input funktion?
Fra : Bruun

Dato : 15-08-01 14:36

Hej i gruppen,

Jeg sidder her og forsøger at lave en knap som skal linke til en ftp-server.
Men det virker ikke?!
hvad gør jeg galt?

<input type="button" value="FTP-server"
OnClick="location.href='ftp://'>www.linkdown.dk'">

Tak,

Mvh Kim Bruun

Fra : J.C. Voss

Dato : 15-08-01 15:46

Jeg vil skyde på, at der skal stå ftp.linkdown.dk istedet for www.

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Bruun

Dato : 16-08-01 07:55

Hejsa,
"J.C. Voss" <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote in message

> Jeg vil skyde på, at der skal stå ftp.linkdown.dk istedet for www.

Hvis man havde sat et sub-domæne op til det. Det er der ikke. Så det er skam
rigtigt nok.

Mvh Kim Bruun

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-08-01 09:58

Bruun <dikkedarer@hotmail.com> wrote:

> Hvis man havde sat et sub-domæne op til det. Det er der ikke. Så det er skam
> rigtigt nok.

Du har ret, jeg prøvede lige med mit ftp-program, virkede fint med www.
hvor den bad om pw, men ingenting skete med ftp. Særligt...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-08-01 16:02

Fungerer fint men FTP serveren kræver password.

Fra : Bruun

Dato : 16-08-01 07:54

Hejsa,
"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Fungerer fint men FTP serveren kræver password.

Ok?!

det var spøjst... jeg får bare The Page Can Not Be Displayed.

Den kræver forresten og passwd =)

Tak for hjælpen.

Mvh Kim Bruun

Fra : Jacob Schütz

Dato : 16-08-01 08:16

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Fungerer fint men FTP serveren kræver password.

MEGET MÆRKELIGT!!!
Når jeg via www.linkdown.dk klikker på ftp-server knappen får jeg page
cannot... men hvis jeg refresher siden, bliver jeg bedt om at indtaste
brugernavn & password til ftp-serveren...

-Jacob

Fra : Bruun

Dato : 16-08-01 08:58

Hejsa,
"Jacob Schütz" <jacob@schutz.dk> wrote in message
> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message

[SNIP]> > >Mvh Kim Bruun

> [...]
> cannot... men hvis jeg refresher siden, bliver jeg bedt om at indtaste
> brugernavn & password til ftp-serveren...

Ja ikke?! Jeg fatter nada. Det virker sådan set på andre maskiner.

Hmm.. jeg kigger videre.. =)

Mvh Kim Bruun

Fra : Bruun

Dato : 16-08-01 09:09

Hejsa,
"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Fungerer fint men FTP serveren kræver password.

btw.

Ved du hvordan jeg får den til at åbne FTP-linket i en ny browser?

<input type="button" value="MediaBank"
OnClick="location.href='http://www.linkdown.dk/cgi-bin/mbweb'"
target="_blank" style="width:110px">

Det vil ikke virke? Gør jeg noget forkert, eller kan man ikke bruge target i
input?!

Mvh Kim Bruun

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-08-01 10:08

> Ved du hvordan jeg får den til at åbne FTP-linket i en ny browser?
> <input type="button" value="MediaBank"
> OnClick="location.href='http://www.linkdown.dk/cgi-bin/mbweb'"
> target="_blank" style="width:110px">

I din OnClick handler siger du jo at du vil ændre location for det aktive
vindue. Så det giver ikke mening at bruge target bagefter. Brug evt. istedet
window.open(...) til at åbne linket i et vyt vindue.

> Det vil ikke virke? Gør jeg noget forkert, eller kan man ikke bruge target
> input?!

Nej.

mvh
Kim Jensen