Axel O. Hansens kur?
Fra : IMB

Dato : 19-08-01 17:45

Axel O. Hansens kur?

Har jeg læst på www.sundhed.dk at der findes en kur ved dette navn, som
bruges til behandling mod kræft

Hvor kan jeg finde/læse mere om denne kur ??

Kan nogen hjælpe mig ?

På forhånd tak

Venlig Hilsen
Inge

Fra : /arcana

Dato : 21-08-01 17:33

"IMB" <imb@post9.tele.dk> wrote in message

> Hvor kan jeg finde/læse mere om denne kur ??

A. O. Hansen var en dansker, som i 20'erne tog til USA, hvor han læste
naturopati (svarer nærmest til "heilpraktiker" i dag). Han udgav en
ordentlig moppedreng af en bog, som hedder Helbredelse, jeg har den i
reolen.

Jeg tvivler meget på, at hvis AOH har en kur mod cancer i sin bog, at den så
virker. AOH brugte meget gængse folkemedicinske recepter, kombineret med
iris-diagnostik og forskellige diat-regimener. Han gik bl.a. (fornuftigt
nok) ind for en fiberrig og fedtfattig kost med masser af rå grøntsager.

Jeg skal gerne prøve at kigge efter, hvad han skriver om cancer, og kommer
tilbage, hvis jeg finder noget spændende.

/arcana

Fra : /arcana

Dato : 23-08-01 11:54

"/arcana" <wallaby@kangoroo.gov> wrote in message

> Jeg skal gerne prøve at kigge efter, hvad han skriver om cancer, og kommer
> tilbage, hvis jeg finder noget spændende.

Jeg har kigget i AOH's bog. Kuren mod kræft består af:

1 kop 103 (te af bukkehornsfrø) morgen og aften;
1 kop 129 (jordrøg, islandsk mos, rosmarin, egebark og korbendikt) kl. 10 og
15;
1 tskf 130 (kinabark, condurangobark, pimpinellerod, rabarberrod, egebark) 2
x dgl efter frokost og middag;
stram vegetarisk diæt og råsafter.

Kilde: Axel O. Hansen: Helbredelse, C Hamburgers Bogtrykkeri, København
1949.

Jeg vil ikke vurdere denne kur som effektiv mod kræft. Den kan højst øge
patientens velbefindende lidt, hvis den i det hele taget kan det.

/arcana