MacSpil.dk...
Fra : Peter Perlsø

Dato : 17-08-01 10:58

Hallo mac-folk!

Skal der være et macspil.dk eller ej? Dvs. Mac-spil fælles skab i Danmark
eller ej?

Meld nu ud for helvede - jeg bliver helt ked af at se at interessen er så
forsvindende lille...

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-08-01 11:06

Peter Perlsø <mimas@pobox.com> wrote:

> [...]
> eller ej?
>

> Meld nu ud for helvede - jeg bliver helt ked af at se at interessen er så

Jeg synes det er spændende, men jeg kan slet ikke svare på lige nu hvor
aktiv jeg kan være!?

Hvor tit regner I (du?) med at der skal være arrangementer?

Og hvor i landet vil de ligge?

Men jeg kan se at du kommer til macparty; så kan vi evt. mødes?

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-08-01 17:46

> [...]

> eller ej?
>

> Meld nu ud for helvede - jeg bliver helt ked af at se at interessen er så

Grunden til den manglende interesse, kan jo være den type mennesker, som
har Mac og lige læser denne gruppe og diverse nyhedssites, hvor
Macspil.dk er nævnt.

Hovedparten af Mac'erne i Danmark befinder sig vel på reklamebureauer og
grafiske virksomheder og der er der jo ikke nogen, der bruger dem til
spil.

Mac-brugerne er meget forskellige, men typisk er de nok lidt oppe i
årene, eller ihvertfald ældre en den typiske spil-generation, som du
selv (og til dels mig selv) tilhører.

En anden væsentlig årsag kunne jo være, at Mac'erne tidligere har været
temmeligt elendige spillecomputere, så mange sidder måske med maskiner,
som slet ikke er i stand til at afvikle moderne spil.

Den sidste årsag jeg lige kan finde på, er simpelthen manglen på spil
til Mac'en. Der kommer da en lind strøm af spil, men det er jo intet i
forhold til den syndflod af spil, som bliver udgivet til Windows. Et
spil bliver hurtigt "gammelt" og når der hele tiden kommer nyt, så duer
det ikke, at Mac-spillene udkommer så sjældent og typisk med
forsinkelser.

Personligt har jeg PC'er stående til hovedsagligt spil og selvom den har
kostet noget mindre end min Cube, så er en 850 Mhz Athlon med GeForce
kort altså afsindigt meget bedre til spil - og så er der mange gode af
dem!

Jeg ville da gerne spille sammen med andre Mac-venner, men når man ikke
kan få de bedste og det nyeste, så gider jeg altså ikke.

--
René

Fra : Peter Perlsø

Dato : 18-08-01 10:20

in article 1eyarak.7wtr9q7gnreoN%rfn@altavista.net, René Frej Nielsen at
rfn@altavista.net wrote on 17/08/01 18:46:

> En anden væsentlig årsag kunne jo være, at Mac'erne tidligere har været
> temmeligt elendige spillecomputere, så mange sidder måske med maskiner,
> som slet ikke er i stand til at afvikle moderne spil.

Det er som man tager det. Bare fordi det er gammelt, er det ikke skidt: Fx.
Quake, Marathon, Aliens Versus Predator etc.

> Den sidste årsag jeg lige kan finde på, er simpelthen manglen på spil
> til Mac'en. Der kommer da en lind strøm af spil, men det er jo intet i
> forhold til den syndflod af spil, som bliver udgivet til Windows.

....og hvor meget af det er lort, og det meste er glemt efter et par måneder.
Det eneste der stadig holder vand er halflife/Counterstrike, Tribes2 og
StarCraft.

Kvantitet != Kvalitet. My not so humble opinion.

> [...]
> kostet noget mindre end min Cube, så er en 850 Mhz Athlon med GeForce
> kort altså afsindigt meget bedre til spil - og så er der mange gode af

True... Men nu har vi altså Mac'er, og det er Mac-spillerne jeg vil have "i
nettet".

> Jeg ville da gerne spille sammen med andre Mac-venner, men når man ikke
> kan få de bedste og det nyeste, så gider jeg altså ikke.

Kunne du ikke hjælpe med macspil uansethvad? Det hjælper sku ikke
ligefrem...

venligst , Peter Perlsø - tlf: 51 92 39 81

Danske nyheder og Mac-ting:
http://titancity.dk/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-08-01 10:43

> Det er som man tager det. Bare fordi det er gammelt, er det ikke skidt: Fx.
> Quake, Marathon, Aliens Versus Predator etc.

Selvfølgelig er der gode "gamle" spil, men de nye er altså ikke ringere.

> [...]
> StarCraft.
>
> Kvantitet != Kvalitet. My not so humble opinion.

Der er vi da helt enige, men det er altså ikke alle nye spil, der er
noget skod! Vi mangler fuldstændigt gode bilspil og sportsspil på Mac'en
- og så noget af de vigtigste, som du selv nævner: Counterstrike!

> Kunne du ikke hjælpe med macspil uansethvad? Det hjælper sku ikke
> ligefrem...

Egentligt ville jeg da gerne hjælpe, men når jeg ikke spiller på Mac'en,
så er det nok begrænset, hvad jeg kan gøre. Jeg ejer ikke mere nogen
Mac-spil og har ikke tænkt mg at købe spil til den. Det er forbeholdt
PC'eren, da den som sagt klarer det meget bedre.

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-08-01 01:51

In article <B7A3FF5C.1723%mimas@pobox.com>,
> [...]

> nettet".

> Kunne du ikke hjælpe med macspil uansethvad? Det hjælper sku ikke

Jeg vil lige indskyde at det er al ære værd, den indsats du gør, men jeg
har desværre hverken tid eller overskud til at deltage lige nu.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk