Sommerfuglebusk
Fra : lejfM

Dato : 17-08-01 15:07

Hej NG
Mine 2 sommerfuglebuske er ved at være afblomstret, er dder nogen der ved
hvordan jeg nu skal behandle dem intil næste forår...skal de beskæres eller
skal de bare ha' lov til at stå.. ???

Multi

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 17-08-01 15:42

"lejfM" <lejfm@hotmail.com> wrote in

> Hej NG
> Mine 2 sommerfuglebuske er ved at være afblomstret, er dder

Jeg klippe i første omgang blimsterne af, og hvis så vejret arter
sig, blomstre de igen i år, mine gjorde sidste år....

Sidst i september, klipper jeg dem så tilbage, til hvor jeg nu vil
holde dem, (for mit vedkommende næsten helt tilbage)

Håber det kunne hjælpe.

--
MvH
Henrik

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-08-01 21:07

On 17 Aug 2001 14:42:19 GMT, Henrik Vejhe <velkommen@paradis.dk>
wrote:

>Jeg klippe i første omgang blimsterne af, og hvis så vejret arter
>sig, blomstre de igen i år, mine gjorde sidste år....

...og hvis ikke man klipper dem af, så dukker der sommerfuglebuske op
de mærkeligste steder næste år
Jeg har en hvid med masser af blomster på, det er en frøplante som
spirede sidste forår - nu står den i vejen, men jeg nænner ikke at
flytte den før om et par måneder - det er den alt for flot til.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 17-08-01 16:05

"lejfM" <lejfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mine 2 sommerfuglebuske er ved at være afblomstret, er dder nogen der ved
> hvordan jeg nu skal behandle dem intil næste forår...skal de beskæres

Ifølge min havebog skal det først gøres om foråret , så sådan har jeg altid
gjort det , det er rigtigt at hvis man klipper de afblomstrede blomster af ,
skulle der være chance for flere blomster , men der jo nok ligeså mange
måder at gøre det på som der er sommerfuglebuske .
mvh
Lasse

Fra : Zip Zap

Dato : 17-08-01 16:04

I følge Grønne Glæder så skal de stå til midt i april, hvor de så skal
klippes ned til ca 30 cm. over jorden.

mvh

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-09-01 23:02

lejfM skriver:

> [...]
> hvordan jeg nu skal behandle dem intil næste forår...skal de beskæres eller

det er forklaret her:
http://www.haabet.dk/users/willy_f_hansen/1948.html