jog
Fra : Spidsmus

Dato : 14-08-01 23:14

Hej Allan

Jeg har selv en jog fra 94 så jeg kan kun fortælle ud fra mine egne
erfaringer.

Jeg har fjernet skiven i variomaticen så har jeg sat en kraftigere
koblingsfjeder i koblingen så den får højere omdrejninger.Det jeg ville opnå
med det var at jeg så kunne sætte nogen tungere ruller i. Så jeg fik mere
optræk & mere topfart.

Jeg har så også sat en baneudtødning på som ligner næsten den orig.men det
behøves du ikke den køre ikke hurtigere af den grund den køre ligså godt med
den lovlige udstødning.

Du har skrevet at du havde fjernet skiven det er også godt nok men jeg kan
et lille trick hvis du vil have optræk og jeg mener virkelig optræk det
eneste du skal gøre er at sætte 1-2 skiver imellem bøsningen som kileremmen
køre på og blæserhjulet så lover jeg dig den har ligså godt optræk som hvis
der var tun på jeg kan hive min op på baghjul og min jog er 100% lovlig
bortset fra udstødningen og fjederen i koblingen.

Jeg har prøvet det med cdi tændingen det virker kun hvis du har tun på det
giver ikke noget når den er lovlig.

Jeg har også prøvet den speed control det giver ikke noget på optrækket
eller topfarten speed controlen er faktisk bare polini`s variomatic så den
solgte jeg hurtig igen jeg var faktisk pisse skuffet over den jeg kunne ikke
mærke forskel.

Du skal være velkommen til at spørge hvis du er i tvivl om noget.

Med venlig hilsen.
A.Foslund

Fra : RpR

Dato : 15-08-01 06:07

> [...]
opnå
> med det var at jeg så kunne sætte nogen tungere ruller i. Så jeg fik mere

Tungere ruller er ikke lig topfart, og ligeledes er lettere ruller ikke lig
optræk.
Der findes 2 slags ruller: forkerte der enten er for lette eller tunge, og
så de rigtige ruller der bare passer i vægten så både topfart og optræk er
maximalt.
Trykfjeden har kun det formål at holde remmen på plads så den ikke glider,
og en strammere behøver man ikke tænke på før man har fået en 70cc cylinder
af en art.

> [...]
> behøves du ikke den køre ikke hurtigere af den grund den køre ligså godt

Ingen baneudstødning ligner en lovlig, det er sikkert =)
Desuden lyder det som om at:
1. Du har sat en udstødning på hvis kammerdesign ikke passer til din
cylinder
2. Du kører stadigvæk med den lovlige 2-skyller cylinder (hvilket kun gælder
nymodel)
3. Du kører stadigvæk med den lovlige studs på 6mm (gammel model jog).

I både tilfælde 2 & 3 vil såvel træk som topfart blive ringere af at montere
en tun potte. Men jeg kan garantere dig at den lovlige potte ikke dur til
meget.

> [...]
> der var tun på jeg kan hive min op på baghjul og min jog er 100% lovlig
> bortset fra udstødningen og fjederen i koblingen.

Hvilket blot ville svare til at lade skiven fra fabrikken sidde der, så din
topfart formindskes betydeligt.

> [...]
> solgte jeg hurtig igen jeg var faktisk pisse skuffet over den jeg kunne

Polini laver ikke just de sejeste variomaticer til Minarelli. Malossi's er
meget bedre.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com