lykkepiller
Fra : S. Mikkelsen

Dato : 18-08-01 23:34

Er der nogen der har oplevet at nogen i deres omgangskreds der tager
lykkepiller til en vis grænse mister deres samvittighed?

S.

Fra : Dandan

Dato : 21-08-01 22:56

Åh ja..

Efter min mening burde lægen ordinere lykkepiller til patientens nærmeste.

Patienten får det virkelig fantastisk med sig selv.
Men bivirkningerne fortrænges.

Man Bliver egoistisk/føelseskold/får en masse falsk energi/har aldrig haft
det bedre (siger de)
Orker en masse/der skal ske noget/Skuffer gang på fam og venner/

Det er et sandt helvede for pårørende at se til og på.
Man ved aldrig hvor man har dem.
Og du vil sikkert få skylden for alle de dårligdomme personen havde før.

Følg mit råd og gå i Matas og køb dig nogle Calmigen (perikum)
De virker stortset på samme måde og vil gøre dig stærk til at kunne holde
det ud

Mvh M

Fra : S. Mikkelsen

Dato : 22-08-01 17:07

Jeg så Lars von Trier i samtale med ham Madsen i "Mens vi venter på
kometen"...alt blev simpelthen rakket ned af Trier...han syntes også at
lykkepiller var lige sagen..han tilbød selv Madsen at tage en pille...
Folk på lykkepiller skulle tvinges til en kold tyrker for at se sig selv og
hvad de har gjort.

S.

<3b82d876$0$706$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

Fra : lori

Dato : 26-08-01 15:36

S. Mikkelsen <ssm@io.dk> wrote in message
> [...]
> lykkepiller var lige sagen..han tilbød selv Madsen at tage en pille...
> Folk på lykkepiller skulle tvinges til en kold tyrker for at se sig selv

Hvad har de gjort ? Udover måske at føle at de er kommet op fra den dybe
afgrund. Depressive personer har, inden de får medicin, haft det meget skidt
med dem selv, samt et minimalt eller intet overskud til at klare eventuelle
problemer.
Med medicinen bliver de pludeselig i stand til selv at tage styringen,
tackle deres problemer, og sige til og fra de steder det for dem er
nødvendigt. Har mennesker tæt på "den depressive" svært ved at give afkald
på den styring de i en periode automatisk har haft.

Det er ikke egoisme du ser, men et menneske der pludselig er i stand til at
handle selv. Det er en stor forandring, og du skal nok overveje om du ikke
kan se det som en positiv forandring. Hvad er det der skuffer dig ? Har du
overvejet hvorfor depresionen opstod. Blev der for eksempel stillet store
krav til vedkommende, enten fra pårørende eller personen selv?
Uanset hvad der er sket, er personen nødt til at sætte grænser for hvor
meget denne kan magte, og er det tilfældet at det er mindre en før
sygdommen, ja så vil det måske virke skuffende på nogle at der bliver sagt
fra, hvor der før blev sagt "til". Men det må betragtes som et sundhedstegn
at kende sine grænser.

det er da en løsning. Men du kunne også tage en god snak med vedkommende,
omkring den måde du/i oplever situationen på. Fortæl hvad du/i føler at i
mangler, og spørg til hvordan vedkommende selv oplever forandringen.

Mvh K

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 27-08-01 21:05

On Tue, 21 Aug 2001 23:55:51 +0200, "Dandan" <151515@sol.dk> wrote:

>Åh ja..
>
>Efter min mening burde lægen ordinere lykkepiller til patientens nærmeste.

??????? hvorfor det ???

>Patienten får det virkelig fantastisk med sig selv.

sludder - det bøjer maximalt de skarpe ender af der for det store læs
til at vælte

>Men bivirkningerne fortrænges.

det er sgu meget småt me dbirvirkninger der er - ja jeg har faktisk
ingen - man kan opleve en forbigående impotens i opstarte perioden
men den går over

>Man Bliver egoistisk/føelseskold/får en masse falsk energi/har aldrig haft
>det bedre (siger de)
>Orker en masse/der skal ske noget/Skuffer gang på fam og venner/

hvis du skal skriev flames så går det i dsm

>Det er et sandt helvede for pårørende at se til og på.
>Man ved aldrig hvor man har dem.
>Og du vil sikkert få skylden for alle de dårligdomme personen havde før.

ja det er da åbenlyts du ikke kender nogen der er på det eller er
tynget af skyld over en du har sendt på det - min famillie har sgu
arldrig set mig mere well fungere ind efter jeg kom på cepreix.'

>Følg mit råd og gå i Matas og køb dig nogle Calmigen (perikum)
>De virker stortset på samme måde og vil gøre dig stærk til at kunne holde
>det ud

gør du dig nogen forstilinng om hvad konsikvenserne kunne blive for en
der tog dig alvorligt ?
der er ting man tager pis på og ting man ikke tager pis på det er
ganske enkelt uetisk det du skriver.
MvH
Chokmah

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 27-08-01 20:57

On Sun, 19 Aug 2001 00:33:36 +0200, "S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> wrote:

>Er der nogen der har oplevet at nogen i deres omgangskreds der tager
>lykkepiller til en vis grænse mister deres samvittighed?

Hmm min biologiske far men - jeg tror nu arldirg han har haft en ?
jeg for selv ne pæn sjat - men mener nu ikke at det har være på
bekostning af min samvirighed
MvH
Bo