Undermenuer i Applemenu?
Fra : Soeren Stidsholt Nie~

Dato : 17-08-01 10:08

Hej,
Kan man - og hvordan - lægge undermapper ind i henviningerne i sin
Apple-menu, så man selv kan skabe en mappe a la Kontrolpanler (med de
mange under-henvininger) og Seneste dokumenter etc.????
Tak for svar.

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-08-01 10:17

Soeren Stidsholt Nielsen <soeren@fynsamtsavis.dk> wrote:

> [...]
> Apple-menu, så man selv kan skabe en mappe a la Kontrolpanler (med de
> mange under-henvininger) og Seneste dokumenter etc.????

Du finder mappen "Apple-menuemner" i systemmappen. Så åbner du den og
vælger "ny mappe" i arkivmenuen. Så skulle det fungere.

Desuden skal du sørge for at der i kontrolpanelet "Apple menu valg" er
krydset af i "flere undermenuer", eller hvad det nu lige er det hedder.

For øvrigt er det smart at lægge en henvisning til mappen
Apple-menuemner "i sig selv". Så kan man komme til den fra Apple-menuen!

v.h.

Martin

Fra : J.C. Voss

Dato : 17-08-01 10:37

> [...]

> Apple-menu, så man selv kan skabe en mappe a la Kontrolpanler (med de
> mange under-henvininger) og Seneste dokumenter etc.????

Det kommer an på hvilket system du har på din mac. Fra 8.0 [tror jeg] og
frem, kan du bare lægge dine mappe som henvisningerne ind i mappen
apple-menuemner i din systemmappe. Det skulle være ret ligetil.

Dog er der den hage ved det, at mac'en hænger ved opstart hvis du smider
rigtig mange mapper i apple-menuemner. På mit 9.0.4DK blev Finder og så
meget ustabil, og den gik tit ned når man flyttede en fil på
skrivebordet. Derfor vil jeg ikke anbefale dig at gøre det, men istedet
slå apple-menuvalg fra, og i stedet hente Finderpop
<http://www.finderpop.com>. Det er et virkeligt solidt shareware
[pintware] program, med mange anvendelige funktioner. Jeg er sluppet for
at finder stoppede i tide og utide efter jeg installerede det.

Håber det hjalp.

--
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |