Bekæmpelse af alger på tegltag
Fra : Poul Erik Borg

Dato : 19-08-01 07:37

Jeg søger gode råd om bekæmpelse af alger på mit tegltag.

Poul Erik

Fra : eam

Dato : 19-08-01 11:18

Jeg bruger følgende:
- Rodalon 10% ( sælges ikke som rodalon, da alt over 5% er fastsat som gift)
købes kos materialisten (matas)

- fortynder det 1 dl til 5 l vand

- afventer helt stille vejer. for at det ikke stal vinddrive!! Det skal
blive på taget og kun taget.

- sprøjter det ud over taget med en havesprøjte, det kommer ud som skum som
lægger sig på taget. Helt stille vejr. helst gråvejer, helst ingen regn de
første 2 dage.

- algerne vil nu sidde som er gråt lag, der samler støv.

- kan afvaskes med en stiv kost og masser af vand.

Ellers må du lige prøve at checke hos: http://www.dft.dk/forside.asp

Eller: http://www.ing.dk/konf/root/hvemhlp/html/2380.all.html hvor der har
været en serie om emnet.

eam

Fra : fam.Jensen

Dato : 19-08-01 19:11

Hej Du kan bruge pool rens det er rimelig godt at bruge både til tag og
fliser

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-08-01 20:13

On Sun, 19 Aug 2001 08:37:00 +0200, "Poul Erik Borg" <p.e.borg@tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg søger gode råd om bekæmpelse af alger på mit tegltag.

De høre sig til, de er pynt på huset.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 19-08-01 19:15

Poul Erik Borg <p.e.borg@tdcadsl.dk> skrev i en
> Jeg søger gode råd om bekæmpelse af alger på mit tegltag.

Det står det noget om på:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/

Tryk på : Faq/OSS - Haven
Nr 11 omhandler alger og laver.