Jeg mangler sys 7.0 eller 7.12
Fra : tom dissing

Dato : 16-08-01 23:42

Hejsa !
Er der en eller anden der ligger inde med sys 7.0 eller sys 7.12.. Det er
til en PB 150..
Jeg skal blot bruger systemet og hvis der skulle være en eller anden der har
en word 5.0 eller Quark 3.12 ( ell. Lign) der passer til dette OS)
Ville jeg helt vildt gerne have en email ( min postkasse er stor) hvor det
hele ligger i.
PS
Er det helt forkert at de der gamle sys er en masse disketter/eller noget
med nogle mapper der flytter sig når der installeres !?
En fyr i - nærmest - panik.. Der ellers arbejder på G4 med minimum 512 MB
ram !?
Tom

PPS
Er der forøvrigt nogen der kan huske om der blot installeres ovenpå, eller
om hele sys skal over på disketter først og så instaleres en diskette af
gangen..
Jeg skal bare have sys på denne 150 PB, der ingen "huller" har.. Ingen
Ethernet.. Ingenting 1!?!

PPPS
Tænk at jjeg engang har levet uden alle disse forbindelser til resten af
verden..

PPPS
Min nye PB 150 har fire.. Jeg gentager FIRE farver !!!! (gråtoner)
Det er simpelthen for vildt.

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 17-08-01 02:37

Dansk System 7.0:
<ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Danish/Macint
osh/System/System_7.0/Danish__1440K_/>

US System 7.0:
<ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North
_American/Macintosh/System/Older_System/System_7.0.x/>

/Richard Nees

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-08-01 03:05

Hej Tom

Jeg har en komplet System 7.1DK med opdatering til 7.1.3 til PowerBooks
liggende, så er du interesseret, så sender jeg den gerne. Den ligger i 'mapper'
- svarende til de enkelte disketter, og der er 10 stks. ialt inkl. sys.opd.
3.0.

Og skal jeg være helt ærlig, så er det nok det mest stabile system Apple nogen
sinde har lavet sammen med det nye OS 9.1. Fx. har jeg stadig min gamle PB 165
med det originale system installeret. Den har aldrig været omformattert og
systemet er aldrig blevet geninstalleret.

tom dissing wrote:

> [...]
> en word 5.0 eller Quark 3.12 ( ell. Lign) der passer til dette OS)
> Ville jeg helt vildt gerne have en email ( min postkasse er stor) hvor det

Du må _ikke_ bruge/installere en Word 5.0. Der er så mange problemer med den,
at det halve kunne være nok. Du skal derimod have fat i en Word 5.1a. Så hvis
du er interesseret, så mail mig lige off-list eller ting til mig på 8625 0963.
Jeg har nemlig både en UK og en DK version af den.

> [...]
> med nogle mapper der flytter sig når der installeres !?
> En fyr i - nærmest - panik.. Der ellers arbejder på G4 med minimum 512 MB

Du skal bruge disketter - som sagt 10 stk. Indholdet af hvert af de enkelte
'mapper' skal kopieres over på en diskette, og disketten _skal_ have nøjagtig
det samme navn som mappen, - ellers vil installeren ikke kendes ved dem.

Så du skal altså have adgang til et diskettedrev.....

> [...]
> om hele sys skal over på disketter først og så instaleres en diskette af

Ja, - og du må _ALDRIG_ installere oveni et bestående system. Ved
installeringen skal du starte fra den diskette, der hedder 'Hjælpefunktioner
2', - trække den gamle systemmappe i papirkurven uden at tømme den. Luk ned og
start igen ved at sætte disketten 'Installeres først' i drevet og start
installeren og lad en køre en standard installering. - Og den smider disketten
ud og ber om en ny, når den skal bruge den.

> Jeg skal bare have sys på denne 150 PB, der ingen "huller" har.. Ingen
> Ethernet.. Ingenting 1!?!

- Ikke desto mindre er det en ganske god 'skrivemaskine'

> PPPS
> Tænk at jjeg engang har levet uden alle disse forbindelser til resten af
> verden..

Tja, men der kan faktisk installeres ethernet på den. Hvis du kigger bag på
den, er der ligesom et markeret hul til et stik. Det 'hul' kan udstanses og et
AAUI-stik kan monteres. Men du skal nok være mere end heldig for at få et
ethernetkort til den. Der blev ikke hverken lavet eller solgt ret mange af dem.

> PPPS
> Min nye PB 150 har fire.. Jeg gentager FIRE farver !!!! (gråtoner)
> Det er simpelthen for vildt.

He! - min PB 165 har trods alt 16 gråtoner -))

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : tom dissing

Dato : 17-08-01 14:23

Fandt det hos apple !!
Tak alle sammen !

Fra : Peter Perlsø

Dato : 17-08-01 15:22

in article B7A2E746.748D%tom@mir.dk, tom dissing at tom@mir.dk wrote on
17/08/01 15:22:

> Fandt det hos apple !!
> Tak alle sammen !

Jeg kunne også bruge det, hvad er URL?

Fra : tom dissing

Dato : 17-08-01 18:24

Ftp.apple.com rod lidt rundt der med et ftp program...
Tom

Fra : Peter Perlsø

Dato : 18-08-01 10:28

in article B7A31FEB.74BF%tom@mir.dk, tom dissing at tom@mir.dk wrote on
17/08/01 19:24:

> Ftp.apple.com rod lidt rundt der med et ftp program...
> Tom

OK, ligger under
ftp.apple.com/Apple_support_blah/Apple_software_upd.../Danish/Macintosh/syst
em/ etc...

venligst , Peter Perlsø - tlf: 51 92 39 81

Danske nyheder og Mac-ting:
http://titancity.dk/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-08-01 16:04

Hej Peter

Mangler du - eller vil du hellere have en System 7.1, så kan du få den fra mig.
Jeg har originaldisketter til både de ældre PB og 68k Macs, der bruger 7.1.

Jeg har lige sendt PB versionen til Tom, så den er faktisk klar til en ny
sendele, hvis det er den, du mangler. LC/Quadra/Performa/m.fl. versionen ligger
også klar til afsendelse, da det ikke er så længe siden, jeg sendte et par
stykker.

Begge to fylder omkring 10-12mb stuff'et.

Så er du interesseret, så send bare en mail til mig off-list.

mvh. Erik Richard