maling af træværk
Fra : rashans

Dato : 15-08-01 20:47

Hej Gruppe
Vi skal igang med at male hele husets træværk.
Markedet er efter vores mening temmelig uigennemskueligt, når man samtidig
med en smuk farve gerne vil have god beskyttelse mod vejr og vind.
Og ikke mindst....malingen skal helst dække bedst muligt.
Mange nye produkter er kommet til siden vi sidst malede hus og vi behøver
derfor jeres hjælp.
Er der derfor nogle af jer, der har en god idé til hvilket produkt vi skal
anvende.

mange hilsener

Fam. Rasmussen

Fra : jso

Dato : 16-08-01 08:13

Prøv med flügger 98, det er vandbaseret linoliemaling
der har en fantastisk holdbarhed, hvis bunden er i orden, det skal den vare
til alle malinger.
Løst maling skrabes i bund og der grundes med en grundingsolie med mug og
svampedræbende midler. f.eks. Gori den grønne kobber

Hilsen fra en gammel maler

Fra : Henrik Larsen

Dato : 16-08-01 18:26

jeg har brugt bondex superdæk den er holdbar sidst jeg malede var for 8 år
siden på træfasade og vinduer men brug gori grundingsolie 22 el 11,

Henrik

Fra : rashans

Dato : 16-08-01 21:20

Tak for jeres gode råd.