Aprilia Pegaso - Forskelle på årgange og s~
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-08-01 20:23

Først en stor tal til Anders for lån/leje af sin xj600 og til Morten for
turen på hans pegaso.

Ja det er to meget forskellige cykler og nogle hundrede kilometre på dem har
overbevidst mig om at kørestillingen på sådan en pegaso lige er mig (og den
er jo noget billigere end en transalp, funduro og freewind importeres ikke
længere ...). Det eneste lignende jeg har kørt på tidligere er en Honda
Varadero, men den "klasse" er over hvad jeg har tænkt mig at spendere.

Jeg får måske snart brug for at køre på tværs af landet et par gange om ugen
og det er min 150ccm knallert altså for lille til i længden (Selvom jeg da
har været glad for de 34000km jeg har kørt på den siden sommeren 98')

Men selvom jeg er hooket på en pegaso var kåben lidt træls. Det passer lige
med at den turbolente vind rammer mig omkring hagen Rejser jeg mig op så
hovedet kommer fri af strømmen er min hjelm tilstrækkelig støjsvag ved
140km/t, men jeg kan ikke dukke mig ned i læ. Jeg ved at givi laver en
større vindskærm. Er her nogen der har erfaring med dem ?

En anden ting. Modellen har jo undergået nogle forandringer med tiden - bla.
med et modelskifte omkring 94/95, i 1997 og at den har fået indsprøjtnming
fra 2001.

Men hvilke ændringer er der ellers på årgangene ?
Hvad var nypriserne i samme periode ?

Mvh
Anders Majland
PS Morten har faktisk sin Pegaso til salg for 65kkr (99'er 15kkm og skrammet
kåbe)