iCab vil ikke lukke
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-08-01 07:18

Jeg har for nylig fået den nye iCab ver. 2.5.3 DK. Besynderligt
nok kan jeg ikke få den til at lukke. Vinduerne forsvinder, når jeg vil
lukke, men iCabs menulinie bliver, og harddisken bliver ved med at køre.
Jeg synes normalt, iCab er lidt længe om at lukke. Den skal lige lave
lidt på harddisken. Men den nye version fortsætter i op til adskillige
minutter, hvorefter jeg mister tålmodigheden. Når jeg forsøger at
tvangslukke computeren, fryser den, og jeg må have en papirclips til
hjælp for at genstarte. Er det et generelt problem, eller er det bare
mig?
Selv om jeg meget gerne vil støtte initiativer som iCab, så er
Internet Explorer efterhånden min foretrukne browser. Den kan vise alle
sider, og hos mig er den altså helt stabil. Hvad Netscape angår, så
gider jeg simpelthen ikke downloade over 15 MB med mit modem.
iMac 233 rev/B, 96 MB RAM, Mac OS 9.1DK (kender I det ikke
snart?).
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 17-08-01 10:25

> [...]
> tvangslukke computeren, fryser den, og jeg må have en papirclips til
> hjælp for at genstarte. Er det et generelt problem, eller er det bare

Det kunne være fordi iCab er sat til at slette filerne i cachen når du
lukker programmet, hvilket alt efter hvor stor din cache er, kan tage
helt op til nogle minutter. Du finder det i indstillinger og under
punktet cacher. Prøv at eksperimentere lidt med det. Funktionen er vist
også mest nødvendig i en computer med begrænset HD plads.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-08-01 13:50

In article <1eya787.mq1dfl1b2xfe2N%roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk>,
roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk (Nicolai Brandt) wrote:

> Det kunne være fordi iCab er sat til at slette filerne i cachen når du
> lukker programmet, hvilket alt efter hvor stor din cache er, kan tage
> helt op til nogle minutter.

Og betydeligt længere hvis man har et eller andet trash-recovery program
installeret.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-08-01 23:26

> Og betydeligt længere hvis man har et eller andet trash-recovery program
> installeret.

Det er da vist rigtigt nok, at TechTool Pro gør sådan noget.
Påvirker det iCab? Måske fordi alt det der slettes fra cachen skal
gemmes? Årsagen til, at iCab ikke lukkede var ganske rigtigt, at den var
ved at slette cachen. Jeg satte iCab til at slette cachen manuelt og gik
op og så Danmark Rundt i fjernsynet. Nu er cachen tom, og iCab lukker
uden problemer. Det er bare underligt, at problemet opstod ved
opgradering fra 2.5.2 til 2.5.3. Jeg har ikke indstillet i cachen i den
forbindelse. Den stod til 100 MB og til at slette efter tre dage. Nu har
jeg sat den til 10 MB og til aldrig at slette. Jeg går ud fra, at den
sletter, når cachens øvre grænse nås.
Hvordan bør man egentligt indstille cacherne? Jeg synes, at iCab
er meget langsommere til at vise sider end IE5. Til gengæld er iCab
meget hurtigere til at printe dem ud. Der er dog nogle websider, hvor
iCab kun printer første ark ud. Jeg tror, at det er den slags, hvor man
henter siderne i en database. Almindelige HTML-sider er der ingen
problemer med. Der er udskrivningen fra iCab derimod meget fleksibel og
let at indstille, så man udnytter papiret bedst muligt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-08-01 00:45

In article <1eyb693.8z2rut1sr6woyN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det er da vist rigtigt nok, at TechTool Pro gør sådan noget.
> Påvirker det iCab? Måske fordi alt det der slettes fra cachen skal
> gemmes?

Hvis du bruger TTP's trash-recovery (navn?), så sørg for at den ikke
gemmer dine cache-filer, det sløver noget så grusomt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-08-01 19:21

> Hvis du bruger TTP's trash-recovery (navn?), så sørg for at den ikke
> gemmer dine cache-filer, det sløver noget så grusomt.

Den går vist ikke med iCab. Dens cache-fil er nemlig ikke en
enkelt stor fil med et fast navn, men en masse små filer, der ligger i
en række mapper med alle alfabetets bogstaver som navn. Jeg kan ikke få
TechTool Pro til at undtage en mappe fra trash-cachen, men kun en fil.
Nu går det i hvert fald fint med at lukke iCab, da jeg har sat
cachens størrelse ned. Jeg har også altid undret mig over, at iCab var
lidt længe om at lukke. Det var dog bare nogle sekunder, og ikke flere
minutter, som det var tilfældet efter opgradering til iCab 2.5.3.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-08-01 01:12

In article <1eyei5p.1fpvjkzjg0c52N%henrik@muenster.dk>,
> [...]

> en række mapper med alle alfabetets bogstaver som navn. Jeg kan ikke få
> TechTool Pro til at undtage en mappe fra trash-cachen, men kun en fil.

Er der ikke noget med at man gøre det ved at bruge mærkning?

> [...]
> lidt længe om at lukke. Det var dog bare nogle sekunder, og ikke flere
> minutter, som det var tilfældet efter opgradering til iCab 2.5.3.

Der er vel en grund til at det er en beta...

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-08-01 21:41

> Er der ikke noget med at man gøre det ved at bruge mærkning?

Operation Mærkning? Det troede jeg var noget med nabohjælp. Nå,
men man kan faktisk godt undtage filer med en bestemt creator og type.
Det var bare lidt svært at finde muligheden. I første omgang ville jeg
bare vælge filer, men dialogboksen viste simpelthen ingen filer i de
mapper, hvor cachefilerne ligger. Øøøhhh-bøøhh, det vil sige, nu da jeg
har fået tænkt mig lidt om, så tømte jeg da vist cachen forleden, og
siden har jeg ikke brugt iCab. Åh altså, jeg bliver så forvirret af alle
de her svære begreber. Jeg har haft lidt travlt de sidste dage, så min
hjerne har været lidt på kogepunktet. Og nu er den vist koaguleret.

> Der er vel en grund til at det er en beta...

Det er sandelig ingen beta. Jeg bruger ALDRIG beta-software; det
er alt for risikabelt. iCab er et "preview"
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-08-01 22:14

In article <1eyiftx.b1v2ee7ws3awN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Operation Mærkning? Det troede jeg var noget med nabohjælp. Nå,
> men man kan faktisk godt undtage filer med en bestemt creator og type.

Mærkning som i Arkiv/Mærke/Vigtigt, Haster osv.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-01 00:31

> Mærkning som i Arkiv/Mærke/Vigtigt, Haster osv.

Jeg kan kun finde, at man kan undtage filer med en bestemt type
og creator. I cachen kan jeg kun finde fire forskellige, så det er nemt
nok at vælge dem som undtagelser. Det virker i hvert fald fint nu.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-08-01 00:40

In article <1eykdpv.2zq44r2x8h8N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Jeg kan kun finde, at man kan undtage filer med en bestemt type
> og creator.

Jamen så huskede jeg galt.

--
MVH Martin Edlich