Maling af gasbetonmur
Fra : Finn

Dato : 19-08-01 18:38

Hej

Jeg er ejer af et gasbetonhus hvor der er bygget en længere læmur ud fra
også i gasbeton. Fra forsiden af huset ser det ud som én lang mur hvor der
bare er tag på halvdelen. Mit problem er at jeg ikke kan få malingen til at
holde på læmuren (Den skal mere eller mindre males en gang om året for at
være pæn = relativt dyr og meget arbejde).
Malingen på selve huset fejler ikke noget og det ses helt tydeligt at
malingen ikke har det godt når der ikke er tag over. Selve læmuren har
zinkinddækning på så der kommer ikke vand ind direkte fra oven på muren.

Jeg har tænkt på om man måske kan give muren noget "vandbeskytter" inden der
males. Det skal helst ikke være udenpå for så skal jeg jo over hele huset
for at få det ens

Er der andre som har erfaring med maling af gasbeton og hvad kan jeg
eventuelt gøre?

Mvh
Finn