Gud mildner Luften...
Fra : MartiN

Dato : 18-08-01 06:48

On Fri, 17 Aug 2001 15:10, "Erik" wrote:

"MartiN" wrote in message
(cit, Buddha):

>Mener du så det er salvet kristendom ??

Forudsat du hentyder til ovenstående citat:
Som ved tidligere henvendelse betroet Jørgen Live4Him
kaldes det i fundatsen for "kristendoms-relaterede emner."
Om det var før han kappede forbindelsen husker jeg knapt.

Kærre Erik:
Jeg forlanger ikke, at du skal sluge det råt, når jeg f.eks påstår følgende...

<< Det salvelsesfulde sprog kan sagtens fungere som et skjold imod Guds
indvirken på menneskets gøren og laden. Falder sjælen i kløerne på den blinde
-men ingenlunde ubegavede- snusfornuft fremstår det for en seer så kedelige
billede, at en mat hinde omslutter hele forstandslegemet.
Hvad således fra et subjektivt synspunkt kan tænkes at beskytte den lyslevende
sjæl mod at lide overlast vil uvægerlig føre til henvisnen og degeneration i
sidste instans. >>

Men jeg vil kæmpe for min ret til at fremføre budskabet her, som andetsteds!
--

Mvh, Martin. -:)