/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RS125
Fra : Jesper FA


Dato : 16-08-01 20:10

Kan det passe der ikke findes en (uoriginal) værkstedshåndbog til en
Aprilia RS 125?

--
Jesper
CBR600F4
RS125RRR

 
 
boe (17-08-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 17-08-01 08:06

On Thu, 16 Aug 2001 21:10:25 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Kan det passe der ikke findes en (uoriginal) værkstedshåndbog til en
>Aprilia RS 125?

Hej Jesper.

Ærgeligt med din RR debut i tirsdags... har du fundet ud af hvad
RS'eren fejler ??

/Morten
MITO evo 125RR
ZX6-R

boe (17-08-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 17-08-01 08:43


"boe" <mob@mobworld.dk> wrote in message
news:3b7cc198.708278@news.cybercity.dk...
> On Thu, 16 Aug 2001 21:10:25 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
> wrote:
>
> >Kan det passe der ikke findes en (uoriginal) værkstedshåndbog til en
> >Aprilia RS 125?
>
> Hej Jesper.
>
> Ærgeligt med din RR debut i tirsdags... har du fundet ud af hvad
> RS'eren fejler ??
>
> /Morten
> MITO evo 125RR
> ZX6-R

Øhh - hvem er du
Du bruger "mine" initialer, det er ikke så praktisk?

Bo, VF1000F



boe (17-08-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 17-08-01 10:00



nu er det ikke for at lave rav i den, men jeg er bange for at det er
omvendt.... jeg har brugt boe som initialer de sidste 2-3 år på d.f.m.
helt fra dengang mange news systemer ikke var så gode til at håndtere
æ, ø osv. (boe er en 'engelsk version' af mit efternavn, uden
skandinaviske karakterer).

Men det skal da ikke være noget problem. Jeg er ikke specielt aktiv i
denne gruppe for tiden, så jeg finder bare et andet handle..

/mobworld
guy formerly known as boe

On Fri, 17 Aug 2001 09:42:32 +0200, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:

>
>"boe" <mob@mobworld.dk> wrote in message
>news:3b7cc198.708278@news.cybercity.dk...
>> On Thu, 16 Aug 2001 21:10:25 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
>> wrote:
>>
>> >Kan det passe der ikke findes en (uoriginal) værkstedshåndbog til en
>> >Aprilia RS 125?
>>
>> Hej Jesper.
>>
>> Ærgeligt med din RR debut i tirsdags... har du fundet ud af hvad
>> RS'eren fejler ??
>>
>> /Morten
>> MITO evo 125RR
>> ZX6-R
>
>Øhh - hvem er du
>Du bruger "mine" initialer, det er ikke så praktisk?
>
>Bo, VF1000F
>


boe (17-08-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 17-08-01 10:20

"boe" <mob@mobworld.dk> wrote in message
news:3b7cdb4b.7703226@news.cybercity.dk...

> guy formerly known as boe

Jeg har bare aldrig "set" dig her før, så jeg troede du var "ny". Men en
søgning på Google fortæller jo noget andet, så jeg skifter gerne navn, hvis
du ønsker det?

Bo, VF1000F



Armand (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-08-01 23:34


boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
news:9linkc$8hc$1@sunsite.dk...
> "boe" <mob@mobworld.dk> wrote in message
> news:3b7cdb4b.7703226@news.cybercity.dk...
>
> > guy formerly known as boe
>
> Jeg har bare aldrig "set" dig her før, så jeg troede du var "ny".
> Men en søgning på Google fortæller jo noget andet, så jeg skifter
gerne
> navn, hvis du ønsker det?

Heeey - Nu skal i bare komme op at slås om hvem der vil være høfligst
ved at føje sig

--
Armand.





Jesper FA (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper FA


Dato : 17-08-01 11:41

boe wrote:

> Ærgeligt med din RR debut i tirsdags... har du fundet ud af hvad

Ja, det var lidt trælst. Jeg nåede da i det mindste at køre lidt, så jeg
fik det prøvet.

> RS'eren fejler ??

Nej, jeg skal først til at se på den idag. Jeg har dog gået og tænkt lidt
over mht. at det skulle være et leje. Den låste jo baghjulet.. kan et leje
godt få den til det??
Jeg finder vel ud af det når jeg får den splittet ad.

--
Jesper
CBR600F4
RS125RRR

Gundersen (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 18-08-01 19:59

Hej


> Nej, jeg skal først til at se på den idag. Jeg har dog gået og tænkt lidt
> over mht. at det skulle være et leje. Den låste jo baghjulet.. kan et leje
> godt få den til det??
> Jeg finder vel ud af det når jeg får den splittet ad.

Hvis det er et leje i gearkassen/transmisionen, kan det måske lade sig gøre!
Men det tror jeg neppe at det er!

Held og lykke med den!

p.s. Har du tunet den?

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Aprilia RS125 @ Uden plader
Yamaha Neo's @ Polini Corsa!



RpR (18-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 18-08-01 21:13

> p.s. Har du tunet den?

lol Gunder =)
Se du først at få din RS'er afdroslet før jeg overhaler dig på min knallert
en dag

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Gundersen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 19-08-01 00:19

Hej RpR


> > p.s. Har du tunet den?
>
> lol Gunder =)
> Se du først at få din RS'er afdroslet før jeg overhaler dig på min knallert
> en dag

Ha ha..... Du kommer bare! Jeg kan deleme tage dig selvom at den stadig er
begrænset! =)
Selv min gamle FZ'er kan tage din GPR! =) (måske ikke helt, men nesten!)

Det er en skam at jeg ikke lige kan komme til Scootertræf, så vi enten kunne
køre om kap eller bare få testet "dyrne" på rullefelt! =)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Aprilia RS125 @ Uden plader
Yamaha Neo's @ Polini Corsa!



RpR (19-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-08-01 13:02

> Ha ha..... Du kommer bare! Jeg kan deleme tage dig selvom at den stadig er
> begrænset! =)

Jaja! Vi får se ! =)
Om ca en uges tid kan jeg komme med en effektkurve, ville stadigvæk være
lidt sjovt hvis min knallert havde flere hk end din MC =:]

> Det er en skam at jeg ikke lige kan komme til Scootertræf, så vi enten
kunne
> køre om kap eller bare få testet "dyrne" på rullefelt! =)

Kan du ikke smide den på en trailer?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Gundersen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 19-08-01 20:10

Hej Rpr!



> > Det er en skam at jeg ikke lige kan komme til Scootertræf, så vi enten
> kunne
> > køre om kap eller bare få testet "dyrne" på rullefelt! =)
>
> Kan du ikke smide den på en trailer?

Tjo... Jeg overvejer ellers at få den tæstet til Powermeet i Randers næste
weekend!

Jeg har ikke fået bil kørekort i nu, så jeg skal lige finde en der gider at køre
mig! =)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Aprilia RS125 @ Uden plader
Yamaha Neo's @ Polini Corsa!



RpR (20-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 20-08-01 05:05

> Tjo... Jeg overvejer ellers at få den tæstet til Powermeet i Randers næste
> weekend!
>
> Jeg har ikke fået bil kørekort i nu, så jeg skal lige finde en der gider
at køre
> mig! =)

Hmm, din far? Mor? Nabo? Stik dem 500,- og de kører dig sikkert gennem hele
riget!

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Gundersen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 19-08-01 00:25

Hej RpR

Det er da lige før at min Neo's med Corsa kit, kan tage dig!
Dog skal den nok lige have en gearing før at den kan tage dig på toppen! =)

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk
Aprilia RS125 @ Uden plader
Yamaha Neo's @ Polini Corsa!



RpR (19-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 19-08-01 13:02

> Det er da lige før at min Neo's med Corsa kit, kan tage dig!
> Dog skal den nok lige have en gearing før at den kan tage dig på toppen!
=)

Dælme også kun lige før =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Jesper FA (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper FA


Dato : 18-08-01 23:46

Gundersen wrote:

> Hvis det er et leje i gearkassen/transmisionen, kan det måske lade sig
> gøre! Men det tror jeg neppe at det er!

Nu var det jo lige i forbindelse med at jeg skulle til at bremse, så det
kan jo være jeg enten har trykket for hårdt, eller der er sket noget der
har givet en lille modstand og det sammen med mit bremsetryk har fået den
til at låse.

> p.s. Har du tunet den?

Nææ... hvorfor skulle jeg dog det, så passer den jo ikke ind under
reglementet.

--
Jesper
CBR600F4
RS125RRR @ Uden plader

Armand (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-08-01 23:35


Jesper FA <news@skydiver.dk> skrev i en
news:3b7cf4a7$0$97165$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> ....... at det skulle være et leje. Den låste jo baghjulet.. kan et
> leje godt få den til det??
> --
> Jesper
> RS125RRR

Det er tilsyneladende ikke en af dem med monosvinger!? Min Svogers
tidligere Duc. 748 havde en typefejl på monosvingeren der kunne (og fik)
baghjuls-lejerne til at sætte sig, hvilket måske ville have kunnet
overføres til Pril'eren :-/

Det er desværre nok snarere et stempel der har sat sig

--
Armand.
(der alt for godt kender til sitiationen blandt sine "mandags-YSR'ere")





Jesper FA (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper FA


Dato : 19-08-01 00:07

Armand wrote:

> Det er tilsyneladende ikke en af dem med monosvinger!? Min Svogers

Nope. Det sluttede da med AF1'eren ik'?

> tidligere Duc. 748 havde en typefejl på monosvingeren der kunne (og fik)
> baghjuls-lejerne til at sætte sig, hvilket måske ville have kunnet
> overføres til Pril'eren :-/

Baghjulslejerne fejler vist ingen ting.

> Det er desværre nok snarere et stempel der har sat sig

Det ville da være trælst at skulle starte med at skifte det på sin
nyindkøbte RS'er. Men hvis den dog så bare ikke har taget cylinderen med
sig, for den er da åbenbart noget dyr. Noget med 2 måneders SU.

Btw. bruger man bare normalt gade kæde snask, eller skal man bruge noget
specielt racer snask på kæden?

--
Jesper
CBR600F4
RS125RRR

Armand (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-08-01 01:52


Jesper FA <news@skydiver.dk> skrev i en
news:3b7ef50d$0$336$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Det er tilsyneladende ikke en af dem med monosvinger!?
> Nope. Det sluttede da med AF1'eren ik'?

Jo! Og du skrev jo netop: RS-RR!

> Baghjulslejerne fejler vist ingen ting.

Hvilket bekræfter tanken om at:
> > Det er desværre nok snarere et stempel der har sat sig

> Btw. bruger man bare normalt gade kæde snask, eller skal man bruge
> noget specielt racer snask på kæden?

Alm. motorolie ville være tilstrækkeligt, hvis bare den ville blive
siddende!
For gadecyklers vedkommende er af-slyngningen ved tandhjulene (hvor det
forreste/mindste er hårdest imod, omend at det er det bageste der
medfører største komfort(!)-problemer for brugerne) derfor det
væsentlige
problem.

Afslyngningen afhænger af dels tandhjuls-radius og dels af
rotations-hastigheden, hvorved din 125'er måske kan være hårdere
disponeret qua gearingen (også gearkassens => udgangsakslens rpm. vs.
krumtappens!); men til gengæld langtfra kommer op på de hastigheder hvor
fårene virkeligt bliver skilt fra bukkene blandt
smøremiddel-producenterne!
Endvidere burde du have langt kortere kæde-servicerings-intervaller på
bane end på gaden, hvorved dårligt vedhæftende olie/fedt ikke når at
blive så kritisk en sag!

Og giv så din økonomi det løft at bruge en alm. kæde, eller evt. endda
den originale O-rings kæde! Det er kun egen-undskyldninger der tæller
som argument for brug af deciderede racerkæder, du henter 10 gange bedre
tider alene fra løb til løb, end hvad en racerkæde kan give qua
lav friktion

--
Armand.






RpR (20-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 20-08-01 05:07

> Alm. motorolie ville være tilstrækkeligt, hvis bare den ville blive
> siddende!

Plejer man ikke at rense kæden i f.eks benzin og så koge den i kædefedt?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Jesper FA (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper FA


Dato : 20-08-01 22:34

Armand wrote:

> Jo! Og du skrev jo netop: RS-RR!

Ellers burde overskriften fortælle det.

>> Baghjulslejerne fejler vist ingen ting.
>
> Hvilket bekræfter tanken om at:

Anyway lyden er der når man holder stille i første gear med koblingen
trukket. dvs. lyden må komme fra kobling og frem.

>> > Det er desværre nok snarere et stempel der har sat sig

Det går lidt langsomt, men imorgen prøver jeg at hive cylinderen af, så må
vi se hvor galt det er.

> Endvidere burde du have langt kortere kæde-servicerings-intervaller på
> bane end på gaden, hvorved dårligt vedhæftende olie/fedt ikke når at

Nææ.. det bliver vel max noget med 50 km imellem.

> blive så kritisk en sag!

Grunden til jeg spurgte var at der er vel netop ingen grund til at bruge
noget godt klæbende stads, det kommer der jo bare til at sidde alt muligt
skidt i.

> Og giv så din økonomi det løft at bruge en alm. kæde, eller evt. endda
> den originale O-rings kæde! Det er kun egen-undskyldninger der tæller
> som argument for brug af deciderede racerkæder, du henter 10 gange bedre
> tider alene fra løb til løb, end hvad en racerkæde kan give qua
> lav friktion

Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

--
Jesper
CBR600F4
RS125RRR

Michael K.S. (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 20-08-01 23:20

On Mon, 20 Aug 2001 23:33:34 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Grunden til jeg spurgte var at der er vel netop ingen grund til at bruge
>noget godt klæbende stads, det kommer der jo bare til at sidde alt muligt
>skidt i.

Du kunne jo overveje at bruge Profi Dry-lube,det bruger jeg på min
racer og er umiddelbart meget tilfreds med det,sviner overhovedet
ikke...og når man nu kører med en Pornokæde )

>> Og giv så din økonomi det løft at bruge en alm. kæde, eller evt. endda
>> den originale O-rings kæde! Det er kun egen-undskyldninger der tæller
>> som argument for brug af deciderede racerkæder, du henter 10 gange bedre
>> tider alene fra løb til løb, end hvad en racerkæde kan give qua
>> lav friktion
>
>Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

Han mener vel bare at det er spild af penge at investere i en speciel
lavfriktions racerkæde (specielt som nystartet) og det kan man så være
enig eller uenig i....

-M

Armand (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-01 21:06


Jesper FA <news@skydiver.dk> skrev i en
news:3b818230$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >> > Det er desværre nok snarere et stempel der har sat sig
> Det går lidt langsomt, men imorgen prøver jeg at hive cylinderen af,
så må
> vi se hvor galt det er.

Klø på og kom i rutine!
Det ér en elementær øvelse for std.racere

> > Og giv så din økonomi det løft at bruge en alm. kæde, eller evt.
endda
> > den originale O-rings kæde! Det er kun egen-undskyldninger der
tæller
> > som argument for brug af deciderede racerkæder, du henter 10 gange
bedre
> > tider alene fra løb til løb, end hvad en racerkæde kan give qua
> > lav friktion
> Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

Lad dig ikke forlede til at købe en "lavfriktions racer-kæde" til
dobbelt pris!
Den sparer dig ikke for så meget tid (qua + 1/4 hk!), som du alligevel
forbedrer dig selv fra gang til gang på nuværende niveau
Selv en O-ringskæde, er OK!

--
Armand.




Jesper FA (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper FA


Dato : 24-08-01 01:06

Armand wrote:

>> Det går lidt langsomt, men imorgen prøver jeg at hive cylinderen af,
> så må
>> vi se hvor galt det er.
> Klø på og kom i rutine!
> Det ér en elementær øvelse for std.racere

Hmm... Jeg ville nu hellere køre. Anyway det viste sig desværre at den
havde spist stempel og cylinder.

> Lad dig ikke forlede til at købe en "lavfriktions racer-kæde" til
> dobbelt pris!
> Den sparer dig ikke for så meget tid (qua + 1/4 hk!), som du alligevel
> forbedrer dig selv fra gang til gang på nuværende niveau
> Selv en O-ringskæde, er OK!

Men det er vel dyre end en std. kæde..
Ellers så er jeg helt med på at der går noget tid før det er tiende-dele
man jagter og ikke hele sekunder.

--
Jesper
CBR600F4
RS125RRR

RpR (24-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 24-08-01 06:05

> Hmm... Jeg ville nu hellere køre. Anyway det viste sig desværre at den
> havde spist stempel og cylinder.

Fandt ud også ud af hvorfor? Det er ikke noget mere trist at skilde en motor
af og se den har ædt sig selv, men ikke vide hvilken grund den har haft til
det!

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Mads Lund (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 24-08-01 08:04

> Fandt ud også ud af hvorfor? Det er ikke noget mere trist at skilde en
motor
> af og se den har ædt sig selv, men ikke vide hvilken grund den har haft
til
> det!

Det ser umiddelbart ud til at det har været pga at stemplet var for stort,
for stemplet har sat skørtet fast, hvilket virker ret unormalt. Alle andre
smadrede RS ctempler jeg har set, har sat sig i kronen.

Mads Lund
RS125RR



Rune Larsen (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 24-08-01 10:26


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
news:YZmh7.21$go2.2057@news.get2net.dk...

> Det ser umiddelbart ud til at det har været pga at stemplet var for stort,
> for stemplet har sat skørtet fast, hvilket virker ret unormalt. Alle andre
> smadrede RS ctempler jeg har set, har sat sig i kronen.

Jeg læste ikke lige tråden fra starten, men det er måske ikke et stempel I
har sat i motoren? For så burde størrelsen da passe (hvis I har målt rigtigt
)

Anyhoo, det er gansk rigtigt normalt i toppen de sætter sig, når det er pga.
for mager blanding. Varmeudvidelsen er vistnok størst deroppe...

/Rune



Jesper FA (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper FA


Dato : 24-08-01 11:36

Rune Larsen wrote:

>> Det ser umiddelbart ud til at det har været pga at stemplet var for
>> stort, for stemplet har sat skørtet fast, hvilket virker ret unormalt.
>> Alle andre smadrede RS ctempler jeg har set, har sat sig i kronen.
>
> Jeg læste ikke lige tråden fra starten, men det er måske ikke et stempel I
> har sat i motoren? For så burde størrelsen da passe (hvis I har målt
> rigtigt )

Det var et cykel jeg lige havde købt brugt. Den nåede kun at køre 20 min.

--
Jesper
CBR600F4
RS125RRR

Poul B-H (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 24-08-01 12:41


"Jesper FA" <news@skydiver.dk> wrote in message
news:3b862e04$0$315$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Rune Larsen wrote:
>
> >> Det ser umiddelbart ud til at det har været pga at stemplet var for
> >> stort, for stemplet har sat skørtet fast, hvilket virker ret unormalt.
> >> Alle andre smadrede RS ctempler jeg har set, har sat sig i kronen.
> >
> > Jeg læste ikke lige tråden fra starten, men det er måske ikke et stempel
I
> > har sat i motoren? For så burde størrelsen da passe (hvis I har målt
> > rigtigt )
>
> Det var et cykel jeg lige havde købt brugt. Den nåede kun at køre 20 min.

Velkommen i klubben. Min nyindkøbte NSR250 kørte 12 min i Vandel i foråret.
Den tog desværre også krumtappen og jeg aner stadigvæk ikke hvorfor


--
Poul B-H
"Ventiler Skal Sidde I Slangen"
Honda NSR 250



Armand (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-08-01 14:14


Jesper FA <news@skydiver.dk> skrev i en
news:3b859a5a$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Selv en O-ringskæde, er OK!
> Men det er vel dyre end en std. kæde..

Jo! Men tanken var nu nærmere omkring den originalt monterede, som ikke
er værd at afmontere til fordel for et andet (spild-) køb!

- -
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408681
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste