Reperationshåndbøger til HD WLA?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-08-01 21:01

Min kæreste's kærlighed til Harley har endelig båret frugt i købet af en
WLA fra 1939.

Hun hæver godt nok at have venner og bekendte med rigelig kendskab til
at skrue i sådan en sag når det bliver nødvendigt, men jeg kan vist lige
så godt se i øjnene
at før eller siden kommer jeg nok til at hænge på det. Under alle
omstændigheder vil det nok være en fordel jeg ved bare lidt om det.
Hvilket egentlig også passer mig helt fint... _hvis_ jeg da bare vidste
noget om det.

Jeg har så søgt lidt rundt på nettet (primært Amazon da Haynes ikke har
noget til HD'er før 1970) og har fundet følgende to bøger som, så vidt
jeg kan læse af review'sne helst skal købes sammen:

Bruce Palmer - How to Restore Your Harley-Davidson (Authentic
Restoration Guides) (ISBN: 0879389346)
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0879389346/104-2995933-6624753

Bruce Palmer - How to Restore Your Military Harley-Davidson 1932-1952
(ISBN: 0760304297)
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0760304297/104-2995933-6624753

Er der nogen der kan anbefale disse eller andre bøger til formålet?
Cyklen skal ikke restaureres som sådan. Den ser uforskammet godt ud og
kører fint (når man lige har vendt sig til håndgearne) men skal bare
"holdes i live".

/Robert

Fra : Rene T.

Dato : 16-08-01 07:17

Hej Roe og Christina.

Welcome to Harley Hell... og tillykke med WLA'eren. Den er, i følge
billederne, bare kanon flot.

Jeg kan varmt anbefale Christina, at melder sig ind i Harley Davidson Club
Danmark, og derefter tilmelder sig motorlære kurset, som afholdes i vinter
her på Sjælland.

Instruktør er ingen ringere end Allan "The Mann" En flink fyr, som ved alt
om HD og som samtidig er i stand til at videregive det på interessant og
underholdende vis.

Indmeldelse og tilmelding http://www.hdcsj.dk

Mvh Rene
XL1200S

Fra : Jens Didriksen

Dato : 16-08-01 10:23

Meld dig til http://www.harleyluja.dk 's
debatforum, hvor du kan stille
spørgsmålet til andre Harleykører. Der
er desuden lidt forskellige anmeldelser
af tidsskrifter og håndbøger m.v.

Husk også den officielle HD-klub på
http://www.hdc.dk

God fornøjelse

Jens

Fra : Karsten

Dato : 16-08-01 22:05

Hej Robert !!

Clymer laver nogle virkelig gode værkstedshåndbøger. Gode billeder samt
beskrivelser. Pris: ca 340 kr. hos Nr. Sundby MC Center.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-08-01 17:56

Karsten wrote:

> Hej Robert !!
>
> Clymer laver nogle virkelig gode værkstedshåndbøger. Gode billeder samt
> beskrivelser. Pris: ca 340 kr. hos Nr. Sundby MC Center.

Men desværre ikke længere tilbage end 1948 :-/

Jeg får bestilt de to andre bøger og så ser jeg om det er nok. Desværre er
HDC's Motorlære Kurser ingen mulighed (enhver der har været 23 og forsøgt at
forsikre en Harley vil vide hvorfor).

Men hvor svært kan det være

/Robert