K: Lykkepiller
Fra : Bart2000

Dato : 16-08-01 16:02

Har nogen et link til et *Internetapotek*
Som kan sælge Antidrepresive piller.
Eller måske nogen her ligefrem her nogen til salg her??

Mail mdk@sol.dk

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-08-01 21:37

Gå til læge. du må være syg?
zoolook--
zoolook@post3.tele.dk

Fra : p4751@hotmail.com

Dato : 17-08-01 09:24

Bart2000 wrote:

> Har nogen et link til et *Internetapotek*
> Som kan sælge Antidrepresive piller.
> Eller måske nogen her ligefrem her nogen til salg her??
>
> Mail mdk@sol.dk

Hvis det du lider af er såkaldt 'endogen depression' - d.v.s. lettere
depression som kommer indefra uden ydre årsager, behøver du ikke at
skulle ud på det sorte marked efter antidepressiver. Jeg kan varmt
anbefale Calmigen, som kan købes hos Matas. For en del år siden fik jeg
hos lægen ordineret et antidepressivt middel, hvis navn jeg desværre
ikke kan huske, men selv om det er et naturmiddel virker Calmigen langt
mere overbevisende. Der var ret meget skriveri om det da det kom frem
for få år siden, fordi virkningen var dokumenteret, og kunne sidestilles
med 'rigtige' lykkepiller.

Men husk, at den slags midler - også rigtige lykkepiller - kun virker
mod endogen (indefra kommende) depression. Hvis din sindstilstand
skyldes at dit hus er sat på tvangsauktion, konen er stukket af og
politiet har klippet pladerne på bilen eller regulær sorg over et eller
andet hjælper de ikke. Endogen depression skyldes en eller anden kemisk
ubalance i hjernen, som jeg ikke er i stand til at redegøre for, og
lykkepiller retter blot op på denne ubalance - de skaber ikke et
'kunstigt' godt humør.

Med venlig hilsen og ønske om god bedring

Andreas

Fra : /arcana

Dato : 17-08-01 13:52

"Bart2000" <151515@sol.dk> wrote in message

> Har nogen et link til et *Internetapotek*
> Som kan sælge Antidrepresive piller.
> Eller måske nogen her ligefrem her nogen til salg her??

Du skulle måske henvende dig i en af de grupper, som har køb og salg på
programmet, for eksempel en af dk.marked-grupperne.

Jeg vil anbefale dig at gå ud i naturen og plukke noget perikon og lave et
udtræk på vodka eller lignende. Drik så et par snapse om dagen af dette
udtræk.

/arcana

Fra : Birthe Hansen

Dato : 19-08-01 23:17

"/arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> skrev:

>Jeg vil anbefale dig at gå ud i naturen og plukke noget perikon og lave et
>udtræk på vodka eller lignende. Drik så et par snapse om dagen af dette
>udtræk.

Skulle det kunne helbrede en depression?

Bliver man så dranker i stedet?

Mvh Birthe

Fra : John Sahl

Dato : 19-08-01 23:30

"Birthe Hansen" <bihans@post.cybercity.dk> wrote in message news:aed0otodg58613ef6opm94tf7hvook24f0@news.inet.tele.dk...
> Skulle det kunne helbrede en depression?

Ikke helbrede, men give en lidt mere overskud til at bekæmpe
depressionen.

> Bliver man så dranker i stedet?

Måske, men det er nok sjovere

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 27-08-01 21:00

On Mon, 20 Aug 2001 00:30:17 +0200, "John Sahl"
<johnsahl@worldonline.dk> wrote:
HI john

>Ikke helbrede, men give en lidt mere overskud til at bekæmpe
>depressionen.

>Måske, men det er nok sjovere

tag mit ord for det - nej - det er det med garenti ikke - det er en af
de udefedet ting man kan være
Mv
Bo

Fra : /arcana

Dato : 23-08-01 16:32

"Birthe Hansen" <bihans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle det kunne helbrede en depression?

Ifølge al erfaring burde man kunne høvle tilstrækkeligt hypericin i sig
daglig v. hj. a. ca. 2 pæne snapser hjemmelavet perikumsnaps, ja.

> Bliver man så dranker i stedet?

Helt sikkert.

/arcana

Fra : Birthe Hansen

Dato : 27-08-01 02:30

"/arcana" <kangoroo@jump.in.a.hole.com> skrev:

>Ifølge al erfaring burde man kunne høvle tilstrækkeligt hypericin i sig
>daglig v. hj. a. ca. 2 pæne snapser hjemmelavet perikumsnaps, ja.

Hm. Nu vil jeg gerne have en forklaring: Hvad er hypericin??

Det lyder lidt i retning af perikum (en god portion hypericin),
ja. men har du en lidt mere videnskabelig forklaring? Hvad gør
hyperericin for os almindelige mennesker, og hvorfor?

(Og ja, jeg skriver "os almindelige mennesker", da enhver jo kan
blive ramt af en depression til hver en tid.)

Ikke at jeg forventer en mindre doktorafhandling, men jeg sluger
altså ikke bare alting råt.

>Helt sikkert.

Dit svar får mig til at tænke på, _hvor_ let det er at ty til
flasken eller andre let tilgængelige afslappejde stoffer, når man
har det rigtig skidt. Altså RIGTIG skidt - ikke bare lidt skidt.

Jeg tror på at du har en viden, som er værdifuld for mange
mennesker, og som sikkert virker for rigtig mange. ligesom
placebo, - men samtidig har jeg en fornemmelse af, at man skal
tro på naturmedicin og naturlige helbredelsesmetoder for at de
virker?

Uha, uha - nu har jeg vist gjort i nælderne?

Mvh Birhte

Fra : /arcana

Dato : 27-08-01 22:24

> Hm. Nu vil jeg gerne have en forklaring: Hvad er hypericin??

Hypericin er et stof, som virker antidepressivt ved at hæmme nogle enzymer
(mono-amino-oxidase) i nervesystemet. Det er dog meget svagere end andre
MAO-hæmmere.

> Dit svar får mig til at tænke på, _hvor_ let det er at ty til
> flasken eller andre let tilgængelige afslappejde stoffer, når man
> har det rigtig skidt. Altså RIGTIG skidt - ikke bare lidt skidt.

Det har du helt ret i.

> placebo, - men samtidig har jeg en fornemmelse af, at man skal
> tro på naturmedicin og naturlige helbredelsesmetoder for at de
> virker?

Den slags medicin, som man skal tro på, før den virker, giver jeg ikke meget
for. Plantemedicin er meget velunderbygget i den videnskabelige litteratur -
hvis du en dag kommer forbi DNLB (Danmarks Natur- og Lægevidenskabelige
Bibliotek) på hjørnet af Tagensvej og Nørre Allé i København, så kig for
eksempel lidt i "Journal of Ethnopharmacology" og "Planta Medica", som
udelukkende handler om plantemedicin.

/arcana

Fra : Birthe Hansen

Dato : 01-09-01 17:06

"/arcana" <thank.you@but.no> skrev:

>Hypericin er et stof, som virker antidepressivt ved at hæmme nogle enzymer
>(mono-amino-oxidase) i nervesystemet. Det er dog meget svagere end andre
>MAO-hæmmere.

Så det virker egentlig som "Lykkepiller"?

>Den slags medicin, som man skal tro på, før den virker, giver jeg ikke meget
>for. Plantemedicin er meget velunderbygget i den videnskabelige litteratur -

Tja - det er jo nok kun et spørgsmål om tid før Perikon bliver
brugt i den almindelige medicin. Måske bliver den allerede brugt?

> [...]
>Bibliotek) på hjørnet af Tagensvej og Nørre Allé i København, så kig for
>eksempel lidt i "Journal of Ethnopharmacology" og "Planta Medica", som

Eftersom jeg bor på Sydals, er det meget sjældent jeg går rundt i
København - især efter min søster er flyttet fera Farum. Men
hvis den bog du henviser til bliver populær nok, vil jeg sikkert
også snart kunne låne den på Sydals.

Mvh Birthe

Fra : /arcana

Dato : 03-09-01 14:53

> [...]
> København - især efter min søster er flyttet fera Farum. Men
> hvis den bog du henviser til bliver populær nok, vil jeg sikkert

Du behøver såmænd ikke at vente så længe. Det er ikke bøger, men
videnskabelige tidsskrifter, som er delvist publicerede på Internet.

Journal of Ethnopharmacology:
http://www.elsevier.co.jp/inca/publications/store/5/0/6/0/3/5/index.htt?menu
=cont.astc03788741#aimsc

Planta Medica:
http://www.thieme.de/plantamedica/

Kig også på mit site, hvor der findes endnu flere links:
http://www.phyton.dk/urter/
/arcana

Fra : Birthe Hansen

Dato : 03-09-01 22:30

"/arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> skrev:

[...]

>Kig også på mit site, hvor der findes endnu flere links:
>http://www.phyton.dk/urter/

Takker!

Mvh Birthe