Andet multimedie
bentjuul 3670
Billedestørrelse
Fra : Kurt Kurtsen \(news\~

Dato : 19-08-01 10:38

Er der nogen af jer i gruppen, der kender et program (eller en funktion i et
program), der kan ændre fotostørrelse på flere fotos på en gang? Jeg tænker
på, om det er muligt f.eks. at ændre størrelse på et helt katalog med
billeder, sådan at man i et hug ændrer fra 1.600x1.200 til 800x600 for 60
billeder. Det ville godt nok spare mig for mange klik!

Venlig hilsen Kurt

Fra : Uni Bull

Dato : 19-08-01 10:45

"Kurt Kurtsen (news)" <kurtkurtsen15@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det ville godt nok spare mig for mange klik!

Kan du ikke lave en makro i dit billedbehandlingsprogram ?
--
Uni Bull

Fra : Jakob H K

Dato : 19-08-01 10:56

Kurt Kurtsen (news) <kurtkurtsen15@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen af jer i gruppen, der kender et program (eller en funktion i et
> program), der kan ændre fotostørrelse på flere fotos på en gang? Jeg tænker

Jeg er ikke helt sikker på hvordan, men jeg mener bestemt at photoshop
kan gøre det. Det er vist noget med batch proces

Hygge

Jakob H K

Fra : Kurt Kurtsen \(news\~

Dato : 19-08-01 11:21

"Jakob H K" <ingen@email.dk> wrote in message

> Jeg er ikke helt sikker på hvordan, men jeg mener bestemt at photoshop
> kan gøre det. Det er vist noget med batch proces
>

> Hygge
>

> Jakob H K

------

Jeps, jeg har nu fundet ud af, at man kan alve et index i Photoshop. Her kan
man så sætte antal billeder på indekset til 1x1. Det virker ok, MEN, der
kommer en hvid kant rundt om, og den gemmer ikke automatisk. Du har ret i,
at man kan køre nogle batch job, men man kan ikke ændre billedestørrelse via
et batch job (så vidt jeg kan se).

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-08-01 13:55

"Kurt Kurtsen (news)" <kurtkurtsen15@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3b7f933b$0$3243$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
------

> Du har ret i,
> at man kan køre nogle batch job, men man kan ikke ændre billedestørrelse via
> et batch job (så vidt jeg kan se).

Det kan Irfanview.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-08-01 08:43

> Du har ret i,
> at man kan køre nogle batch job, men man kan ikke ændre billedestørrelse
via
> et batch job (så vidt jeg kan se).

Jo det kan man sagtens.

Du skal først lave en action, som fungere på samme måde som
man optager makroer i office.

Når du har udført de handlinger der skal til, kan du via batch process
køre denne action på en hel mappe.

--
Peter J

Fra : emj

Dato : 19-08-01 10:57

Kurt Kurtsen (news) skrev i
> [...]

>billeder, sådan at man i et hug ændrer fra 1.600x1.200 til 800x600 for 60
>billeder. Det ville godt nok spare mig for mange klik!

Det er jo voldtægt
Jeg vil på det varmeste anbefale, at du gør det på kopier, så du ikke
spolerer 60 muligheder for at udskære præcis de bedste 800x600 pixels.
Hilsen emj

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-08-01 11:13

On Sun, 19 Aug 2001 11:38:14 +0200, "Kurt Kurtsen \(news\)"

Det kan Irfanview, som er freeware.
Det kan også laves i Photoshop.

Kurt Brixen

Fra : Kurt Kurtsen \(news\~

Dato : 19-08-01 11:31

Tak til Kurt Brixe!

Irfanview virker perfekt, og opfylde 100% mit behov.

Kurt

Fra : Sebastian Steen

Dato : 19-08-01 16:02

"Kurt Kurtsen (news)" <kurtkurtsen15@hotmail.com> wrote in message
> [...]
60
> billeder. Det ville godt nok spare mig for mange klik!

Hvad med "Arles Web Page Creator" http://www.digitaldutch.com/arles/

Sebastian

Fra : Mogens

Dato : 19-08-01 19:21

> [...]

>billeder, sådan at man i et hug ændrer fra 1.600x1.200 til 800x600 for 60
>billeder. Det ville godt nok spare mig for mange klik!

Image Resizer er freeware og kan det du spørger efter.
Kan hentes på addressen her :
http://www.mihov.com/eng/ir.html

Mvh Mogens

Fra : Marc Eley

Dato : 19-08-01 21:44

in article 3b7f8925$0$4674$ba624c82@nntp01.dk.telia.net, Kurt Kurtsen (news)
at kurtkurtsen15@hotmail.com wrote on 19/08/01 11:38 AM:

> [...]
> billeder, sådan at man i et hug ændrer fra 1.600x1.200 til 800x600 for 60
> billeder. Det ville godt nok spare mig for mange klik!

Præcis det samme spørgsmål dukkede op for et par uger siden.
Jeg skrev en lille tutorial til ham der spurgte, så den kan vel bruges
igen. :)

http://www.grandissue.com/tutorial/

--
/marc eley