Andet multimedie
bentjuul 3670
Print på tøj
Fra : Kim Larsen

Dato : 18-08-01 17:51

Hej i gruppen

Alle ved at man kan få noget papir man kan printe på, og så føre det over på
tøj via et strygejern (jeg mener det er noget man kan glatte tøjet med )
Men er der nogen der ved om samme papir kan bruges på andre overflader end
tøj så som glas, metal og andre materialer ?

Kim Larsen

Fra : Ninzen

Dato : 18-08-01 20:59

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev

> Alle ved at man kan få noget papir man kan printe på, og så føre det over på
> tøj via et strygejern (jeg mener det er noget man kan glatte tøjet med )

Ja, der er jo så forskellige slags jern - f.eks damp...

> Men er der nogen der ved om samme papir kan bruges på andre overflader end
> tøj så som glas, metal og andre materialer ?

Jeg vil mene du skal over i serigrafi - men det kommer vel an
på hvor holdbart det skal være, ellers kunne du jo lade det
komme an på en prøve. Dog tror jeg ikke strygejern og f.eks.
plastik er nogen god kombination.
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : S. Børresen

Dato : 21-08-01 01:20

Jeg ahr set at man kan få forskellige ark, beregnet til hver sin ting.
Jeg lavede nogle krus engang, de skulle i ovnen og stå, det var ikke samme
papir som det man bruger til tøj.
Havde nu også mine betænkligheder ved at stoppe en trøje i en 200 grader
varm ovn

Søren

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-08-01 08:06

Nu ved jeg godt at jeg ikke har fortalt hvad disse overføringsbilleder
skulle sidde på, men tro mig, en ovn er ikke stor nok

Kim Larsen

Fra : S. Børresen

Dato : 21-08-01 15:24

Nåe, der findes da også meget store ovne.
Søren

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-08-01 18:18

Jooo, men spørgsmålet er så om ovnen er hel efter end bagning

Fra : S. Børresen

Dato : 22-08-01 08:19

Er det en tønde med benzin, bare et gæt

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-08-01 13:15

Hmmmmhmmmhmmhm, tampen brænder

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 24-01-02 02:13

On Wed, 22 Aug 2001 13:14:40 +0100, "Kim Larsen" <klx@dr.dk> wrote:

>Hmmmmhmmmhmmhm, tampen brænder
>
>Kim Larsen

Her kommer så et skud fra Stevns: Det er en bil - eller måske en
motorcykel

--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Mythos

Dato : 24-01-02 02:37

"Kirsten Bjorneboe" <kirstenb@image.dk> skrev i en meddelelse

> Her kommer så et skud fra Stevns: Det er en bil - eller måske en
> motorcykel
>

> --
> Venlig hilsen Kirsten

Tjaaa, det er slet ikke så tosset et gæt, det er nærmere to hjul.
Hvordan har du dog fundet det gamle indlæg, jeg kan ikke en gang se det ?

Kim Larsen

Fra : Punishers Inc.

Dato : 24-01-02 11:10

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvordan har du dog fundet det gamle indlæg, jeg kan ikke en gang se det ?

Sad også lige og kiggede min anden konto igennem som gemmer indlæggene
længere.....jeg kunne heller ikke finde noget.

Nu aner jeg ikke hvad den oprindelige post gik ud på.....men ønsker man at
lave realistiske grafiske "print på tøj" via Photoshop, skal man have fat i
Filter => Distort => Displace som i øvrigt er et fortræffeligt filter (det
kræver dog en _del_ forståelse at bruge det).

-Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 24-01-02 11:59

"Punishers Inc." <PunisherOlsen@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu aner jeg ikke hvad den oprindelige post gik ud på.....men ønsker man at

Oprindeligt indlæg tilbage fra 18. august:

MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Punishers Inc.

Dato : 24-01-02 18:05

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
> "Punishers Inc." <PunisherOlsen@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Oprindeligt indlæg tilbage fra 18. august:

Så gammelt?! Utroligt

> [...]

> Men er der nogen der ved om samme papir kan bruges på andre overflader end
> tøj så som glas, metal og andre materialer ?

Ja det havde vist ikke meget at gøre med det jeg skrev... men en nyttig
oplysning anyway.

-Rasmus

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 25-08-01 00:02

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men er der nogen der ved om samme papir kan bruges på andre overflader end
> tøj så som glas, metal og andre materialer ?

Hej Kim,
Overvej om ikke du skulle hive fat i et af de lokale reklamefirmaer. Man kan
efterhånden få lavet selvklæbende film til en rimelig penge fordi der i dag
findes systemer til at skære direkte ud fra en computerfil. Det betyder også
at det ikke behøver at blive voldsomt dyrt selvom man kun skal have lavet 1
eksemplar.
Fordelen er det er nemmere, det bliver pænere og det bliver mere holdbart
(min erfaring naturligvis).

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-08-01 07:43

Tak for rådet, men min tanke var at gå dem i bedene, men med et produkt der
er mindre og meget billigere, så nu har jeg nok røbet for meget

Kim Larsen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 28-08-01 01:08

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for rådet, men min tanke var at gå dem i bedene, men med et produkt
der
> er mindre og meget billigere, så nu har jeg nok røbet for meget

Bare rolig Kim,
Jeg har ingen intentioner om at konkurrere med dig. Glæder mig dog til at
høre om det hvis du får stablet det på benene.