Lige et spørgsmål omkring bremseklodser??
Fra : MaLLeSiTe

Dato : 15-08-01 17:45

   Hejsa.
   Jeg håber lige at der er en eller flere der lige kan svare mig på det
her. Jeg var ved at få skiftet min slange på mit baghjul (Yamaha TDR 125).
Da jeg så havde monteret hjulet, begynder den ene eller begge klodser at
slæbe imod (Skivebremse). Hvad dælen er nu det for noget. Den ene klods (den
der sidder på cylinderen) faldt ud da jeg pillede hjulet af??? men det ser
ikke ud til at den skal sidde fast på noget.
   ?? Skal den sidde fast på noget eller skal den bare være løs og så
'falde' på plads når man slipper bremsen eller er det noget andet der evt er
galt??

   Mvh. Martin <--- Meget uheldig med sine cykler.

Fra : boe

Dato : 15-08-01 21:31

MaLLeSiTe <no@email.com> wrote in message

> ?? Skal den sidde fast på noget eller skal den bare være løs og så
> 'falde' på plads når man slipper bremsen eller er det noget andet der evt
er
> galt??

På nogen cykler er der et hul til en split, som holder klodsen på plads. Men
hvis der ikke er nogen på din, så er det sikkert ok. Den kan vel ret beset
heller ikke falde nogen steder hen når skiven er monteret...

> Mvh. Martin <--- Meget uheldig med sine cykler.

Så køb dog noget ordenligt (Honda) Så - nu får jeg prygl...

Bo, VF1000F

Fra : MaLLeSiTe

Dato : 15-08-01 21:47

hehe..

   Ja ok.. Jeg har også nu fundet ud af at den falder ingen steder når
den først er monteret.

   Foresten.. så har jeg også en Honda CB750... Den er der sgu også bøvl
med..

   Mvh. Martin
   /Honda CB750K2
    Yamaha TDR125 <-- Til salg!

Fra : boe

Dato : 15-08-01 21:58

> Foresten.. så har jeg også en Honda CB750... Den er der sgu også bøvl
> med..

Umuligt! - det må være dig selv, der ødelægger tingene - formodentligt oven
i købet med vilje!!. Sådan én har jeg nemlig også haft (dengang de lige var
kommet frem - blå model fra 1975, hm hm) og den fejlede aldrig noget!!

Bo, VF1000F

Fra : Wheeler

Dato : 15-08-01 22:47

Har du erfaring med køb af uorginale dele til TDR-en??

Eksempelvis et billigt forrør til udstødningen?

Mvh
Wheeler