler far sine egne føelser .. det vil påvirke
resten af din hverdag og dit alm. liv
jeg skal ikke sige om du skal gå i lære som hersker eller udnyte
sitiuationen og leve dine fantasier ud med en anden eller du skal sætte
hårt mod hårt det er op til dig !!!

men man må aldrig at overhøre sine føelser man bliver ikke et gladt meneske
af det !!!

carsten

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-09-01 11:51

Hanne L wrote:

> Hvis du spurgte på den måde, er det sandt, at du ikke er
> gjort af det rette stof. Havde du derimod taget hende i

Pladder, Jespers adfærd og reaktion kan meget vel være forårsaget
100% af den hjernevask han har været udsat for i det feministiske
institutionssystem, en hjernevask som har undertryk og fortrængt
hans medfødte realpersonlighed.

> [...]
> kompromis med dig selv, hvis du ikke har lyst til at lege
> med S/M og ikke kan se dig selv som Herre i den leg.

Det kan jo godt være at hans realpersonlighed har lyst til at
lege med hende på den måde, men at han er blevet så grundigt
hjernevasket at han ikke formår at erkende det.

> [...]
> for det? Måske under omstændigheder, hvor du ikke helt
> kunne overskue, hvad det ville indebære, men alligevel

"Åbent ægteskab" er noget rod. Som oftest handler det om at den
ene part føler sig presset til at sige ja, når den anden part
foreslår at man "åbner forholdet op", og i praksis er det tit
kun den ene part (mit gæt er pigen, men jeg er ikke sikker) som
benytter sig af åbenheden, mens den anden part sidder hjemme
og er ulykkelig, men ikke tør indrømme det.

> Her siger du noget centralt, nemlig at det er _hendes_
> beslutning. Er beslutninger ikke noget, I træffer _sammen _
> i jeres ægteskab?

Nejda, Jesper er en god lille feminist, han ved godt at det er
pigen der bestemmer alting og at han bare har at sige "ja, skat"
hele tiden

> Jeg kan godt forstå, at du er jaloux.

Ja for hulen da. Han har jo gået og troet at de var hinandens, men
det var de så pludselig ikke ali'vel.

> Men hvorfor føler du dig krænket, når du selv er gået med
> til det? Er det, fordi hun er gået længere, end I havde aftalt?

Vi skal lige huske på at aftaler er noget som indgås mellem to
ligeværdige parter. Og jeg er dybt skeptisk mht. om Jesper og
hans pige på nogen måde er ligeværdige. For mig lyder det som
om at Jesper er og har været stærkt presset og derfor har følt
at han reelt ikke har haft noget at skulle have sagt.

> Hvordan kan du håbe, det kun er en fiks ide, når hun er i
> fuld gang med at udleve sin fantasi? Og formentlig i den gode
> tro, at du synes, det er helt ok?

Ønsketænkning. Et yderst normalt fænomen.

> [...]
> at beskytte sig på, men prøv at se tingene lige i øjnene og sig
> "jeg", for det er dig, der er den ene part i dette her.

Lyder som et godt råd.

--
Peter Knutsen