iMovie t. quicktime
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 17-08-01 15:16

Hej

For et par uger siden var der en der skrev en god opskrift til hvordan
man fik pæne quicktime film når man eksporterede fra iMovie. Det
indbefattede vist at man havde quicktime pro. Er der ikke en der har
lyst til lige at poste "opskriften" igen?

Muligvis der er andre der har prøvet eksporteringen og måske ved hvilke
formater der er godt at eksportere til. Jeg har prøvet med det der
skulle være den bedste kvalitet, men resultatet var ikke specielt godt
Det er specielt den tekst man lægger på billederne der bliver meget
utydelig. Ville man med et program som Final cut pro kunne opnå et bedre
udseende?

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jesper

Dato : 17-08-01 16:54

Nicolai Brandt <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Det er specielt den tekst man lægger på billederne der bliver meget
> utydelig. Ville man med et program som Final cut pro kunne opnå et bedre

Nu kan du eksportere DV film til QuickTime i QuickTime Pro:

1. Åbn DV filmen i QuickTime Player
2. Vælg File->Export...
3 Vælg QuickTime format og vælg en passende codec til kompression.

Til CD-ROM anbefales Cinepak/IMA 4:1 eller MPEG ( med Astarte MPEG
Exporter, 20$ shareware)

Til Web anbefales Sorenson3/QDesign2 eller 3IVX/QDesign2 (hent gratis
codec på http://www.3ivx.com/

Der er mange kompressionsartifakter på basic versionen af Sorenson3,
3ivx er bedre.
--
Jesper.
Underskriv protesten mod CopyDan's afgifter på CD-R mm.