Tøjet lugter surt - hvad gør man ?
Fra : Crane

Dato : 16-08-01 07:54

Hvis man har glemt at få hængt tøj til tørre med det samme og tøjet kommer
til at lugte surt (ikke jordslået) Hvad skal man så gøre ? ?

Jens

Fra : ca

Dato : 16-08-01 08:26

Der er nok ikke andet at gøre end af vaske det igen.

Lotte

Fra : jso

Dato : 16-08-01 08:27

Skyl tøjet i fortyndet klorvand eller køb en definationsmiddel hos matas
Jørgen

Fra : jso

Dato : 16-08-01 09:15

Nu kom navnet RODALON det bruges også hvis hunde tisser på gulvtæppet,
til at fjerne lugt

Jørgen

Fra : eam

Dato : 16-08-01 18:55

Ja da, for guds skyld ikke klor, det mørner tøjet, RODALON er det rigtige,
køb det hos materialisten og bed om 10%, af en eller anden grund har er alt
over 5% for et par år siden blevet kategoriseret som gift.

PS. De aktive stof i RODALON er det samme som er i alle skyllemidler, her
nar man så kommet en masse ekstra vand i, samt fortykkelsmiddel
(johannesfrækærner eller lign.) , farve og unødig parfume, så lidt RODALON i
skyllevandet til kunststoffet gør det samme.

Får du stød af kunststoffer: gulvtæpper, bilbetræk o.lig. RODALON i en
spreayflaske og en meget tynd tåge ud over.

Måske skulle man bruge betegnelsen kvarternæreamoniunforbindelser. RODALON
er jo et handelsnavn.

eam

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-08-01 17:32

> køb det hos materialisten og bed om 10%, af en eller anden grund har er
alt
> over 5% for et par år siden blevet kategoriseret som gift.

Hej,

Jeg ringede flux til min kone og bad hende om at tage en flaske 10 % Rodalon
med hjem - nu sidder jeg med en flaske Rodalon til udendørs brug ! - noget
med drivhuse, sejl på lystbåden, murrens osv !!

- hvordan doserer jeg og anvender det til lugtende vasketøj ??

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : eam

Dato : 17-08-01 18:12

Ca. 1/2 dl til ca. 10 l vand, en nat vil gøre meget ved det.

Surt show
eam

Fra : Per A. Hansen

Dato : 18-08-01 19:02

Andreas M. Hansen <nokke9@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> med hjem - nu sidder jeg med en flaske Rodalon til udendørs brug ! - noget
> med drivhuse, sejl på lystbåden, murrens osv !!

Er forskellen ikke kun der er lidt kraftigere?
Brug det blot, i udlandet ( de sydlige lande) bruger
man Rodalon til at skylle grøntsagerne med som
de selv og turisterne spiser - børenes sutter bliver
også skyllet - altsammen af hygiejniske grunde.

Per A. Hansen

Fra : Mai-Brit

Dato : 19-08-01 18:34

klip

> [...]
> de selv og turisterne spiser - børenes sutter bliver
> også skyllet - altsammen af hygiejniske grunde.

Jeg kender ikke så meget til brug af Rodalon i privat husholdning, men da vi
på plejehjemmet brugte det til rengøring af vaskefade osv., fik vi påbudt at
bruge handsker og i øvrigt passe på, da det kunne være allergifremkaldende.
Hilsen Mai-Brit

Fra : Per A. Hansen

Dato : 21-08-01 19:54

Mai-Brit <mai-brit@esenet.dk> skrev i en news:9lotfc$onp$1@sunsite.dk...

> [...]

at
> bruge handsker og i øvrigt passe på, da det kunne være

Det gælder de fleste rengørings- og hudplejemidler.
Meget ofte skyldes det de tilsatte aromastoffer.
Rodalon lugter næsten ikke, så derfor er den nok ikke
en af de værste. Men det er altid en god ide at tage
engangshandsker på.

Per A. Hansen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 23-08-01 11:20

Her står lidt om Rodalon :
http://sql.stf.dk/forum/visemne.phtml?Traad=10&besked=14

Thomas

Fra : Per A. Hansen

Dato : 30-08-01 18:44

Thomas Jørgensen <overvindinge@city.dk> skrev i en
> Her står lidt om Rodalon :
> http://sql.stf.dk/forum/visemne.phtml?Traad=10&besked=14

Tak for linket til en interessant side.
Rodalon har jeg anvendt til at desinficering af
fodtøjet før vækstinspektion af kartofler for
Plantetilsynet. Den samme effekt som beskrives i
siden.
Når den anvendes til sutter og skylning af grøntsager i de
sydlige udland vil jeg ikke umiddelbar tro, at den er særlig
allergifremkaldende. Men det er en god ting at være
omhyggelig.

Per A. Hansen

Fra : S. G. Nielsen

Dato : 16-08-01 19:02

brug DK tankens 3kg vaskepulver for kr. 19.95.- Det er et af den type
pulvere der IKKE surlugter dit tøj.

mvh Søren

PS: Jeg har INGEN interesser i at promovere DK, jeg syns bare du fortjente
rådet.

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 18-08-01 17:32

"Crane" <jh@thrane.cc> skrev i en meddelelse
> Hvis man har glemt at få hængt tøj til tørre med det samme og tøjet kommer
> til at lugte surt (ikke jordslået) Hvad skal man så gøre ? ?

Hej Jens!

Vask det om så laver du soldatermane´r

Birgitte

Fra : Afroman

Dato : 19-08-01 19:16

> Hvis man har glemt at få hængt tøj til tørre med det samme og tøjet
kommer
> til at lugte surt (ikke jordslået) Hvad skal man så gøre ? ?

Det var da utroligt , så mange svar på et så nemt problem.... Brug ganske
almindelig Eddike, i stedet for skyllemiddel, så tager det lugten , jeg
bruger aldrig andet end Eddike til skyldning af tøj...

Hvis det er meget slemt så tag 4 Dl. Eddike og fyld en balje op med vand ,
og lad tøjet ligge i baljen natten over !!!

Venligst Kim afro

www.thai-food.dk
www.afro.dk