Andet multimedie
bentjuul 3670
Links i billedfil ?
Fra : Torben

Dato : 20-08-01 00:27

Hej
Kan det lade sig gøre at kalde et website når man klikker på eller kører
musen over et billede der er åbnet i IE ?
Er der muligheder med metatags i jpg eller gif, eller kan man lave en
animeret gif hvor linket evt kommer automatisk, eller kan det det laves i
flash. Det må kun være en jpg eller gif fil - og KUN een fil idet html koder
er forbudt til formålet

Hygge

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-08-01 03:29

Mon, 20 Aug 2001 01:26:43 +0200, skrev "Torben" <nospam@for.me>:

> [...]
>Er der muligheder med metatags i jpg eller gif, eller kan man lave en
>animeret gif hvor linket evt kommer automatisk,

Ikke uden, at der noget htmlkode udenom og du kan heller ikke
have metatags i en billedfil.

>eller kan det det laves i
>flash. Det må kun være en jpg eller gif fil - og KUN een fil idet html koder
>er forbudt til formålet

Du kan godt lave en flashfil med links i.
Hvordan du præcist gør ved jeg ikke, men det gør de i

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Torben

Dato : 20-08-01 09:30

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> og du kan heller ikke
> have metatags i en billedfil.

Jo da
Tag f.eks en jpg fil og vis den i ACDSee eller ethvert andet billedprog. Der
oprettes en database på grundlag af disse metadata, kaldet metatags. Der kan
stå hvad som helst, men typisk oplysninger om kilde, digital kamera type,
ophavsret, opløsning, bemærkninger o.s.v. - og jeg har endda skrevet et link
som www.mysite.dk i disse tags. Nu skal der jo bare noget software til at
læse dette, så er alle muligheder åbne. Dette gør bl.a. søgemaskinerne
Er du overrasket, og kan du forestille dig hvad en global indeksering af
billeder på alle sites kan bruges (og misbruges) til !

Og så findes der software der kan gemme exe kode i billedet
Var der nogen der blev bange for virus nu.

Fra : Ninzen

Dato : 20-08-01 20:07

"Torben" <nospam@for.me> skrev

> [...]
> ophavsret, opløsning, bemærkninger o.s.v. - og jeg har endda skrevet et link

Jo, men oplysningerne er jo gemt via et stykke software, som
opretter f.eks. en database. Det er ikke noget alle billedprogrammer
kan - det kræver et program der giver mulighed for det.
Det ligger, vil jeg mene, ikke i en billedfils "natur". Knud har ret.
Du skal lave noget programmering (eller have noget software
der gør det for dig) for at det kan lade sig gøre.
Hvordan kan man lave links som fungere i IE uden brug af HTML?
--

Venlig hilsen Ninzen