Serase helbreder alle vira og kræft?
Fra : jati

Dato : 17-08-01 21:42

Er der nogen der kender til planten serase?Jeg har hørt den kan helbrede
Hiv/Aids og Hepatitis C .Kan det virkelig være rigtigt.Planten skulle
efter sigende virke ved at udrydde de parasitter der gør det muligt at
virusen er der.Den skulle også helbrede kræft....! Jamen er dette sandt
så....Ja det lyder utroligt og er det sikkert også.Som sagt er der nogen
der har prøvet ell,kender til dette?. :)

En ting er dog sikkert - Hvis de høre bøtten med kattemad kommer de som

http://www.kandu.dk/

Fra : Rado

Dato : 20-08-01 22:00

On Fri, 17 Aug 2001 20:41:53 GMT, "jati" <jati.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>der har prøvet ell,kender til dette?. :)
>
>En ting er dog sikkert - Hvis de høre bøtten med kattemad kommer de som

Øh, hvem - parasitterne? :)

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 21-08-01 17:40

"jati" <jati.news@kandu.dk> wrote in message

> Er der nogen der kender til planten serase?Jeg har hørt den kan helbrede
> Hiv/Aids og Hepatitis C .Kan det virkelig være rigtigt.Planten skulle

Nej. For det første er der ingen planter, som hedder serase, for det andet
er der ingen planter, som kan helbrede kræft - kræft er ikke en, men mange
forskellige tilstande, som kræver forskelligartet behandling.

Planten Catharanthus rosea kan helbrede visse former for leukæmi hos børn -
denne plante er p.t. en af de mest gennemforskede lægeplanter. Man bruger de
fra planten renfremstillede stoffer vinblastin og vinchristin. Men det er
nok ikke det, du er ude efter?

> [...]
> så....Ja det lyder utroligt og er det sikkert også.Som sagt er der nogen
> der har prøvet ell,kender til dette?. :)

Det lyder som om du har hørt om Hulda Clark, forfatteren til "How to cure
all diseases" og "How to cure all cancers". Hun er en fusentast, som du ikke
får noget ud af at lytte til.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 26-08-01 22:15

On Tue, 21 Aug 2001 18:39:34 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

> [...]
>er der ingen planter, som kan helbrede kræft - kræft er ikke en, men mange
>forskellige tilstande, som kræver forskelligartet behandling.

De har dog alle een ting tilfælles: vækstprincippet er løbet løbsk
(eller på Østerlandsk: Yin princippet er blevet for dominerende).

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 27-08-01 00:37

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> De har dog alle een ting tilfælles: vækstprincippet er løbet løbsk
> (eller på Østerlandsk: Yin princippet er blevet for dominerende).

Kender du noget til forskellene på de forskellige typer svulster? Min søster
døde for eksempel af en invasiv svulst - det er en svulsttype, som ikke
metastaserer. Derfor har man forsøgt at bruge anti-angiogenetiske tiltag mod
denne svulsttype. Anti-angiogenese er at forhindre svulsten i at danne
blodkar, så man populært sagt sulter den ihjel.

Da min søster døde, var kræften takket være en vis "biopat" fru Suzette van
Hauen så langt fremskredet, at det var for sent at stille noget op -
metastaseringsprocessen var gallopperende, og dagen før hun døde sprang der
en svulst ved hendes nøgleben på størrelse med et hønseæg. Hvis hun ikke
havde fået stillet diagnosen "candida", kunne hun måske have været i live i
dag, men hun spildte desværre to år med en udsultende candida-kur, som
nedbrød hendes modstandskraft i stedet for at give hendes krop styrke til at
kæmpe imod.

/arcana.

Fra : Lise Aakjær

Dato : 27-08-01 20:13

/arcana <thank.you@but.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9mc19s$e6g$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> dag, men hun spildte desværre to år med en udsultende candida-kur, som
> nedbrød hendes modstandskraft i stedet for at give hendes krop styrke til

Pu-ha. Sikke da en ualmindelig tragisk historie, det er jeg ked af at høre.
Havde hun forkastet det etablerede lægesystem eller havde det "forkastet"
hende.

Og lige et yderligere spørgsmål: Er du egentlig læge/sygeplejerske? Du er
ret velbekendt med diverse medicinske termer.

Hilsen
Lise

Fra : /arcana

Dato : 27-08-01 22:18

"Lise Aakjær" <liseaa@get2net.dk> wrote in message

> Pu-ha. Sikke da en ualmindelig tragisk historie, det er jeg ked af at
høre.
> Havde hun forkastet det etablerede lægesystem eller havde det "forkastet"
> hende.

Nej, hun benyttede alternativ medicin sideløbende med konventionel medicin -
problemet var, at hendes cancer næsten kun kan konstateres ved at tage en
vævsprøve og se på den under mikroskop. Og da den alternative "behandler"
var ude af stand til at stille en diagnose, kom hun altså på to års
candida-kur, mens canceren groede lystigt videre.

> Og lige et yderligere spørgsmål: Er du egentlig læge/sygeplejerske? Du er
> ret velbekendt med diverse medicinske termer.

Jeg har skrevet et par bøger om plantemedicin på farmakologisk baggrund (det
har jeg brugt mange år på), er zoneterapeut med ana/fys/pat og har arbejdet
i sundhedsvæsnet som laborant, skraldemand (på Amager Hospital - hehe),
IT-supporter og lægesekretær...

/arcana

Fra : Lise Aakjær

Dato : 28-08-01 12:54

/arcana <thank.you@but.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9medhk$uf9$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> var ude af stand til at stille en diagnose, kom hun altså på to års
> candida-kur, mens canceren groede lystigt videre.

Undskyld jeg lige bliver ved at grave i det, men hvor sad canceren lige
præcis? Og hvorfor opdagede lægerne det ikke?

> [...]
arbejdet
> i sundhedsvæsnet som laborant, skraldemand (på Amager Hospital - hehe),

Okay, du har været vidt omkring! Det vil altså sige, at du ikke forkaster
plantemedicin på trods af din søsters dårlige erfaringer?

Hilsen
Lise

Fra : /arcana

Dato : 03-09-01 15:06

> Undskyld jeg lige bliver ved at grave i det, men hvor sad canceren lige
> præcis? Og hvorfor opdagede lægerne det ikke?

Lige ved siden af en nerveknude medialt i pancreas.

> Okay, du har været vidt omkring! Det vil altså sige, at du ikke forkaster
> plantemedicin på trods af din søsters dårlige erfaringer?

Nej, jeg prøver på at indse de begrænsninger der ligger i planterne, og
bruger dem supplerende med konventionel medicin, hvis det er nødvendigt. I
visse tilfælde er konventionel medicin at "skyde gråspurve med kanoner",
fordi man kan klare sig med et svagere virkende præparat (plante) med færre
bivirkninger end renfremstillede stoffer.

Det kræver selvfølgelig, at man sætter sig ind i hvad hver enkelt plante kan
bruges til, og hvad den IKKE kan bruges til. Og det er et stykke arbejde,
man aldrig bliver færdig med.

Jeg har aldrig bildt mig selv ind, at man kan kurere "kræft" (som ikke er én
enkelt lidelse, men en lang række vidt forskellige tilstande) med planter.
Derimod kan visse planter hæmme virus, hvilket f. eks. antibiotika ikke kan.
Man har kun p.t. meget få virushæmmende stoffer, men nogle planter øger
kroppens medfødte immunforsvar (de hvide blodlegemer, meget populært sagt),
og dette styrkede immunforsvar kan så i mange tilfælde få has på en lettere
virusinfektion. Man skal bruge sin sunde fornuft...

/arcana

Fra : Rado

Dato : 29-08-01 21:37

On Mon, 27 Aug 2001 01:37:12 +0200, "/arcana" <thank.you@but.no>
wrote:

> [...]
>døde for eksempel af en invasiv svulst - det er en svulsttype, som ikke

Jeg går ikke så højt op i klassificering af sygdomme, svulster osv.,
for det er efter min mening relativt underordnet i en
behandlingssammenhæng. Svaret ligger ikke under mikroskopet eller i
isolerede kemiske processer i cellen, men i de overordnede principper
bag tingenes måde at fungere på, f.ex. Yin Yang princippet (som jo
også ses som det overordnede princip i akupunkturbehandlingen), og
psykens indflydelse på kroppen. Så bliver det relativt let at
gennemskue årsagerne til forskellige sygdomme, og dermed også
behandlingen.

>Derfor har man forsøgt at bruge anti-angiogenetiske tiltag mod
>denne svulsttype. Anti-angiogenese er at forhindre svulsten i at danne
>blodkar, så man populært sagt sulter den ihjel.

Ja, men man fjerner bare ikke årsagen til problemet på den måde. Det
er blot overfladisk symptombehandling, som den meste behandling inden
for det etablerede system.

> [...]
>nedbrød hendes modstandskraft i stedet for at give hendes krop styrke til at

Spørgsmålet er jo så hvad der var sket hvis hun havde valgt en anden
form for behandling? Det er jo lidt svært at sige noget om med
sikkerhed. Der er jo også mange der dør på trods af kemoterapi,
strålebehandling osv..

--
Rado

Fra : Alexander Køpke

Dato : 19-10-01 00:44

"jati" <jati.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter sigende virke ved at udrydde de parasitter der gør det muligt at
> virusen er der.Den skulle også helbrede kræft....!

Jeg har hørt det samme om urinterapi, og den er jo gratis!

Mvh

Alexander