Menu ?
Fra : Michael

Dato : 19-08-01 19:07

Goddag!
hvilken kode skal man skrive for at få en menu, som der er på
denne side:www.spliffomania.subnet.dk
Den menu jeg snakker om er den hvor man kan vælge forside
billeder o.s.v
Hilsen Michael

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 19-08-01 19:29

Michael wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> hvilken kode skal man skrive for at få en menu, som der er på
> denne side:www.spliffomania.subnet.dk

Du kan altid se koden på en side ved at højreklikke på siden og
vælge "vis kilde".

Menuen laves sådan her:

<form name="navform" method="post">
<select name="inchoice">
<option value="/side1.htm">Linktekst1</option>
<option value="/side2.htm">Linktekst2</option>
<option value="/side3.htm">Linktekst3</option>
<option value="/side4.htm">Linktekst4</option>
</select>
<input type=button
onClick= "location = ''
+ document.navform.inchoice.options[
document.navform.inchoice.selectedIndex ].value;"
value="Go!">
</form>

Mvh
Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-08-01 21:36

Sun, 19 Aug 2001 18:06:39 +0000 (UTC), skrev Michael
<skatermann@get2net.dk>:

>hvilken kode skal man skrive for at få en menu, som der er på
>denne side:www.spliffomania.subnet.dk

Det er jo bare at højreklikke på siden og så vælge kilde.
Det er den der starter med <form name="navform" method="POST">
<select name="inchoice" size=1> og slutter med </form>.

Du bør dog smide den ind i <body> og ikke udenfor, som det er på
ovennævnte side.

Ellers kig på <http://www.echoecho.com/dk/tooldropdown.htm>

med venlig hilsen
Knud