Gode hjemmeøvelser
Fra : Camilla Larsen

Dato : 17-08-01 16:14

Hejsa

Er der nogen her i gruppen der laver gode styrkeøvelser der hjemme og evt
med et redskab der er en lang elastik med håndtag i hver ende( kan ikke
huske det rigtig navn for denne).

Hvis ja, så kunne jeg godt bruge gode tips til øvelser

på forhånd tak
Camilla

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 17-08-01 18:59

> Er der nogen her i gruppen der laver gode styrkeøvelser der hjemme og evt
> med et redskab der er en lang elastik med håndtag i hver ende( kan ikke
> huske det rigtig navn for denne).

Jeg laver hjemmetræning med håndvægte. Dem kan man lave amnge gode øvelser
med. Der er gode vejledninger på www.motion-online.dk, bare for at nævne ét
sted.

Mvh
Anders S. Johansen

Fra : Camilla Larsen

Dato : 17-08-01 19:27

Hej Anders

Tusind tak for hjælpen med linket, den er spændende ud den side...undre mig
noget over hvorfor at de ikke nævner den der elastik ting som motionsudstyr
da den hovedsagligt bliver brugt i fleste motionscentre til bodytoning?!!???

Camilla

Fra : Thorbjørn

Dato : 18-08-01 19:10

Camilla Larsen skrev
> [...]
> da den hovedsagligt bliver brugt i fleste motionscentre til bodytoning?!!???

Måske fordi håndvægte er bedre end elastikker. Da bodytoning i motionscentre
normalt er ineffektivt, er det ikke noget godt argument, at elastikker
bliver brugt dér.

-Thorbjørn

Fra : Tricia

Dato : 20-08-01 21:04

> [...]
motionscentre
>normalt er ineffektivt, er det ikke noget godt argument, at elastikker

Vil du ikke uddybe : citat : "Da bodytoning i motionscentre
>normalt er ineffektivt, er det ikke noget godt argument, at elastikker
>bliver brugt dér."

Jeg selv bruger håndvægte, da de er meget nemmere at "styre" og holde
korrekt "form" med end elastikker.

MVH Lene

Fra : Thorbjørn

Dato : 21-08-01 08:34

Tricia skrev...
> Vil du ikke uddybe : citat : "Da bodytoning i motionscentre

I bodytoning laves hver enkelt øvelse normalt ikke til fuld udmattelse,
men med så lav vægt/så mange repetetioner at tilvæksten i muskel-
masse man kan opnå er meget begrænset og langsom. Da pulsen
samtidig befinder sig på et ret lavt niveau, forbrænder man heller ikke
særlig mange kalorier.

En kombination af 1/2 times rigtig styrketræning og f.eks. 1/2 time aerobic
er langt mere effektiv mht. "toning" af kroppen og generel sundhed end
1 times bodytoning.

> Jeg selv bruger håndvægte, da de er meget nemmere at "styre" og holde
> korrekt "form" med end elastikker.

Det er nemmere at indstille belastningen på håndvægte, hvilket er meget
vigtigt, da man i normalt i styrketræning bør arbejde med en belastning der
er i nærheden af grænsen for éns styrke.

-Thorbjørn

Fra : Bjarne Christiansen

Dato : 30-08-01 15:59

Det er meget godt med motionscentre, men hvad er der egentligt galt med cyklen. Med den kombinerer du mange flere ting. Du får bevæget næsten alle muskler. Du forbrænder en masse kalorier. Du får en masse frisk luft og en del naturoplevelser.
--
Bjarne Christiansen

Fra : Thorbjørn

Dato : 01-09-01 12:11

Bjarne Christiansen:
> Det er meget godt med motionscentre, men hvad er der egentligt
> galt med cyklen.

Mht. styrketræning kan man nogle ting med vægte som man ikke kan med en cykel.

-Thorbjørn

Fra : Camilla Larsen

Dato : 01-09-01 15:04

På motioncentrene er der jo også body bike(spinning)!

Camilla