Hvad gør man ?
Fra : Lauridsen

Dato : 16-08-01 19:16

Hej
Jeg har en veninde, som har en kæreste der kører på hende psykisk og som af
og til giver hende en på hovedet . Det har stået på i løbet af de sidste 1½
år, og her i denne uge tog hun så hen på krisecenteret for at komme væk og
tænke lidt over tingene Hun har ringet til mig et par gange og vi har
snakket meget om det.
I går og i dag har hun så ikke ringet, og jeg ringer så til hende... Hun er
gået tilbage til kæresten, som hun iøvrigt også venter barn med...

Hvad gør man i sådan en situation ? Jeg har snakket med hende om at han skal
i en eller anden form for behandling, og det synes hun lyder rimeligt, men
jeg tror bare ikke på, at der sker en skid. Det bedste ville selvfølgelig
være at skride, men det er åbenbart ikke en mulighed...
Man kunne selfølgelig sige, at jeg skulle lade være med at blande mig i
deres forhold, men den slags kan jeg ikke acceptere !!

Hvis der er nogen der har været i samme situation, eller som har et eller
andet råd, så er jeg lutter øren.

På forhånd tak

Lars

Fra : Tom

Dato : 16-08-01 19:37

> [...]

er
> gået tilbage til kæresten, som hun iøvrigt også venter barn med...

Du kan sige hvad du vil til din veninde. Når hun elsker sin kæreste så er
det næsten umuligt for hende at forlade ham. Og sansynligvis vil hun gang på
gang tilgive ham.
Det kan tage lang tid for hende at komme ud af det hvis hun ikke har lyst
til at forlade ham.

Det bedste du kan gøre, er at fortælle hende at du er der for hende hvis hun
har brug for en at snakke med.

Jeg tror hun vil skulle meget igennem endnu før hun en dag ikke vil mere.
Forholdet har selvfølgelig ikke en chance for at holde, men det tror jeg
ikke du kan få hende til at indse lige nu, det vil tage lang tid at erkende.

Tom

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 16-08-01 20:32

On Thu, 16 Aug 2001 20:15:37 +0200, "Lauridsen"
<dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>I går og i dag har hun så ikke ringet, og jeg ringer så til hende... Hun er
>gået tilbage til kæresten, som hun iøvrigt også venter barn med...

ja det ser man jo altså tit - jeg har en kusine af samme størelese -
han sider godt nok i spjældet pt pgr frihedesberøvese og vold i mod
hende - men nu synets jeg ligeosm det er nok så jeg tager en af mine
venner med der om- også må vi se om vi i fælleskab kan udvikle en
løsning - hvor han for en sidste chanse for ... ikke at gøre det igen.
også for han sikkert et par på hovedet

> [...]
>Man kunne selfølgelig sige, at jeg skulle lade være med at blande mig i
>deres forhold, men den slags kan jeg ikke acceptere !!

sagen er lige pludseligt så ligger hun der jo og er død barnet for
også tærsk - der findes bare situationer man ikke kan tage nogen
chanser med - det værste er selv hvis man sender et par rigtigt slemme
drenge så kan han gå helt banans på hende bagefter...
det fedets vile jo bare være at slå svinet ihejl - men det gir bare
minimum 5 år... man kan selvfølig også skære de led over der gør han
kan bruge armene der vil man nok slippe med 6 mdr - men det er sgu
lang tid.... men loven er utroligt svagt over for vold i mod sages
løse - det bedste ville jo være at få svinet pysopat forvaring.

>Hvis der er nogen der har været i samme situation, eller som har et eller
>andet råd, så er jeg lutter øren.

jeg ved det fanme ikke for det er svært at foretage sig noget lovligt
der hjælper - hvis han er bange for at få nogen på hovedet så find et
eller andet stort brød gi ham 500 kr for at garentere for hendes
sikkerhed - hvis han er helt kold over for det så ... har i sgu et
problem.
MvH
Bo

Fra : Sott

Dato : 16-08-01 21:19

Hej Lars (og velkommen, eller hyr *S*)
:0)

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> deres forhold, men den slags kan jeg ikke acceptere !!
>
> Hvis der er nogen der har været i samme situation, eller som har et eller

Jeg har oplevet at stå på sidelinien, mens det skete for min
lillesøster, som kun var 15/16 år da det skete - og havde
været sammen med fyren i 1½-2 år og havde fået et barn
med ham.

Jeg gjorde noget direkte og fysisk - men det skal også ses
i relation til hendes unge alder, og hendes udmattelse dengang.

Men jeg gjorde også noget andet, som også har været oppe
at vende en enkelt gang siden - i forbindelse med andre
problemer. Jeg tog afstand, det lyder hårdt og brutalt, men
for mit eget vedkommende var det nødvendigt. Men jeg
trak mig ikke væk fra hende, selvom det kunne have været
konsekvensen, tog blot meget tydeligt og klart afstand fra
selve "problemerne".

Jeg sagde faktisk til hende, at jeg elskede hende så højt,
at jeg ikke kunne være vidne til det hun lod overgå hende.
Jeg syntes, hun var så meget mere værd, havde fortjent
så meget mere her i livet - og det gjorde så ondt i mig,
at være vidne til, at jeg måtte trække mig ud af hendes
liv, hvis hendes valg var/blev - at fortsætte i det spor.

Jeg sagde også, at jeg så inderligt håbede, at hun ikke
ville affinde sig med et sådan liv, at hun ville finde styrke
til enten at ændre det - eller at gå sin vej, og at jeg ville
være der for hende - men ikke som en støtte til at fortsætte
i den bane.

Sjovt nok var jeg sammen med en alkoholiker i næsten
ti år, og ingen sagde nogensinde noget til mig, f.eks. om
at jeg burde gå fra ham - de var noget så støttende og
søde og forstående osv. Men til en gammel elevfest, hvor
jeg genså en gammel kammerat - og vi fortalt hinanden,
hvad vi havde lavet i de næsten ti år, vi ikke havde set
hinanden - og jeg fortalte ham om mit liv, og min mand...
så reagerede han prompte med at se vantro på mig, og
sige noget i retning af: Hvad fanden laver du? Jeg fatter
det ikke - kom dog ud af det...

Det tænkte jeg meget over, og nogle måneder efter brød
jeg ud af ægteskabet (ikke derfor, men det var dog også
i mine tanker, sammen med så meget andet) - hans reaktion
var jo så tydelig og så overvældende, at jeg virkelig følte
uden tvivl, at han mente, at jeg da var meget bedre værd
- det betød meget, rigtig meget.

Tusinde hilsner
Søs, som håber du får lidt ud af at læse dette, selvom jeg
afholder mig fra direkte at "råde" - idet jeg synes det er
meget svært at gøre.

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 17-08-01 02:16