Apropos Seven!!!
Fra : Andrew

Dato : 19-08-01 21:38

Ja, apropos se7en (se tidligere indlæg) så er det en af de mest vellykkede
og
aller, aller bedste thriller/action/spændings/gyser-film nogensinde.
Den er med på min top10 liste over de bedste film nogensinde.

Og igen APROPOS, så ligger Pulp Fiction på en absolut top 3 på denne liste
(jeg burde egentlig snart lave denne liste, så jeg kan få placeringerne
fasrlagt!)

Mvh And

Fra : Ghost

Dato : 20-08-01 01:14

Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lp84t$1uct$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> aller, aller bedste thriller/action/spændings/gyser-film nogensinde.
> Den er med på min top10 liste over de bedste film nogensinde.

Hvorfor? (Den har ikke en chance på min top 100 liste)

Fra : Andrew

Dato : 20-08-01 16:40

Ghost <linde@adslhome.dk> skrev i en

> Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9lp84t$1uct$1@news.cybercity.dk...
>
> Hvorfor? (Den har ikke en chance på min top 100 liste)

Undskyld mig, men jeg er nødt til at vende det spørgsmål om og rette det
imod dig:
Hvorfor har den ikke en chance på din top 100 liste???*
*= 3 enorme spørgsmålstegn

mvh Andrew

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 20-08-01 06:35

Andrew skrev i meddelelsen <9lp84t$1uct$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>(jeg burde egentlig snart lave denne liste, så jeg kan få placeringerne

Se7en ligger på min top 3 hvad angår filmoplevelse i en biograf. Lost
Highway (selvom jeg ikke fatter 30% af den film) og Memento/Usual
Suspects/Fight Club hører også til på den liste (fed top "3" hvar? ).

Se7en er så stemningsfuld at jeg ikke kunne lade være med at glide 100% ind
i dens dystre univers. Historien er intelligent og skuespillet holder hele
vejen, og så er det altid rart at se når Hollywood ikke nødvendigvis skal
have en rendyrket "happy end". Jeg åd den råt.

mvh
Lars

Fra : KNL DtP

Dato : 20-08-01 14:13

Lars Vadsholt <vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> skrev i en

> [...]
> vejen, og så er det altid rart at se når Hollywood ikke nødvendigvis skal
> have en rendyrket "happy end". Jeg åd den råt.

Jeg kan tilslutte mig den holdning! Morgan Freeman og Brad Pitt spiller
begge så fedt i den film. Lyd og billedsiden er nær det perfekte (tænk lige
på den stemning den laver = total dyster), historien er genial og
intelligent - en sådan film SKAL findes på DVD-hylden i mums-udgaven og på
de-bedste-film-jeg-har-set-top-10-listen.

Citater fra Se7en:

---

Detective David Mills: I've been trying to figure something in my head, and
maybe you can help me out, yeah? When a person is insane, as you clearly
are, do you know that you're insane? Maybe you're just sitting around,
reading "Guns and Ammo", masturbating in your own feces, do you just stop
and go, "Wow! It is amazing how fucking crazy I really am!"? Yeah. Do you
guys do that?

---

Detective David Mills: Honestly, have you ever seen anything like this?
Detective William Somerset: No.

---

Detective William Somerset: Anyone who spends a significant amount of time
with me finds me disagreeable.

---

William Somerset: This guy's methodical, exacting, and worst of all,
patient.
David Mills: He's a nut-bag! Just because the fucker's got a library card
doesn't make him Yoda!

---

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Kasper

Dato : 20-08-01 14:51

On Mon, 20 Aug 2001 07:35:02 +0200, "Lars Vadsholt"
<vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> ("Lars Vadsholt"
<vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk>) wrote:

>Se7en ligger på min top 3 hvad angår filmoplevelse i en biograf. Lost
>Highway (selvom jeg ikke fatter 30% af den film)

Hehe, ja, Lost Highway er en film man kan se igen og igen, og hele
tiden få noget nyt ud af den. Men at forstå den 100% kommer man aldrig
til.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 20-08-01 16:40

>Hehe, ja, Lost Highway er en film man kan se igen og igen, og hele
>tiden få noget nyt ud af den. Men at forstå den 100% kommer man aldrig
>til.

nope, det opgav jeg efter at have set den 4 gange. Nu ser jeg den bare for
oplevelsens skyld. Jeg "frygter" lidt for Lynch's nyeste film, for den
skulle efter sigende være hans mindst sammenhængende film til dato. Og efter
at have set LH og Eraserhead, så skal det nok blive lidt af en oplevelse

mvh
Lars

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 24-08-01 12:41

"Lars Vadsholt" <vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Se7en ligger på min top 3 hvad angår filmoplevelse i en biograf. Lost
> Highway (selvom jeg ikke fatter 30% af den film) og Memento/Usual
> Suspects/Fight Club hører også til på den liste (fed top "3" hvar? ).

Er Lost Highway kommet på DVD endnu, og hvornår mon man kan finde memento?
Havde aldrig hørt om dem før dit indlæg her (kald mig bare alt muligt, men
jeg går desværre ikke så tit i bio), men de lyder ret så gode når man læser
lidt om dem...!

Er i øvrigt helt enig med dine to andre film på top3...!

-Peter