Mac OS X og to IP-adresser
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-08-01 09:58

Hejsa,

Jeg har nu fået mig en TDC BredBånd ADSL forbindelse i stedet for min
Pro@ccess. Det spiller meget godt, men da BredBånd kører med 2 dynamiske
offentlige IP-adresser i stedet for NAT bag en router, så kan adresserne
på min Mac og min PC'er jo skifte.

Det er ikke helt optimalt i et LAN, så jeg ville gerne have maskinerne
til at hente IP-adresser fra TDC via DHCP, samtidig med at de har en LAN
IP, f.eks. 192.168.1.x.

Jeg har fået et tip til, hvordan man gør det i Windows, men hvordan
klarer man den i Mac OS X? I Network kontrolpanelet kan man under
advanced opsætte en ekstra opsætning til netværksporten, men det er som
om, at det ikke virker. Den kan ihvertfald ikke pinge sig selv.

En Linux-fyr gav mig denne kommando:

ifconfig eth0:0 192.168.1.2 netmask 255.255.0.0

Vil det virke i Mac OS X, samtidig med, at der i GUI'en er valgt DHCP?

Der er desværre ingen man-entry for ipconfig og jeg ville nok heller
ikke kunne gennemskue den, hvis den var der.

--
René

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 19-08-01 20:32

hej René

"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> advanced opsætte en ekstra opsætning til netværksporten, men det er som
> om, at det ikke virker. Den kan ihvertfald ikke pinge sig selv.

Jeg har selv haft problemet med flere PC og Mac på netværket.
Det nemmeste og mest rigtige (Da der er indbygget firewall) er at købe f.eks
en
D-link router DI-804 til 1.500,- +m, jeg har et par enkelte, hvis det skulle
være,
så spiller det på et øjeblik.
Proff Consult ApS, professionelle IT-løsninger
Kell Jørgensen
Tlf.: +45 46 56 22 00 - Fax +45 36 77 34 62
www.proff-consult.dk - kell@proff-consult.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-08-01 22:58

Kell Jørgensen <kell@proff-consult.dk> wrote:

> [...]
> en
> D-link router DI-804 til 1.500,- +m, jeg har et par enkelte, hvis det skulle

Det er da også min plan at købe en router på et tidspunkt men ikke nu.
For det første har jeg ikke råd nu, og så skal jeg være 100% sikker på,
at jeg kan komme igennem til mit arbejdes firewall, med den router jeg
køber.

Til det benytter jeg softwaren Raptor Mobile og routeren skal
understøtte IPSec og kunne route IP Protocol 50. Den router jeg havde
til min Pro@ccess kunne ikke...

--
René