Andet multimedie
bentjuul 3670
billed til grafik
Fra : Kenny Jensen

Dato : 16-08-01 11:53

Hej

Er der en der kan fortælle mig hvilket program der kan lave et digitalt
billed om til grafik

pft
Kenny

Fra : Thomas

Dato : 16-08-01 13:59

"Kenny Jensen" <kennyREMOVE@skydebanen.net> skrev i en meddelelse
> Er der en der kan fortælle mig hvilket program der kan lave et digitalt
> billed om til grafik

Når du nu siger grafik, hvad mener du så præcist med det? Er det
vektorgrafik eller...?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Kenny Jensen

Dato : 16-08-01 19:43

> Når du nu siger grafik, hvad mener du så præcist med det? Er det
> vektorgrafik eller...?

Jeg ved det ikke helt selv.
Jeg skal opdatere min hjemmeside og have feks. en strimmel film på men jeg
kan ikke finde det på nettet og jeg kan ikke tegne.
Så tænkte jeg at jeg kunne tage et billed med mit digicam og lave det om til
grafik så det ikke ligner et billed men falder mere i et med resten af siden
som jo kun består at grafik

Jeg håber det er til at forstå ellers må jeg prøve igen :)

mvh
Kenny

Fra : emj

Dato : 16-08-01 23:32

Kenny Jensen skrev i <iuUe7.818$rg1.27993@news000.worldonline.dk>:

>Jeg ved det ikke helt selv.
>Jeg skal opdatere min hjemmeside og have feks. en strimmel film på men jeg
>kan ikke finde det på nettet og jeg kan ikke tegne.

Er det en strimmel råfilm, du mangler et billede af?
Du skriver at hele din side er i grafik. Kan du ikke prøve at fortælle
os, hvad adressen er på din hjemmeside, så vi kan få en ide om, hvad
det er, du savner?

Hilsen emj

--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Kenny Jensen

Dato : 17-08-01 06:20

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du skriver at hele din side er i grafik. Kan du ikke prøve at fortælle
> os, hvad adressen er på din hjemmeside, så vi kan få en ide om, hvad

Ja råfilm/70mm/35mm men helst i noget lækker grafik, og så er der et par
andre småting jeg ikke lige kan finde på nettet
Her er linket www.skydebanen.net/~kenny det giver dig nok ikke en ide om
hvad det er jeg vil lave.
Siden er mit første forsøg på en hjemmeside for ca 1½år siden, jeg vil mene
jeg kan gøre det en del bedre nu :)
Det jeg vil med netop råfilmen er at den skal ligge i hver side af skærmen
på enkelte af siderne
Og så mangler jeg billed af et lærred som jeg også kan tage et billed af
hjemme,
Dette skal gøres til grafik så det er lettere at "lege" med og for at det
falder bedre ind i resten af siden

mange tak
Kenny

Fra : Dan Henriksen

Dato : 16-08-01 14:29

> Er der en der kan fortælle mig hvilket program der kan lave et digitalt
> billed om til grafik

Adobe Streamline 4.0 (købe program)

Fra : Kenny Jensen

Dato : 16-08-01 19:46

> Adobe Streamline 4.0 (købe program)

Ja sådan er det næsten altid, de programmer der du´r er (købe programmer)
Jeg må se på om det er det program jeg søger :)

mvh.
Kenny

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 21:43

> Ja sådan er det næsten altid, de programmer der du´r er (købe programmer)
> Jeg må se på om det er det program jeg søger :)

Hvis det er til billeder til Internettet, som du nævner i en andet
indlæg i tråden, så har du ikke ret meget at bruge Streamline
til, eller det vil i hvert tilfælde være en mærkelig vej at gå, da
Streamline er beregnet til at lave bitmapgrafik om til vektor-
grafik. Den kan også lave noget ret så kunstnerisk bitmap-
grafik, men alligevel...

Hvis du i forvejen har et program som Photoshop så prøv at
lege lidt med menuen Filter > Artistic og så de forskellige filtre
der ligger her. Her vil jeg mene du har mulighed for at lave et
fotografi om til noget der ligner håndtegninger, eller skitser om
man vil. Filter > Sketch er også en mulighed.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Kenny Jensen

Dato : 17-08-01 06:31

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fotografi om til noget der ligner håndtegninger, eller skitser om
> man vil. Filter > Sketch er også en mulighed.

Jeg har netop set på det, fede funktioner men jeg bliver nød til at prøve på
de billeder jeg vil lave om for at se om det virker.
Tak for det jeg vender tilbage med resultatet hen over weekenden.
Hvis der er flere med gode ideer så kom bare med dem.

Kenny

Fra : Kenny Jensen

Dato : 22-08-01 17:55

> [...]

> Tak for det jeg vender tilbage med resultatet hen over weekenden.
> Hvis der er flere med gode ideer så kom bare med dem.

Jeg har desværre ikke haft tid til at rode med det så, intet resultat i
denne omgang

tak for hjælpen
Kenny