/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
humoristiske WKPP-stops.
Fra : Jens Didriksen


Dato : 19-08-01 18:26

Gider du lige forklare, Peter
Fjelsten... ?? (kort...)

Didrik



 
 
Peter Fjelsten (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 19-08-01 23:44

I artikel <3b7ff5f3$0$3240$ba624c82@nntp01.dk.telia.net> sagde Jens
Didriksen tilsyneladende (In article <3b7ff5f3$0$3240$ba624c82
@nntp01.dk.telia.net>, jens@didriksen.dk says)...
> Gider du lige forklare, Peter
> Fjelsten... ?? (kort...)

1) Stoppene svarer som regel til en 3m/min opstigningshastighed
2) De er SVJV arbitrære - som pylestopsene er

WKPPs stops bliver i langt højere grad emuleret af
gradientfaktormodellen men er i realiteten vel mere bobbelbaseret en
opløst gasbaseret.

WKPP har gjort dykning meget mere sikker med indførsel af
standardiserede dekogasser og ændrede stopmønstre.

Man kan slippe afsted med meget mere end man tror hvis man blot "laver
det rigtigt" (tm).

--
Peter Fjelsten
Lær mere om DIR-dykning på den skandinaviske DIR-liste:
<http://groups.yahoo.com/group/dir_skand/>. Kom og stil spørgsmål!

Jens Didriksen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 20-08-01 10:48

Tak for det. Så har jeg kun 2 spørgsmål:

1) Hvad er det nu liiiige at SVJV er
forkortelsen for... ?

2) I og med at WKPP har forsøgt at øge
sikkerheden ved ændrede stopmønstre
m.v., hvor kommer det hurmoristiske så
ind i billedet???

> Man kan slippe afsted med meget mere
end man tror hvis man blot "laver
> det rigtigt" (tm).

Hvor har du dog ret! (jeg havde aldrig
troet at jeg skulle høre mig selv sige
sådan til dig...

Didrik




Peter Fjelsten (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 20-08-01 11:37

I artikel <3b80dc18$0$266$ba624c82@nntp01.dk.telia.net> sagde Jens
Didriksen tilsyneladende (In article <3b80dc18$0$266$ba624c82
@nntp01.dk.telia.net>, jens@didriksen.dk says)...
> 1) Hvad er det nu liiiige at SVJV er
> forkortelsen for... ?

Så Vidt Jeg Ved. (Søg dog på nettet)

> 2) I og med at WKPP har forsøgt at øge
> sikkerheden ved ændrede stopmønstre
> m.v., hvor kommer det hurmoristiske så
> ind i billedet???

Ved at det netop _ikke_ er WKPP stops, men en fejlagtig implementation
der bare svarer til 3 m/min opstigningshastighed.

> Hvor har du dog ret! (jeg havde aldrig
> troet at jeg skulle høre mig selv sige
> sådan til dig...

Bare vent - hvis du nogen siden sælger knallerten, skal du som nok købe
det fulde DIR-udstyr (så mangler du bare at lære at dykke DIR... :)

--
Peter Fjelsten
dk.tech.gear <http://www.dktechgear.dk> Vi har alt til DIR-dykning:
Bagplader, Halcyon, Extreme Exposure, DUI, Weezle, tørhandsker
[Fjern initialerne fra en stor by i USA fra slutningen af emailadressen]

Jens Didriksen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 20-08-01 20:48

> > Hvor har du dog ret! (jeg havde
aldrig
> > troet at jeg skulle høre mig selv
sige
> > sådan til dig...
>
> Bare vent - hvis du nogen siden sælger
knallerten, skal du som nok købe
> det fulde DIR-udstyr (så mangler du
bare at lære at dykke DIR... :)

Rolig, nu - ingen panik. Blot fordi jeg
stiller spørgsmål omkring DIR er det jo
ikke ensbetydende at jeg nogenside
kommer i vandet igen, vel...

Og hvis jeg gør, så bliver det nok med
en rebreather på ryggen (eller
maven...) - om ikke andet så blot for
stadigvæk at kunne holde en diskussion
kørenden med dig

Hygge fra Didrik

PS. Omkring 1400cc tror jeg at
definitionen "Knallert" ophører...




Peter Fjelsten (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 20-08-01 21:31

I artikel <3b816898$0$3245$ba624c82@nntp01.dk.telia.net> sagde Jens
Didriksen tilsyneladende (In article <3b816898$0$3245$ba624c82
@nntp01.dk.telia.net>, jens@didriksen.dk says)...
> Og hvis jeg gør, så bliver det nok med
> en rebreather på ryggen (eller
> maven...) - om ikke andet så blot for
> stadigvæk at kunne holde en diskussion
> kørenden med dig

Ja, at køre på knallert er ikke farligt nok for dig - du vil gerne
kradse af på rekordtid, hva'?

> PS. Omkring 1400cc tror jeg at
> definitionen "Knallert" ophører...

Hvorfor? Den lyder da som en?

--
Peter Fjelsten
Lær mere om DIR-dykning på den skandinaviske DIR-liste:
<http://groups.yahoo.com/group/dir_skand/>. Kom og stil spørgsmål!

Jens Didriksen (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 21-08-01 13:06


> PS. Omkring 1400cc tror jeg at
> > definitionen "Knallert" ophører...
>
> Hvorfor? Den lyder da som en?

Jeg vidste godt din hjerne ikke
fungerede, men jeg troede ærligt talt at
dine paraboler var ok, men nej...



Jørgen Egballe (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Egballe


Dato : 25-08-01 09:43

Sludder og vrøvl, hvis den har to hjul er det en cykel, hvis den har to hjul
og en motor er det en knallert!

Jørgen
1100cc knallertkører.

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3b816898$0$3245$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > Hvor har du dog ret! (jeg havde
> aldrig
> > > troet at jeg skulle høre mig selv
> sige
> > > sådan til dig...
> >
> > Bare vent - hvis du nogen siden sælger
> knallerten, skal du som nok købe
> > det fulde DIR-udstyr (så mangler du
> bare at lære at dykke DIR... :)
>
> Rolig, nu - ingen panik. Blot fordi jeg
> stiller spørgsmål omkring DIR er det jo
> ikke ensbetydende at jeg nogenside
> kommer i vandet igen, vel...
>
> Og hvis jeg gør, så bliver det nok med
> en rebreather på ryggen (eller
> maven...) - om ikke andet så blot for
> stadigvæk at kunne holde en diskussion
> kørenden med dig
>
> Hygge fra Didrik
>
> PS. Omkring 1400cc tror jeg at
> definitionen "Knallert" ophører...
>
>
>



Jens Didriksen (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 25-08-01 15:29


Jørgen Egballe <egballe@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8765a1$0$280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sludder og vrøvl, hvis den har to hjul er det en cykel, hvis
den har to hjul
> og en motor er det en knallert!
>
> Jørgen
> 1100cc knallertkører.

----------

Med DEN logik tror jeg Ferrari bliver bare en lille smule træt af
at deres produkt nu fremover skal kaldes for en traktor...

Men ok - jeg får ud fra at alle dykkerer nu fremover er strokes,
da vi jo alle anvender dykkerudstyr...?

Hvilken herlig form for logik - og tidspilde af NG-tid.

Didrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste