Hollywood+ og AVI filer - nyt program
Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-08-01 17:32

Så fandt jeg efter lang tids søgen og undren over at det ikke var lavet før,
et program der efter sigende kan vise avi filer på tv gennem Hollywood+
tv-udgang.
MEN i mellemtiden har jeg "næsten" opgivet at få det til at virke, og har
"foræret" kortet til min søster og købt mig et andet kort med tv-out.

Selve programmet kan hentes her:
http://www.vcdhelp.com/divxplus.rar

Jeg har kørt virustest på filerne i rar pakken, og de er rene, men jeg bor
ret langt væk fra min søster og kan derfor ikke selv afprøve om readme filen
taler sandt.
Er der nogen her i gruppen der har prøvet eller tør prøve om det virker - og
melde tilbage til mig ?

I følge readme filen skulle det virke med 98, og 2000 - Me og XP er ikke
nævnt.

På forhånd tak,
Flemming

Fra : JLL

Dato : 15-08-01 18:24

Jeg har testet på 98/me/2000.......det virker næsten.
Ind i mellem er det ligesom det ikke vil initialisere H+. Det gælder alle
OS.
Det løses ved at starte dvd-station til H+.
Der er ingen umiddelbare problemer med at få det til at køre, men jeg ville
gerne have flere muligheder for at indstille programmet.
VH JL

Fra : preben

Dato : 15-08-01 19:11

> Jeg har testet på 98/me/2000.......det virker næsten.
> Ind i mellem er det ligesom det ikke vil initialisere H+. Det gælder alle
> OS.
> Det løses ved at starte dvd-station til H+.

hejsa

kan du ikke lige uddybe det lidt mere, da det ikke virker her.. m w2k el
w98se

takker

Fra : JLL

Dato : 15-08-01 20:01

"preben" <kfc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> hejsa
>
> kan du ikke lige uddybe det lidt mere, da det ikke virker her.. m w2k el
> w98se
>
> takker

Øhjo, men det eneste jeg havde af problem, var det nævnte tidligere, så jeg
kan kun tilbyde min spec's på maskinerne
Intel 815 (Easton), 1ghz pIII, 512mb Spectec ram, Gforce 2 (Asus v7700) med
driver 12.90, H+ driver 1.37/divxplus, Live lyd, Fasttrak 100, pro100net.
Alt er udover nævnte opdateret til sidste nye "godkendte" drivere/bios. Divx
codecs 3.11alpha samt mpg4 ver 3688 (dll) var/er ligeledes installeret.
Den anden:Abit bh6/bios ss, 800mhz pIII, 384mct pc100ram, gforce (Asus
v6800) med driver 12.90, H+ driver 1.37/divxplus, 1024live lyd, Fasttrak 66,
Pinnacle Tv/radio kort, pro100 net.
Begge maskiner er testet med ME/W98/W2K, og jeg har ingen problemer udover
nævnte, dog ville jeg bare gerne have nogle muligheder for at pille lidt.
Jeg har hørt om flere forskellige konfigurationer, men dog ingen AMD
baserede systemer(jeg er medlem af en hemmelig klub af indædte Intelfætre),
og alle havde "no problemo".
Jeg prøver lige i løbet af et par dage at finde ud af om der skulle være
"noget nyt"
Mail gerne direkte hvis du har nogle "fjollespørgsmål".
VH JL

Fra : Lars Varming

Dato : 17-08-01 19:26

Hvordan med kvaliteten på TV'et ?? Med et grafikkort m/TV-out, syntes jeg at
man ser rimeligt meget blocky forstyrrelser - ihvertfald på mit 100Hz 32"
widescreen.......

Fra : JLL

Dato : 17-08-01 19:59

"Lars Varming" <lvar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan med kvaliteten på TV'et ??
Snip

Ups, det glemte jeg.
Kvaliteten er nogenlunde, den kan virke lidt fnidret, men det tilskriver jeg
Divxkvaliteten.
Med en dvd-skive er den uovertruffen.
Det virker som H+ bare har styr på det; det glider fint på en 233mhz lige
nu.
Men som jeg tidligere har sagt, kunne jeg godt bruge lidt knapper at pille
med
VH JL

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-08-01 11:28

"Lars Varming" <lvar@myrealbox.com> wrote in message
> [...]
at
> man ser rimeligt meget blocky forstyrrelser - ihvertfald på mit 100Hz 32"

Med DivX4 beta har man mulighed for at indstille hvor mange gange den skal
optimere på signalet. Og hvis man sætter den til max, forsvinder blokkene
næsten helt - men det bruger så også en del mere cpukraft.

Se evt. ProjetMayo.com

/flemming

Fra : raven

Dato : 15-08-01 20:30

mange tak for info !!

John

Fra : Michael Busekist Han~

Dato : 22-08-01 20:29

Det virker fint her...næsten da.. billedet står på hovdet og er spejvendt
!!!!! lyden kommer ikke igemmen

Fra : JLL

Dato : 22-08-01 22:20

Du skulle vel ikke have et Matrox.....vel??