Kierkegaard
Fra : Ulla Weinreich

Dato : 16-08-01 21:49

2. udgave af Kierkegaards samlede værker sælges for højesete bud over 3000
kr. De er også udbudt til salg andre steder.

Fra : Live4Him

Dato : 16-08-01 22:18

"Ulla Weinreich" <ullawein@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 2. udgave af Kierkegaards samlede værker sælges for højesete bud over 3000
> kr. De er også udbudt til salg andre steder.
~~~~~~~~~~~~~~
Og hvorfor er det så lige at man MÅ have Kierkegaards samlede værker ? Hvad
er det som i dine øjne gør den gamle filosof så speciel for kristne?

jørgen.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 17-08-01 12:31

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev...

> Og hvorfor er det så lige at man MÅ have Kierkegaards samlede værker ?
Hvad
> er det som i dine øjne gør den gamle filosof så speciel for kristne?

Jeg kan liste utallige grunde til, at man MÅ have Søren K.'s samlede - men
ikke for over 3000 kr... Da jeg købte første omgang af hans samlede var det
til i alt 400 kr., så...

Og så er denne gruppe i øvrigt ikke beregnet på salg. Ikke engang salg af
Søren K-værker...

Christina

Fra : Live4Him

Dato : 17-08-01 13:55

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9livaq$t0p$1@sunsite.dk...
> [...]
> ikke for over 3000 kr... Da jeg købte første omgang af hans samlede var
~~~~~~~~~~~~
Det lyder ikke af meget, så har han vel ikke skrevet så meget ?

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-08-01 14:20

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> writes:

> Det lyder ikke af meget, så har han vel ikke skrevet så meget ?

Da jeg i et øjebliks vanvare i 1993-95 læste filosofi som bifag var et
af samtaleemnerne, at en af de nystartede påstod at have læst
Kierkegaards samlede værker. Selv blandt filosofistuderende blev det
betragtet som noget af en bedrift.

At han påstod at have forstået dem såede alvorlig tvivl om hans
mentale tilstand.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.