Larmer med deres motorcykler
Fra : Steen Johansen

Dato : 17-08-01 20:22

Jeg er inde på at de der larmer med deres motorcykler
skal have nogle højere bøder og i gentagelstilfælde have cyklen konfiskeret
Det er bare så irriterende at man skal plages af den larm hele sommeren
Alle der larmer med deres motorcykler er nogle røvhuller,
Tomme tønder bulder mest
MvH Steen
Honda CX 500 E

Fra : Desilva

Dato : 17-08-01 20:59

> Alle der larmer med deres motorcykler er nogle røvhuller,

> Tomme tønder bulder mest

Hm.. du buldrer da selv ikke så lidt lige nu.

Fra : RpR

Dato : 17-08-01 20:57

> Hm.. du buldrer da selv ikke så lidt lige nu.

Hørt! Det er nogle gode argumenter han kommer med der =)
Besides, der findes da sikkert nogle ferie steder hvor der ikke suser MC'er
rundt, eller steder hvor al form for motorkørsel er forbudt, så kan Steen jo
dase dér, mens den der nyder lyden af deres MC'er kan lege andetsteds?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Anders Vinther

Dato : 18-08-01 11:46

RpR <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> [...]
jo
> dase dér, mens den der nyder lyden af deres MC'er kan lege andetsteds?

Kan du så ikke fortælle de knuder, der ynder at brage forbi mine vinduer med
udstødninger, der larmer så ruderne klirrer, at de skal lege et andet sted?

Jeg synes det er forunderligt at nogle folk skal have deres MC'ere til at
larme mest muligt, så stakkels forbipasserende (for ikke at nævne beboerne i
områderne) nærmest skal holde sig for ørene, samtidig med at knuderne der
kører på krikkerne, er nødt til at have ørepropper i for at holde det
ud!!!!!

MC-isterne vælger selv at de vil larme - og gør det formentlig fordi de kan
li' lyden. Please - lad være med at tvangsindlægge andre uskyldige til lægge
ører til.

Hvis nogle MC-ister mener de kun kan køre hvis deres maskiner larmer, så tag
dog ud på en flyvestation el.lign. og larm, så vi andre kan være i fred.

Klip pladerne på stedet hvis knuden kører med ulovlig udstødning - så kan
han passende trække dyret hjem!

Mvh.

Anders V.
- Som mener at der skal være plads til os alle -

Fra : RpR

Dato : 18-08-01 15:15

> Kan du så ikke fortælle de knuder, der ynder at brage forbi mine vinduer
med
> udstødninger, der larmer så ruderne klirrer, at de skal lege et andet
sted?

Du kunne måske fortælle dem at de ikke behøver BRØLE forbi, og i stedet
kunne sænke tempoet og omdrejningerne lidt?

> Klip pladerne på stedet hvis knuden kører med ulovlig udstødning - så kan
> han passende trække dyret hjem!

Den er så fair nok, vihar en støjgrænse, og den skal overholdes.

> Anders V.
> - Som mener at der skal være plads til os alle -

lol
hvem var det lige der ville have folk af vejen med potter der larmede? =)

Fra : Claus og Sus

Dato : 17-08-01 21:06

Og sådan er der så meget, man kan brokke sig over....
Og det er da et helt "genialt" forslag med de højere bøder og konfiskation
af mc'ëren...
Jeg vil gå så langt at give dig ret i, at nogle harley'ers potter larmer for
meget, og
at nogen racerkørere, om det så er japanere eller italienere, er lidt for
glade for
at give den gas, men jeg synes ærlig talt, at vi danskere efterhånden er så
intolerante,
at det er til at brække sig over. Jeg tror, at den med svenskernes mange
love fint
bliver tangeret i vores egen lille andedam.
Hvis du i øvrigt plages hele sommeren, må du bo et meget uheldigt sted. Jeg
selv
arbejder midt i København, og nyder at høre en, der glad kører forbi, selv
om
misundelsen gnaver lidt, når vejret er så godt, som det har været de sidste
par dage.

Stik du bare piben ind, og koncentrer dig lidt mere om selve kørslen.

Hilsen Sus
HD XL2
Steen Johansen <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7d6f9c$0$77002$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jon Larsen

Dato : 17-08-01 22:11

> Jeg er inde på at de der larmer med deres motorcykler
> skal have nogle højere bøder og i gentagelstilfælde have cyklen
konfiskeret
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja.... De fleste motorcykler giver lyd fra sig når de er startet... nogen
mere end andre........ Sådan er der jo mange forskelle ikke !!!

Bare at skrive at " folk der larmer med deres motorcykler" synes jeg er at
ramme en temmelig bred gruppe mennesker....

Så vil jeg siger at alle folk der larmer med deres biler er nogle
bonde-knolde.... <--------- Se smiley'en

Så den slags galde tager jeg ikke så højtideligt...

MVH

Jon Larsen
Gixx'er 250

Fra : Desilva

Dato : 17-08-01 21:36

> Så vil jeg siger at alle folk der larmer med deres biler er nogle
> bonde-knolde.... <--------- Se smiley'en

Jamen.... jamen... det ER de jo!

Fra : Steen Johansen

Dato : 18-08-01 00:03

"Jon Larsen" <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jon Larsen
> Gixx'er 250
Så den slags galde tager jeg ikke så højtideligt
Jeg er nabo til HA i Odense og der er meget trafik
og der er en der hver dag kommer larmene kl 6,15 forbi hvor jeg bor
og jeg vågner ved idioten hver morgen
Så derfor
MvH Steen

Fra : RpR

Dato : 18-08-01 00:13

> Jeg er nabo til HA i Odense og der er meget trafik
> og der er en der hver dag kommer larmene kl 6,15 forbi hvor jeg bor
> og jeg vågner ved idioten hver morgen

Og? Så sover du da ikke over dig! =)
Men ellers kan du melde ham for at støje unødigt.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-08-01 09:03

--
Hvis jeg forstår ovenstående ret, så er det en enkelt buldrende HD der
får dig til at fordømme alle mc monteret med andet end originalpotter.

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78 (med Laser racer potte, der efter naboernes mening ikke
larmer for meget)

Fra : Steen Johansen

Dato : 18-08-01 15:24

"Allan Bojesen" <allan@bojesen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare anderledes.
>
> Allan Bojesen
> CB 750 F2 -78 (med Laser racer potte, der efter naboernes mening ikke

Allan sludder med dig, den nye "mode " har også en stemplings
effekt for andre der kører på mortorcykel.
Standart typen der larmer: Fed og med grimme tatos over den dumme korp
har lige været i Kongens have i Odense til klubbernes MC udstilling, som er
ment
som en charme offensiv for alle borgere. Det er bare en super god ide som
Paul Beton
har fået for mange år siden, det er bare en skarm, at noget af efekten
(mortorcykelister er ganske almindelige mennesker der har en hobby)
forsvinder pga nogle "larmere" der køre rundt om pladsen hele tiden.

Jeg har ikke spc.ondt i tarmen, men syntes blot at de er for latterlige og
irriterende
MvH Steen

Fra : Jens Didriksen

Dato : 17-08-01 21:40

> Alle der larmer med deres motorcykler
er nogle røvhuller,
> Tomme tønder bulder mest
> MvH Steen
> Honda CX 500 E

I betragtning af hvor meget DU larmer op
her på NG'en med dette indlæg, så må man
da sige at du forstår at leve op til
dine egne citater...

Bortset fra det, så syntes jeg at dine
velformulerede og diplomatiske
argumenter fortjener at blive hørt der
hvor de gør mest nytte, så jeg vil
foreslå at du sender dine fremtidige
sure opstød til f.eks.
www.hells-angels.dk eller
www.bandidos.dk

De er en udemærket målgruppe sammen med
www.hdc.dk hvor der er masser af
mennesker der gerne vil høre en mere
uddybende definition af ordet
"røvhuller".

Hvem ved - måske de endda mener at alle
personer der køre på små, latterlige,
grimme og absolut intetsigende japanske
lortecykler burde røvpules med en
tryklufthammer...

Hvor er sådan en NG dog et dejligt sted,
hvor man (uden risiko) kan komme med
alle sine sure opstød til alle andre
mennesker i hele verden...

GET A LIFE !

.... AND UNTIL YOU DO: BUY EARPLUGS!

Godnat - og sov sødt :-/

Jens
Harley-Davidson 1340cc

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-08-01 22:30

Hej Steen,

Som Sus skriver længere nede vil jeg give dig ret i at der måske er enkelte
ind imellem der burde tvinges til at skifte potter - en konfiskering af
cyklen synes jeg er lidt drastisk. Jeg har ikke noget mod at de brøler og
brummer lidt - men der er klart en grænse. Selv bor jeg med vinduer ud mod
nørrebro-parken, hvor der jævnligt fræser store, larmende cykler op ad
Hørsholmgade - også om natten - og det kan godt blive lidt for meget af det
gode ind imellem. De forsøgte for et par år siden at lægge sten på vejen for
at afskrække motorcyklerne fra at køre på vejen, men ligemeget hjalp det.

For en uges tid siden om aftenen (klokken var vel 21-22 stykker) gik jeg og
pillede lidt ved cyklen nede på gaden (stillede bla. på tændingen og ville
lige skifte et blinklys efter et mindre styrt) og fandme om ikke der var en
sur dame, der råbte vredt ud af sit vindue "er du snart færdig med at lege
med din motorcykel - klokken er mange og jeg skal op halv seks og på
arbejde". Hvis ikke det var fordi jeg var mundlam over hendes måde at tale
til mig på så havde hun fået en verbal røvfuld. Jeg hverken larmede unødigt
eller for meget i forhold til det larm, der nu en gang må være på en gade).
Jeg synes folk har alt for travlt med at være efter hinanden i stedet for at
fokusere på andre og mere positive ting - såsom at nyde vejret og indse at
andre folk også har ret til at være her i verden.

Hilsner,

Tony
XJ600S (med original-potter, der altså virkelig ikke larmer særligt meget)

Fra : Bent Madsen

Dato : 17-08-01 22:39

mja... nogle gamle damer kan altså være sure end mange andre..
også mænd for den sags skyld..

det' sjovt så pirelige nogle mennesker er... specielt de ældre...

Fra : sjukker@worldonline.~

Dato : 18-08-01 07:06

Ja os der kører HD er nogle slemme nogen....

Hilsen røde

SPORTSTER

Fra : Anders Vinther

Dato : 18-08-01 11:57

Tony Lorentzen <tony@lorentzenNOSPAM.com> wrote in message
> [...]
for
> at afskrække motorcyklerne fra at køre på vejen, men ligemeget hjalp det.

Det er vel netop det, det drejer sig om.

Der er nogle MC'ere der støjere urimeligt meget. Det må vel være i alles
interesse at alle MC-ister ikke klassificeres som støjende idioter, blot
fordi nogle få lægger 'stilen'.

> ... og fandme om ikke der var en
> sur dame, der råbte vredt ud af sit vindue "er du snart færdig med at lege
> med din motorcykel - klokken er mange og jeg skal op halv seks og på
> arbejde".

Måske en mulighed for hende for at komme af med noget af den frustration hun
har opbygget over de der rent faktisk larmer og som man ikke umiddelbart kan
få fat i?

> [...]
> fokusere på andre og mere positive ting - såsom at nyde vejret og indse at
> andre folk også har ret til at være her i verden.

Netop, vi har alle ret til at være her og derfor bør vi også tage hensyn til
hinanden. Dette er vel netop årsagen til at loven foreskriver en max. grænse
for støjniveauet...

Hvad der er sød musik for een, vil være unødvendig støj for andre...

Mvh.

Anders V.

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 27-08-01 00:13

On Sat, 18 Aug 2001 12:57:27 +0200, "Anders Vinther"
<anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>for støjniveauet...
>
>Hvad der er sød musik for een, vil være unødvendig støj for andre...

Jeps det er tit svært at høre forskel på en plæneklipper og en 57 årig
tandlæge med en cruiser.
De er lige irriterende begge 2.

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-08-01 23:09

On Fri, 17 Aug 2001 21:21:55 +0200, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

Hej Steen.

>Alle der larmer med deres motorcykler er nogle røvhuller,

Tøv lige en kenne
Loven for hvor meget en MC må støje er skærpet flere gange gennem
tiden.
Det betyder faktisk at ældre cykler har en højere grænseværdi end de
nyere.
Det betyder f.eks. at en gammel englænder fra 60'erne "snakker" en del
- helt lovligt.
Og det ville efter min mening være vandalisme at forsøge at lave om på
det
Min Paso er fra 1988, og i min godkendelseserklæring står der 95 dBa.
Og det holder den fint - selv med carbon potter.

>Tomme tønder bulder mest

Bær over med os.
Vi er nogle hvor potensen er flyttet til vort legetøj

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 18-08-01 00:11

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og det holder den fint - selv med carbon potter.

> Bær over med os.
> Vi er nogle hvor potensen er flyttet til vort legetøj

Jeg er ikke hverken jehovads vidne eller særlig sur, men at købe en ny cykel
og så skifte potter
til nogle der råber: Her kommer jeg, er jeg inde på er tosset.
HD er de værste
MvH Steen

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 18-08-01 00:55

On Sat, 18 Aug 2001 01:10:36 +0200, "Steen Johansen"
> [...]

>og så skifte potter
>til nogle der råber: Her kommer jeg, er jeg inde på er tosset.

Hvad med at sige det til dem, istedet for os? Hvis du bor lige ved
siden af dem, så skulle du jo være den nærmeste til det. Og det er jo
ikke os der vækker dig kl. 6:15.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Rasmus Lind Hansen

Dato : 18-08-01 03:51

> Hvad med at sige det til dem, istedet for os? Hvis du bor lige ved
> siden af dem, så skulle du jo være den nærmeste til det. Og det er jo
> ikke os der vækker dig kl. 6:15.

Og det tror du godt han tør Det gjorde jeg sgu ikke friviligt !!!

Steen, du må da have vist at de ville larme da du flyttede ind, med mindre
du kom først!

I stedet for at henvende sig til en flok "letantændelige vildmænd," kunne
han evt. hælde et par liter 15W-40 i deres indkørsel kl. 6:10, når
morgenbikeren så kommer kan han sikkert ikke holde sin "trillebør" i lodret
tilstand, og du har fred min. et par morgner (For en
sikkerhedsskyld, vil jeg lige advare imod at udfører førnævnte aktion, da
dette helt 100% sikkert er sundhedsskadeligt! og ulovligt.)

MVV.

Rasmus Lind Hansen
**XS400 Seca**
**21gear's "Bilka" cykel** <==snak om fejlkøb!

Fra : Jan & Laura

Dato : 19-08-01 10:43

Fuck i er dumme at hører på!! det er da helt vildt!! Hva fanden laver i
herinde?
Hvis i ikke kan lide lyden fra en ordentlig kværn så køb sgu da et par
ørepropper!! I er da for latterlige!! Hva med at skifte kværnen ud med en
gajolæske på 4 hjul!!

Jan

Fra : Asger Steffensen

Dato : 19-08-01 21:40

"Jan & Laura" <jan.laura@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis i ikke kan lide lyden fra en ordentlig kværn så køb sgu da et par
> ørepropper!! I er da for latterlige!! Hva med at skifte kværnen ud med en

Jan, en NG er et diskussionsforum, men derfor man kan godt tale pænt!
Kan du iøvrigt definere "ordentlig kværn"?

Asger
ZX-10

Fra : Steen Johansen

Dato : 20-08-01 00:07

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Asger
> ZX-10

> "ordentlig kværn"??? Men en Uordentlig kværn, er det ikke en sådan
der sidder under næsen på Jan?

MvH Steen
Der tror at Jan er en larmer? Med tush,,,,,,
Skam dig Jan

Fra : Carsten Petersen

Dato : 20-08-01 22:28

Loud pipes Saves Lives..........:)

Fra : Steen Johansen

Dato : 21-08-01 00:35

"Carsten Petersen" <Carsten@petersen.nu> skrev i en meddelelse
> Loud pipes Saves Lives..........:)

Du har ret:
Tomme tønder bulder mest
Men de liv der redes, er ikke værd ar redde

Fra : RpR

Dato : 21-08-01 06:09

> Du har ret:
> Tomme tønder bulder mest
> Men de liv der redes, er ikke værd ar redde

Øhh bøh, hvis en MC'ist taber kontrollen over en raket der larmer så den kan
høres langt væk, og jeg står i "skudlinien", så vil jeg være taknemmelig for
at den ikke går som en symaskine!

Fra : The Bear

Dato : 21-08-01 08:16

On 21-Aug-2001, "Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote:

> Men de liv der redes, er ikke værd ar redde

Husk det nu den dag din lydpotte er faldet af din cykel, og du derfor fluks har stillet den ind til siden, og på grund af den grufulde
oplevelse vader ud foran en MC du ikke havde set - eller hørt.

---

B-)

Ting til salg: http://www.go.to/salg

Klik her og Kræftens Bekæmpelse modtager op til 3,- kr (gratis for dig!): http://www.stopcancer.nu/banner.asp

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 27-08-01 00:13

On Sun, 19 Aug 2001 11:42:58 +0200, "Jan & Laura"
> [...]

>Hvis i ikke kan lide lyden fra en ordentlig kværn så køb sgu da et par
>ørepropper!! I er da for latterlige!! Hva med at skifte kværnen ud med en

Lad mig gætte, du kører også Briggs & Stratton med fri udblæsning ?

Fra : The Bear

Dato : 21-08-01 08:14

On 17-Aug-2001, "Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote:

> Jeg er inde på at de der larmer med deres motorcykler
> skal have nogle højere bøder og i gentagelstilfælde have cyklen konfiskeret

Jaja, og alle der kommer med indlæg der irriterer MIG skal have deres computer og modem konfiskeret - og alle der har grimme huse skal
tvinges til at rive dem ned.

---

Fra : Steen Johansen

Dato : 21-08-01 15:17

"The Bear" <bl-REMOVE-@b-ware.dk> skrev i en meddelelse

> Jaja, og alle der kommer med indlæg der irriterer MIG skal have deres
computer og modem konfiskeret - og alle der har grimme huse skal
> [...]

Jeg startede denne tråd og vil gerne slutte den med maner?

http://www.btinternet.com/~david.st/b3ta/

MvH Steen
Der forefter tiden vil række tunge af alle motorcyklister
ingen glemt