Ide om ny gruppe kun til have..
Fra : Peter Andersen

Dato : 15-08-01 09:18

Var det ikke en ide at lave en ny gruppe kun til have? dvs. alt hvad der har
med prydhave, nyttehave, træer, buske, frugt, og drivhuset... hvad det kan
være.

vh. Peter Andersen...

Fra : Bjarne

Dato : 15-08-01 14:19

Jo -god ide.

m.v.h.
Bjc

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 15-08-01 14:56

Peter Andersen wrote:

> Var det ikke en ide at lave en ny gruppe kun til have? dvs. alt hvad der har
> med prydhave, nyttehave, træer, buske, frugt, og drivhuset... hvad det kan
> være.

Hvorfor?
Synes du der er for meget trafik i hus-og-have? Der er da grupper med
mere trafik.
Hvor længe har du egentlig fulgt gruppen?

Man kunne godt splitte gruppen op i en gruppe for hus, og en for have,
men jeg synes egentlig gruppen fungerer ganske fint som den er.

--Johan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-08-01 17:59

On Wed, 15 Aug 2001 15:55:55 +0200, Johan Myhre Andersen
<jma@cpk.auc.dk> wrote:

>Man kunne godt splitte gruppen op i en gruppe for hus, og en for have,
>men jeg synes egentlig gruppen fungerer ganske fint som den er.

Jeg syntes også tingene går fint som de er - jeg syntes tingene hænger
fint sammen, dem som spørger om ting vedr. huset har tit også en have
og omvendt. Og så længe der ikke er mere trafik i gruppen end der er,
mener jeg ikke der er nogen grund til at lave om på det.
Stiger mængden af trafik i gruppen en dag voldsomt, så kunne det være
en ide, men den tid den sorg.

http://www.gartneriet.dk

Fra : H. Olesen

Dato : 15-08-01 22:49

On Wed, 15 Aug 2001 18:59:21 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
>mener jeg ikke der er nogen grund til at lave om på det.
>Stiger mængden af trafik i gruppen en dag voldsomt, så kunne det være

Subscribe.

Ideen blev vendt mange gange inden gruppens oprettelse, men da det til
dels var umuligt at finde et passende navn til en ren
have/plante/drivhusgruppe og Ole kom med det glimrerende argument at
det måske også kunne være rart at få lov at spørge om "hvordan
reparerer jeg mit utætte tag?" eller "hvordan lægger jeg fliser?"
besluttede jeg mig for at kalde gruppen hus-og-have og lade
gør-det-selv delen indgå i fundatsen.

dk.bolig (som jeg smuglæser) er kommet til siden, hvor dette også er
kommet med, men jeg må indrømme, at jeg jeg synes at denne gruppe er
langt hyggeligere end dk.bolig, så jeg poster fortrinsvis her,
medmindre det er ting jeg tror at dk.bolig folkene har bedre styr på
end vi har. (btw, så tror jeg også at nogle af dk.bolig folkene
smuglæser i denne gruppe, ikke også Jan?

Så lad os beholde gruppen som den er, medmindre der som nævnt kommer
voldsom trafik som vil kunne tale for en opsplittelse.

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Peter Andersen

Dato : 16-08-01 10:49

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så lad os beholde gruppen som den er, medmindre der som nævnt kommer
> voldsom trafik som vil kunne tale for en opsplittelse.

Ok. Ideen var bare at få adskilt det mere gør-det-selv og havde/gartner
emnerne...
Jeg syntes stadig ideen er god, men det er rigtigt: at dømme på
trafikmængden er det nok ikke aktuelt, selv om der er grupper der ha mindre
trafik på et meget mindre emne..

Fra : M@rk

Dato : 20-08-01 08:12

Wed, 15 Aug 2001 23:49:19 +0200, berigede H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>(btw, så tror jeg også at nogle af dk.bolig folkene
>smuglæser i denne gruppe, ikke også Jan?

Det kan du ikke bevise! )

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : H. Olesen

Dato : 21-08-01 16:22

On Mon, 20 Aug 2001 09:12:17 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Det kan du ikke bevise! )

Der var engang en mand som hed M@rk som startede sin karriere i
dk.bolig med ......... Næh, jeg siger ikke mere nu, men hvor meget vil
du give mig i bestikkelse, for ikke at fortælle resten af sætningnen?

Da dk.bolig startede, var jeg meget ambivalent om denne hus-og-have
gruppe (som eksisterede i forvejen) skullle flyttes og lægges under
dk.bolig . Men jeg holdt fast på at bevare den som den var, og det er
jeg glad for idag, hvor I kæmper mod annoncer og kværulanter.
Så hvis I dk.bolig-folk har brug for et pusterum, så kom over til os,
i denne gruooe er der en meget hyggelig stemning, selvom der
indimellem bliver uddelt skideballer, men det sker med et smil på
læben.

Fra : M@rk

Dato : 21-08-01 21:10

Tue, 21 Aug 2001 17:21:42 +0200, berigede H. Olesen
> [...]

>dk.bolig med ......... Næh, jeg siger ikke mere nu, men hvor meget vil
>du give mig i bestikkelse, for ikke at fortælle resten af sætningnen?

Okay, name your price ))

Hvad skal jeg dog gøre med din hukommelse - det var da lige godt
skræmmende ))

> [...]
>i denne gruooe er der en meget hyggelig stemning, selvom der
>indimellem bliver uddelt skideballer, men det sker med et smil på

Hvis sandheden skal frem, så huserer jeg vist pt. mere i denne gruppe
end i boliggruppen - meeeen, det kan jo bl.a. at vi er flyttet fra
lejlighed og i hus )

Meeen, du har da ret - her er ganske hyggeligt ))

/Mark

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-08-01 19:32

Johan Myhre Andersen wrote:

> [...]

> Man kunne godt splitte gruppen op i en gruppe for hus, og en for have,
> men jeg synes egentlig gruppen fungerer ganske fint som den er.

Enig. Ingen grund til at splitte den op.
Så skal man jo goså kigge 2 steder. ! Og med den "trafik" der er, varer det vist
længe før det bliver uoverskueligt.

Prøv at se dk.fritid, bil. Denne gruppe har langt flere indlæg/kommentarer.
Der var over 200 indlæg d. 14/8. Og det fungerer da trods alt.!

Jørgen

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 15-08-01 17:35

> [...]
> med prydhave, nyttehave, træer, buske, frugt, og drivhuset... hvad det kan

Dårlig ide.

Den nuværende news:dk.fritid.hus-og-have fungerer glimrende, og
trafikken er overskuelig.

Venlig hilsen
Erik Olsen