Pølser
Fra : Finn Jensen

Dato : 15-08-01 15:48

Hej,

Hvilken pølser der de bedste??.
Jeg tror at jeg har været hele vejen rundt i jagten på den bedste
pølse.

Er der nogle gode idéer til at koge pølser der "knækker" og smager af
noget??

Ja ja jeg ved det ikke er fransk kogekunst men en god rød hot dog kan
man altid spise

Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Stroyer

Dato : 15-08-01 16:15

Jeg har faktisk købt nogle vildt gode kalkunpølser i Netto jeg syndes var
super *S
Stine

Fra : René Strøm

Dato : 15-08-01 16:54

Husk nu at fjerkræspølser laves af maskinudbenet kød.
Produktet af maskinudbening må ikke kaldes kød i andre
produktioner så velbekommen.

mvh. René

Stroyer <stroyer@stroyer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5pwe7.123$5f.7029@news.get2net.dk...

Fra : Linda Christie Pouls~

Dato : 15-08-01 20:17

Hej Finn!

Med fare for at lyde som en omvandrende reklame sender jeg dette!

Mine forældre driver strudsefarm i Østjylland, og får blandt mange
andre ting lavet frankfurter-pølser af kødet. De vejer omkring 180 g
stykket, og indeholder max. 3% fedt. På grill smager de himmelsk - men
er også gode tilberedt på panden. Og så skader det jo ikke smagløgene,
når man ved, at kødet stammer fra fritgående dyr der lever livet så
harmonisk som muligt.

Er du interesseret i at se nærmere på tingene er du velkommen til at
svare mig tilbage.

Linda

Fra : Finn Jensen

Dato : 15-08-01 20:59

On Wed, 15 Aug 2001 21:17:12 +0200, Linda Christie Poulsen
<christie*fjerndette*@dk2net.dk> wrote:

> [...]
>harmonisk som muligt.
>
>Er du interesseret i at se nærmere på tingene er du velkommen til at

Hej Linda,

En strudse pølse?? . Jooo...jeg kan forstille mig at den smager
godt for det gør strudsekød jo.

De er vel fyldte med saft og kraft??.

Smager de af struds eller hvordan er smagen??

De er vel hundedyre??. Det plejer strudsekød jo at være.

Hvor kan jeg skaffe dem fra??.

Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Helle Ansine Jensen

Dato : 15-08-01 22:22

Hej Linda.

Disse pølser kunne jeg godt tænke mig at få fat i. Jeg har længe ledt efter
et sundt alternativ til alle de almindelige pølser, man kan købe. Hvor kan
de købes henne? Og hvad koster de?

Hilsen Helle

Linda Christie Poulsen <christie*fjerndette*@dk2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99ilntc33qqjajo9u557eu64tuh448al3e@4ax.com...

Fra : Helle :\)\)

Dato : 16-08-01 06:35

> [...]
efter
> et sundt alternativ til alle de almindelige pølser, man kan købe. Hvor kan

Den Grønne Slagter laver pølser med max 3 % fedt. Jeg har fundet 2 slags,
Grillpølser og Bayerske pølser. De smager faktisk rigtig godt, masser af
kød. Men de er efter min mening temmelig pebrede i pris.

mvh
Helle :)

Fra : RHR

Dato : 16-08-01 18:51

Hej Linda!

De pølser lyder virkelig gode, hvor henne i østjylland ligger dine forældres
strudsefarm?

-RHR

Fra : opuss

Dato : 15-08-01 21:20

I en pølevogn ved jeg at de kan finde på at komme en skive rå løg i og lidt
edeke men det er LIDT det skulle hjælpe på "knækket"

OPUSS

Fra : Finn Jensen

Dato : 15-08-01 21:25

On Wed, 15 Aug 2001 22:19:45 +0200, "opuss"
<b.boddum@jensen.tdcadsl.dk> wrote:

>I en pølevogn ved jeg at de kan finde på at komme en skive rå løg i og lidt
>edeke men det er LIDT det skulle hjælpe på "knækket"
>
>OPUSS

Jeg prøvede med et helt løg en gang!!. Det var ingen succes

Eddiken kendte jeg ikke til, men kunne forstille mig at det skulle
være ganske lidt.

Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Tine & Niels

Dato : 16-08-01 08:09

> [...]
> noget??
>
> Ja ja jeg ved det ikke er fransk kogekunst men en god rød hot dog kan

Pølser fra Højer er bedst. Min mening! Jeg bryder mig ikke ret meget om
pølser, men dem fra Højer glider ned. Man kan indimellem være heldig at
finde dem i Kvikly og jeg har også set dem hos en Spar-købmand.

Hilsen
Tine

Fra : abc

Dato : 16-08-01 09:25

De tyske pølser de har på glas i noget vand i Netto for tiden er smadder
gode synes jeg. Man kan købe dem andre steder har jeg set, men man skal nok
tage dem med skind da de også fåes uden skind. Det er jo bl.a skindet som
give knækket. Prøv dem!

Fra : Gerner Mo

Dato : 16-08-01 13:48

On Thu, 16 Aug 2001 10:25:06 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "abc"
<zarh@ofir.dk> wrote:

> [...]
>tage dem med skind da de også fåes uden skind. Det er jo bl.a skindet som

Jeg smagte en gang en norsk pølse som var meget lang og som solgtes i dåser
kaldet middagspølser, men altså ikke de sørgelige rester man her hjemme kaldet
middagspølser. Iøvrigt er de danske udmærket, bare de ikke er tilsat løg i
nogen form eller andre tilsatser så de smager af kemikaiedepot.

>"Tine & Niels" <hullet@pc.dk> skrev i en meddelelse

Er det ikke dejligt når folk ikke sletter overflødig tekst og svarer foroven ?

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-08-01 13:52

Den bedste pølse jeg har fået er de tyske lange tykke pølser som man
kan købe ovre på den anden side af grænsen.
Jeg ved bare ikke om disse kan fåes i Danmark??.
Jeg syntes ikke det er dem man kan købe på glas.

Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Henrik Vest

Dato : 16-08-01 14:27

> [...]
> pølse.
> Er der nogle gode idéer til at koge pølser der "knækker" og smager af

Hmmm ... om det lige var kogepølser de testede husker jeg intet om. Men
bladet Smag & Behag testede sidste år (??) en lang række pølser - og det var
en serie pølser fra Dansk Supermarked/Gøl der vandt (tror nok de hed
Classicon).
Check ellers http://www.smag-behag.dk/ når deres server er oppe og køre
igen.

Henrik V

Fra : Gerner Mo

Dato : 16-08-01 16:57

On Thu, 16 Aug 2001 15:26:41 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Henrik Vest"
<hallo_derude@hotmail.com> wrote:

>en serie pølser fra Dansk Supermarked/Gøl der vandt (tror nok de hed

Gøl ? Det kan ikke passe. Indholdet kommer fra KemiNova, og smager deraf.
De putter alt muligt i for at sløre kemismagen, ost, hvidløg og nogle kemiske
tilsatser.
Jeg sidder og bliver helt dårlig ved tanken om Gøøøøøøøøøøøøl, der brækkede
jeg mig. "Man kender dem på knækket", men det er knækket ned i wc tønden.

Fra : -- kent --

Dato : 16-08-01 17:44

On Thu, 16 Aug 2001 17:57:08 +0200 in <news:dk.kultur.mad+drikke> Gerner Mo
wrote:

> [...]
>jeg mig. "Man kender dem på knækket", men det er knækket ned i wc tønden.

"Gerner Mo" er nyt alias for Verner/Gerner. Verner/Gerner er kendt for at
svine det til i alle newsgroups. Ignorer ham.

Fra : Finn

Dato : 16-08-01 18:57

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Gerner Mo" er nyt alias for Verner/Gerner. Verner/Gerner er kendt for at
> svine det til i alle newsgroups. Ignorer ham.

Svine til og svine til, han gør jo bare opmærksom på at han ikke synes
at gøl/keminova`s pølser er gode. Og endda på en ganske sjov måde.

Mvh. Finn

Fra : -- kent --

Dato : 16-08-01 19:20

Vänta lite så får du se.

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-01 09:55

-- kent -- <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote:

> Vänta lite så får du se.

Så vent med at komme med din oplysning til den er relevant. Hvis du med
"vent lidt" mener at forudsige, at Gerner kommer med et svinsk svar til
dig, så må det vist siges at være fremprovokeret.

Desuden har Sø- og Handelsretten afgjort, at det er i orden at svine
dårlige madvarer til.

--
Christian

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-08-01 19:47

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message

> "Gerner Mo" er nyt alias for Verner/Gerner. Verner/Gerner er kendt for at
> svine det til i alle newsgroups. Ignorer ham.

Hvorfor? GVerner har vel lige så meget ret til at mene noget om pølser som
alle andre.

mvh
Jan

Fra : Kim Juul

Dato : 16-08-01 22:20

> Jeg sidder og bliver helt dårlig ved tanken om Gøøøøøøøøøøøøl, der
brækkede
> jeg mig. "Man kender dem på knækket", men det er knækket ned i wc tønden.

Det er ikke Gøl pølser, men Langelands pølser man kender på knækket.

--
Kim Juul
kim-juul@mail.dk

www.bager-kim.dk www.kim-juul.dk

Fra : Deleuran

Dato : 16-08-01 21:37

> Hvilken pølser der de bedste??.

Hvis du vil ofre lidt på sagen, kan jeg varmt anbefale stort set alle
Slagter Munchs pølser www.munch-skagen.dk , samt "Thyringer" fra Ankers
røgeri www.rogeri.dk begge steder laver de pølser med rigtig kød i. De både
smager fantastisk og mætter. Priserne er noget pebrede, men det er min
overbevisning at man får valuta for pengene.

Lone

Fra : Fru Hof

Dato : 17-08-01 06:57

"Deleuran" <deleuran@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Jeg kan bedst lide pølserne fra Slagter Vollstedt i Haderslev også selvom
der er langt til ham her fra Aalborg.

mvh
Tove

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-01 09:55

Fru Hof <1008046m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

> "Deleuran" <deleuran@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan bedst lide pølserne fra Slagter Vollstedt i Haderslev også selvom
> der er langt til ham her fra Aalborg.

Vollstedts leverpølse kommer dog langtfra op på siden af Lampes. Lampe
er også fra Haderslev, men dansksindet, hvor Vollstedt var den tyske
slagter. Det stammer tilbage fra dengang, hvor man nødvendigvis måtte
have to ting af alt i Sønderjylland.

Vollstedt forhandles (ligesom Munch) i Århus i Salling Super. Måske der
er chance for det samme i Salling, Ålborg.

--
Christian

Fra : Gerner Mo

Dato : 17-08-01 12:52

On Wed, 15 Aug 2001 16:47:32 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, Finn Jensen
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Hej,
>
>Hvilken pølser der de bedste??.
>Jeg tror at jeg har været hele vejen rundt i jagten på den bedste
>pølse.

Der er kommet en del forslag, mere eller mindre af specielle pølser der ikke
fås alle vegne.

Hvis de ikke kan fås i en landsdækkende forretning, ville du så køre x km. for
at købe eller prøvesmage ?

Jeg selv foretrækker at de kan fås i ISO eller hjemtages når man turister et
sted, og det gør man måske kun 1 gang om året.
Og er der ikke noget om at man ikke må tage kødprodukter med fra udlandet,
også selv om det er fra slagteren lige ovre på den anden side af grænsen ?

Vi sjællændere skal jo passe på hvad vi kører med når vi krydser
storebæltsbroen.

Fra : Thomas Martin Widman~

Dato : 17-08-01 12:53

Gerner Mo <gerner.mo@wanadoo.dk> writes:

> Og er der ikke noget om at man ikke må tage kødprodukter med fra udlandet,
> også selv om det er fra slagteren lige ovre på den anden side af grænsen ?

Nej, det var bare en kort tid før sommerferien.

/Thomas
--
Thomas Martin Widmann, Universitetsparken 8, 2., -333, DK-8000 Århus C
Tel.: 7028 4406 * (park) 8942 7333 * (mob.) 2167 6127 * (SDS) 8733 4465

Fra : LazyA

Dato : 17-08-01 13:08

> [...]

> også selv om det er fra slagteren lige ovre på den anden side af grænsen ?
>
> Vi sjællændere skal jo passe på hvad vi kører med når vi krydser

Nej, du må gerne tage kød med hjem fra Danmark, når du kører tilbage til
Sjælland

Hvis I nogensinde ser nogle "Højer Pølser" i et supermarked, så køb dem.
Det er de bedste pølser jeg kender. De koster de hvide ud af øjnene, men de
er det værd!
Uhm, kan stadig smage deres kålpølser... nam nam

mvh

Anders Hagstrøm

Fra : Gerner Mo

Dato : 17-08-01 16:07

On Fri, 17 Aug 2001 14:08:07 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "LazyA"
<lazya@iname.com> wrote:

> [...]
>er det værd!
>Uhm, kan stadig smage deres kålpølser... nam nam

Hvorfor kan en pølse ikke være en pølse ? Nu om stunder kan man ikke sende
nogen i byen eller få varer hjembragt, uden at specificere ud i mindste
detajle hvad for en pølse man mener. Og kan man ikke læse de meget små tegn
der går for en varedeklaration på hylden eller på varen er man sikker på ikke
at få en pølse uden der er tilsat alskens ting og sager der absolut ikke er
ren svinekød. Desuden er butikkerne helt vilde med nye varianter, så de gode
gamle pølser af rent svinekød kan næsten ikke fås mere.
Næsten og næsten ! Jeg burde skrive umuligt.

Fra : IT-Sektionen

Dato : 17-08-01 16:58

Gerner Mo skrev i meddelelsen
<2ccqntko57skg8403vpqp24dk99v5eie0g@4ax.com>...
Desuden er butikkerne helt vilde med nye varianter, så de gode
>gamle pølser af rent svinekød kan næsten ikke fås mere.
>Næsten og næsten ! Jeg burde skrive umuligt.

Det er nu en sandhed med modifikationer. De findes skam. Bl.a. hos

Citat: "Harrys Place er det sted i København, hvor der serveres den
ultimativt bedste pølse, nemlig Superbørgen. Superbørgen er en ordentlig
møghund af hjemmelavet pølse, og er af en sådan kvalitet,at din lokale
slagtermester ikke kan gøre det efter. En stor saftig pølse, der i øvrigt
kan serveres med en særlig krydret ketchup.

Professionelle pølsevognsbrugere kører gerne langt for at få en bid af den
legendariske Superbørge, hvorfor man blandt andet møder håndværkere,
brandmænd, ambulancefører mv. på Harrys. Iøvrigt er der i filmen "Bleeder"
optagelser fra Harrys.

Harry laver i øvrigt også byen bedste frikadellesandwich med remoulade,
rødkål og agurkesalat til ca. 17 kr.

Harrys Place er det bedste bud på en rigtig pølsevogn med den rette ånd og
stemning.

Anmeldt af : Hanne Højholdt Adamsen Dato : 5. marts 2001" Citat slut
På : http://www.junkfoodguide.dk/

AOK skriver :
http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0001/44/89/cs1.html

Og så er Abeles iøvrigt flyttet fra Vanløse til Hellerup og "Den ægte Børge"
kan købes i visse af FDB's butikker Bl.a. Irma til ca 32 kr for 4 styk à
120 gram

Mvh - Jørgen

Fra : Gerner Mo

Dato : 17-08-01 17:13

On Fri, 17 Aug 2001 17:58:06 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "IT-Sektionen"
<no@mail.nn> wrote:

>Gerner Mo skrev i meddelelsen
><2ccqntko57skg8403vpqp24dk99v5eie0g@4ax.com>...
> Desuden er butikkerne helt vilde med nye varianter, så de gode
>>
>Det er nu en sandhed med modifikationer. De findes skam. Bl.a. hos

Når man snakker smag er det da også det eneste der kan modifiseres.
Når man har smagt noget kan man vudere, og derefter undgå varer af samme slags
eller lign. indhold.

Er der kommet varedeklarationer på varerne i pølsevognen ?
Altså fuld varedeklaration og ikke bare hvad der serveres med pølsen og
navnet.

Jeg aldrig set en fuld deklaration på de sedler der hænges op om hvad der
sælges i pølsevognen. ?

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-08-01 17:24

"Gerner Mo" <gerner.mo@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse news:rbgqnt8s470ut57mu0dgh6ssr2oag5peov@4ax.com...
> [...]
> navnet.
>
> Jeg aldrig set en fuld deklaration på de sedler der hænges op om hvad der

Nu spurgte jeg bare efter "den bedste pølse" og ikke efter "den bedste Anne Larsen pølse".
Den "Grønne og slanke" linje er efter min mening ved at tage overhånd. Hvad er der galt med en god gammeldags hot dog godt med det hele på og så en cacaomælk??. Eller for den sagsskyld en stor saftig t-bone steaks godt med tyk bearnaice sovs til??.

Det er efterlyser er saft, kraft og smag. Ikke om den er sund.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

PS: Jeg ryger også og spiser godt med sukker på morgenmaden.

Fra : LazyA

Dato : 18-08-01 13:04

> [...]

> gamle pølser af rent svinekød kan næsten ikke fås mere.
> Næsten og næsten ! Jeg burde skrive umuligt.

*LOL*
Tror vist ikke man kan kalde kålpølsen en ny variant.
Desuden indeholder de omtalte pølser vist ikke ret meget andet end svinekød.

Til gengæl dur de ikke til hotdogs mm. Det ville også være synd for pølsen
at sjaske den til med ketchup mm.

Det skulle god ikke undre mig om Højer Pølser også laver "almindelig pølser"
til hot dogs o.lign.

mvh

Anders Hagstrøm

Fra : Gerner Mo

Dato : 18-08-01 17:40

Fra : Jan Boegh

Dato : 17-08-01 16:11

"Gerner Mo" <gerner.mo@wanadoo.dk> wrote in message

> Vi sjællændere skal jo passe på hvad vi kører med når vi krydser
> storebæltsbroen.

Iflg. Kaj Ikast er dette bygningsværk ellers konstrueret med henblik
på at transportere foder over til sjællænderne. På den anden side
er det jo sådan set nok rarest hvis i selv bli'r derovre og vi så
sender en lastvogn

mvh
jan

Fra : Gerner Mo

Dato : 17-08-01 17:15

On Fri, 17 Aug 2001 17:10:31 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Jan Boegh"
<jan@boegh.X_net> wrote:

> [...]
>på at transportere foder over til sjællænderne. På den anden side
>er det jo sådan set nok rarest hvis i selv bli'r derovre og vi så

Hm, hvad skal i bruge lastbilen til ? Den bliver bare konfiskeret hvis i
sender den tilbage med pølser.
Brobisser kan jo også sidder i billetterminalen.

Fra : Frank Ronnie Hansen

Dato : 17-08-01 20:25

Finn Jensen skrev

>Hvilken pølser der de bedste??.
>Jeg tror at jeg har været hele vejen rundt i jagten på den bedste
>pølse.

Hej Finn

Sådan får du den bedste pølse:

Drik 3 Elefantøl.
Drik 3 Vodka-Nordsøolier.
Drik 7 Rød Aalborg-Gammel dansk.
Drik 5 Dynamitøl.

Tag derefter ind på Rådhuspladsen i København, besøg den nærmeste
pølsevogn, og jeg kan garantere dig for at alle de pølser han serverer
for dig vil smage himmelsk

Venlig hilsen
Frank

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-08-01 06:12

"Frank Ronnie Hansen" <fever@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tag derefter ind på Rådhuspladsen i København, besøg den nærmeste
> pølsevogn, og jeg kan garantere dig for at alle de pølser han serverer

Så får man vist glæde af dem 2 gange??. 1 gang på vej ned og 1 gang på vej
op

--
Venlig hilsen
Finn Jensen