Andet multimedie
bentjuul 3670
Farver (blomster-)
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-08-01 21:58

Hejsa

Jeg skal have udvalg nogle farver som kan beskrive et bredt udvalg af
blomster... Der må ikke være alt for mange, 16-32 måske, men samtidig
skal det jo være rimeligt dækkende for mange forskellige typer af
blomster.

Hvordan griber jeg det an? (Jeg er rimeligt meget på bar bund.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henrik

Dato : 16-08-01 23:04

In article <60contotoejbrnr4roe45dbi030899ka0s@4ax.com>, Mads Lie
Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
> blomster.
>
> Hvordan griber jeg det an? (Jeg er rimeligt meget på bar bund.)

Hvis du skal bruge farverne til tryk, så prøv at få fat på en "Pantone
proces color system guide" ( du kan måske låne en hos en trykker), her
finder du prøver på de farver, du kan opnå ved en almimdelig 4-farve
trykproces. Farverne beskrives her som procentblandinger af cyan,
magenta, gul og sort som er de almindeligste trykfarver. Hvilke farver
der så bedst representerer blomsterverden er ret subjetivt, men Guiden
giver dig mulighed for at sætte navn på dine valg.
M.v.h
Henrik> e-mail: henrik@hojer.dk

Fra : S. Børresen

Dato : 21-08-01 01:21