Blinkende lygter ?
Fra : Peter

Dato : 15-08-01 12:33

Hej
Mon her er nogle af jer der har set skovrestauranten i "blinkende lygter"
der kan genkende stedet, og kan fortælle hvor det ligger i landet.
Jeg bor selv i Fredericia og kan ikke genkende stedet.

mvh
Peter
lpm@t.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 15-08-01 13:08

"Peter" <lpm@it.dk> wrote in message news:9ldmea$1lj0$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> der kan genkende stedet, og kan fortælle hvor det ligger i landet.
> Jeg bor selv i Fredericia og kan ikke genkende stedet.

Nu er det jo langtfra sikkert at scenerne ved restauranten er blevet optaget
i Fredericia... de kunne jo have været optaget hvor som helst. Huset kan jo
også sagtens være bygget til formålet og så revet ned igen, men det er vist
mere amerikanske ideologier :)

Jacob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-08-01 13:37

Hej!

Peter wrote:

> Mon her er nogle af jer der har set skovrestauranten i "blinkende lygter"
> der kan genkende stedet, og kan fortælle hvor det ligger i landet.
> Jeg bor selv i Fredericia og kan ikke genkende stedet.

Min far et helt sikker på, at huset ligger på dyrehavsbakken ved Kongens Lyngby.
Det er osse en kro i virkeligheden.

Er der andre som har samme tanke? Ellers må jeg jo lige tage et smut derover og
kigge. Bor kun 4km væk derfra

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

"Information wants to be free"

Fra : Peter Kaas

Dato : 15-08-01 20:56

> [...]
Lyngby.
> Det er osse en kro i virkeligheden.
>
> Er der andre som har samme tanke? Ellers må jeg jo lige tage et smut

Jeg er sikker på at du og din far har ret. Jeg kan bare ikke huske /hvad/
den hedder. Dog, det eneste jeg tilnærmelsesvis kan sige, der undersøtter
denne påstand, er, at det billede, der er i filmen af dem alle sammen som
børn er taget på Klampenborg Station. Og dén ligger jo som bekendt ret tæt
på Bakken...

Mvh
Peter

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-08-01 23:22

Hej!

Peter Kaas wrote:

> [...]
> børn er taget på Klampenborg Station. Og dén ligger jo som bekendt ret tæt

Jeg _mener_ at min far kaldte den Skovly Kroen eller noget i den retning. Jeg
spørger ham i morgen, så må vi se. Tror sgu jeg dapper over og tager nogle
billeder af stedet :)

Fra : Tina Andersen

Dato : 16-08-01 01:01

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en
> [...]
Jeg
> spørger ham i morgen, så må vi se. Tror sgu jeg dapper over og tager nogle

Der ligger godt nok en restaurant der hedder Skovly, men den ligner
tilnærmelsesvis ikke kroen fra Blinkende Lygter.

Tina

Fra : Tina Andersen

Dato : 16-08-01 01:30

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en

Kan det mon være Studenterkilden?

Sakset fra aok.dk:

Studenterkilden
adresse: Enghavevej 16, 2930 Klampenborg
telefon: 39 90 39 71

Studenterkilden er et sted med traditioner. Beliggende i udkanten af
Dyrehaven (med indkørsel fra Klampenborgvej) og udsigt til galopbanen var
det gamle traktørsted førhen der, hvor det københavnske borgerskab tog ud
for at spise, danse og more sig. Siden hen blev Studenterkildens sort-hvide
bindingsværk med stråtækt tag et oplagt sted at holde bryllupper og andre
store selskaber.

Tina

Fra : Måtse

Dato : 16-08-01 09:51

Det er Studenterkilden... Har fået det bekræftet fra Scanbox.

Mvh.
Måtse

Fra : Jeppe Møller

Dato : 15-08-01 14:29

Jeg ved ikke om jeg husker rigtigt? -eller blev de scener optaget i
Sverige?
Hæng mig ikke op på det
/Jeppe

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 15-08-01 19:02

Peter vreettee in meeseaagjee <9ldmea$1lj0$1@news.cybercity.dk>:

> Hej
> Mon her er nogle af jer der har set skovrestauranten i "blinkende lygter"
> der kan genkende stedet, og kan fortælle hvor det ligger i landet.

Jeg har fået at vide at det ligger på Sjælland nær Næstved (i retning af
Slagelse).

[...]

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Peter

Dato : 16-08-01 19:14

1000 tak for svarene
jeg tror jeg vil køre forbi næste gang jeg kommer til kbh bare for lige at
se det

mvh
Peter