Dæk til en RD350 YPVS
Fra : Brian aka Hekto

Dato : 16-08-01 15:04

Hej!

Jeg har anskaffet mig et eksemplar af ovennævnte race.
Jeg er anbefalet at sætte et Metzler Comp K på den. Er der andre forslag???

Hvad er det bredeste dæk den kan få monteret bagpå??

--
/Brian

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-08-01 15:51

> Jeg har anskaffet mig et eksemplar af ovennævnte race.
> Jeg er anbefalet at sætte et Metzler Comp K på den. Er der andre
forslag???

> Hvad er det bredeste dæk den kan få monteret bagpå??

Hej Brian

Jeg ville holde mig til 90/90H18 foran og 110/80H18 bagpå. Det er hvad
Yamaha anbefaler, og er det som giver de bedste svingegenskaber.
Hvis du kører stærkt i svingne vill jeg købe Bridgestone BT45. Det er et
dual compound dæk. Altså et dæk med en blød gummiblanding i siderne for gdot
greb i svingene og lidt hårdere gummi blanding på midten for lansommere
"fladslidning". På min XJ har jeg været meget glad for Bridgestone BT45 . Et
godt, lettere sportsligt dæk. Holdt med min kørestil 10000Km for et sæt. Jeg
sled for og bagdæk op samtidigt. Valget for "racere".

Michelin Macadam 50 er også godt.Der er mange kilometer i dækkene, men lidt
ringere greb i regnvejr og vinter, da dækket er hådere end BT45. Jeg kørte
18.000 Km på mit første bagdæk. Først da dækket var ulovligt kunne de hvide
striber mærkes tydeligt. Valget for "Fattigrøve"

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 16-08-01 17:27

Brian aka Hekto <bs@hekto.dk> skrev i en
> [...]
forslag???
> Hvad er det bredeste dæk den kan få monteret bagpå??

RD'eren kører fint med de originale dimensioner, også selv om de synes
smalle!
I mange år var RD350 cup'en den billigste måde at køre RR på herhjemme,
og dér blev der gået til makronerne trods dækbredden. Modsat er RD'eren
også berygtet for at styregeometrien slet ikke kan håndtere bredere
(bag-) dæk, hvorved man kun får pop'et ud af at dimensionere op

--
Armand.
(der behøver fælgbredde for at kunne fortælle hvor brede dæk at fælgene

Fra : Rune Larsen

Dato : 16-08-01 18:24

> [...]
> også berygtet for at styregeometrien slet ikke kan håndtere bredere
> (bag-) dæk, hvorved man kun får pop'et ud af at dimensionere op

Dem der var til RR på djursland sidste år, så måske ham gutten på RD350'eren
der deltog i p.t.klassen? Han kørte sgu godt nok lige stærkt på den stakkels
RD'er!

/Rune