Fejlmeddelelse i forte4j.
Fra : Ukendt

Dato : 15-08-01 15:56

Jeg får følgende fejl:
BronzeProject/FileCreator.java [93:1] No constructor in FileReader
matches <init>(File)
BufferedReader in = new BufferedReader(new FileReader(input));
^
BronzeProject/FileCreator.java [93:1] Cannot parse initializer
BufferedReader in = new BufferedReader(new FileReader(input));
^
2 errors

på følgende kode som skal bruges til at kopiere en tekstfil:
File input = new File("Lotto\\Bronze\\DMETHOD.TXT");
BufferedReader in = new BufferedReader(new FileReader(input));
PrintWriter out = new PrintWriter(new
FileWriter("a:\\DMETHOD.TXT"));

Men i api'en står der at:
FileReader
public FileReader(File file)
throws FileNotFoundException
Creates a new FileReader, given the File to read from.
Parameters:
file - the File to read from
Throws:
FileNotFoundException - if the specified
file is not found

Så jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg gør galt??

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-01 19:11

On Wed, 15 Aug 2001 16:55:33 +0200, Peter Frederiksen <> wrote:

> [...]
> File input = new File("Lotto\\Bronze\\DMETHOD.TXT");
> BufferedReader in = new BufferedReader(new FileReader(input));

Med hjælp fra en kammerat fandt vi ud af at det virkede ved at skrive:
BufferedReader in = new BufferedReader(new
java.io.FileReader(input));

Det er bare underligt fordi jeg havde importeret java.io.*
Og jeg bruger andre klasser fra java.io-pakken i samme fil.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-08-01 00:44

Peter Frederiksen wrote:

> [...]
>
> Det er bare underligt fordi jeg havde importeret java.io.*
> Og jeg bruger andre klasser fra java.io-pakken i samme fil.

Lyder som om en af de andre pakker du importerer også har en FileReader
metode, som så overskygger den du gerne vil bruge.

Jeg mener at en spritny javac skulle kunne kildes til at melde fejl i så
tilfælde.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-01 12:57

On Fri, 17 Aug 2001 01:44:01 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Lyder som om en af de andre pakker du importerer også har en FileReader
>metode, som så overskygger den du gerne vil bruge.

Det gættede jeg også på, men ud over java.io.* importerede jeg kun
java.util.*, og der er så vidt jeg kan se ingen FileReader-klasse.

>Jeg mener at en spritny javac skulle kunne kildes til at melde fejl i så
>tilfælde.

Jeg har prøvet at compilerer med javac (jdk1.3) fra dos, og på en
anden computer, og hver gang gav samme linie en fejl.

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 20-08-01 00:29

on Friday 17 August 2001 01:44, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg mener at en spritny javac skulle kunne kildes til at melde fejl i så
> tilfælde.

Korrekt. Jeg har et par gange importeret java.util.* samt java.sql.*
hvilket betyder at brugen af "Date" bliver tvetydig. Denne fejl fanger
compileren.

--
Jonas Kongslund <jonas@kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund
Wonder what XNS is? Learn more at http://www.xns.org/xns/nutshell.html

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-08-01 13:29

eter Frederiksen wrote:

> Jeg får følgende fejl:
> BronzeProject/FileCreator.java [93:1] No constructor in FileReader
> matches <init>(File)
> BufferedReader in = new BufferedReader(new FileReader(input));

Hvilken Java version udvikler du under? Er det den samme som du bruger
dokumentation til?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-01 00:21

On Thu, 16 Aug 2001 14:29:08 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Hvilken Java version udvikler du under? Er det den samme som du bruger
>dokumentation til?

Jep, desuden står der at FileReader har været med siden ver.1.1