Tips til 'fuglenet' ved skjult tagrende?
Fra : just@forget.net

Dato : 15-08-01 08:58

Tidens tand plus forkert fald og overhængende grene har taget
livet af mit tagudhæng på nordsiden. :(

Nu er det defekte fjernet så en nu 'kasse' kan blive opbygget. En
af de graverende fejl ved den gamle konstruktion var, at der ikke
var en luftrevne på 1-2 cm nedert i 'kassen' så lften kunne ikke
komme ind og evt. overløb i tagrenden ikke kunne komme væk.

Det retter vi naturligvis nu, men så er der lige den detalje der
hedder redebyggere af enhver art, som jo vil finde en sådan revne
uhyre praktisk som hoveddør!

Har en i gruppe et fif mht. en type plastnet eller andet
uforgængeligt, der kan lukke døren for de kære små?

Jeg har set en type plastnet til tagrender, men prisen er helt
vild, så det er bestemt ikke løsningen. Kan tagrender overdækkes
så store blader ikke drysser lige ned så er jeg bestemt også
interesseret. Blot ikke i byggemarkedernes guldrandede
færdigløsning!

På forhånd tak