Porer der går i stok
Fra : fam.Jensen

Dato : 19-08-01 19:07

Hej Jeg en del porer der går i stok eller er det blomst?
men har det nogen betydning eller er det på tide at tage dem op?.
Næste spøgrsmål en del af porerne er rimelig tynde hvorfor bliver de ikke
tykkere

Fra : fam.Jensen

Dato : 19-08-01 19:14

Jeg er ny inden for havearbejde

Fra : Martin H. Jensen

Dato : 19-08-01 19:39

On Sun, 19 Aug 2001 20:13:39 +0200, "fam.Jensen"
<cnrj-jensen@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg er ny inden for havearbejde
>"fam.Jensen" <cnrj-jensen@tdcadsl.dk> wrote in message
grunden til at jeres porrer blomstrer, kan være fordi de haft det for
koldt først på sæsonen. Hvis man f.eks har plantet dem ud tidlig og
nattetemperaturen har været i nærheden af frysepunktet, så begynder de
at blomstre og sætte frø til den videre overlevelse...

nej det har ingen betydning,

jeg tror helt bestemt at årsagen til at jeres porrer ikke bliver tykke
er mangel på gødning da det er en ret krævende plante, som kræver en
del for at blive til noget.
jeg har selv erfaret det i min have, at jeg ikke gav dem så meget i
første omgang, hvilket viste sig senere på året med tynde porrer. Det
er også en meget god ide at holde jorden løsnet omkring planterne, da
det giver dem ekstra gode mulighed for at vokse endnu mere frit.
Medmindre man dyrker sine grøntsager i højbede hvor jorden ikke bliver
betrådt af fødder, så her forbliver jorden mere løs og luftig..

med venlig hilsen
Martin Haubro Jensen

Fra : Jens Kloster

Dato : 19-08-01 20:48

-snip-

On 19-Aug-2001, "fam.Jensen" <cnrj-jensen@tdcadsl.dk> wrote:

> Hej Jeg en del porer der går i stok eller er det blomst?
> men har det nogen betydning eller er det på tide at tage dem op?.

Min erfaring er, at porrer der går i stok, er aldeles uspiselige. De bliver
meget hårde.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-08-01 22:16

Jens Kloster >

> Min erfaring er, at porrer der går i stok, er aldeles uspiselige. De
bliver
> meget hårde.

Det bliver de, men de kan spises med det samme man opdager der kommer en
knop. Jeg har nu både tidligt plantede og egne frøsåede fra drivhus. Der er
ingen tegn på blomstring i de tidlige, så jeg er ved at hælde til den tro at
det også beror på sorten. Fremover vil jeg af samme grund lave dem selv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen