Erfaringer med Honda CBR-600 årg. 92-93
Fra : Troels Nielsen

Dato : 14-08-01 21:40

Hejsa...

Jeg går med tanker om at købe en Honda CBR-600 ca. årgang 92-93 med omkring
30.000 til 45.000 km på tælleren.
I den forbindelse vil jeg gerne høre om der er nogle her i forsamlingen der
har gjort erfaringer med denne maskine.
Specielt vil jeg gerne vide om modellen har nogle typiske "skavanker" jeg
skal være på vagt overfor samt om jeg skal forvente at have udført en
komplet motorrenovering af en MC der har gået så langt ( jeg har hørt om
motorrenoveringer som har kostet 20-30 tusinde - og dem ville jeg egentlig
helst undgå).

Håber der er nogle der vil øse af deres viden - og på forhånd tak.

Mvh Troels
Forhåbentlig kommende CBR600 ejer...

Fra : Troels Nielsen

Dato : 14-08-01 21:43

Hov, jeg glemte lige og tilføje om hvad forskellen er på en alm. CBR-600 og
en US model - er der forskelle?

Mvh Troels

Fra : Michael K.S.

Dato : 14-08-01 22:42

On Tue, 14 Aug 2001 22:40:09 +0200, "Troels Nielsen"
<Troels.Nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg går med tanker om at købe en Honda CBR-600 ca. årgang 92-93 med omkring
>30.000 til 45.000 km på tælleren.

Tjah,forudsat at du har råd til at forsikre den og har lidt erfaring i
posen så er det da en ualmindelig god ide.Til pengene (65-70.000) får
du IMO ikke noget bedre,det er en virkelig god cykel med fremragende
køreegenskaber,rigelig kræfter og i høj kvalitet.
>I den forbindelse vil jeg gerne høre om der er nogle her i forsamlingen der
>har gjort erfaringer med denne maskine.

Jow-jow jeg kørte sidste år på sådan en hjuldamper og var ovenud
tilfreds med den,solgte den kun fordi jeg hellere ville køre ræs....

> [...]
>motorrenoveringer som har kostet 20-30 tusinde - og dem ville jeg egentlig

*LOL*... 30-45.000 er ikke langt for en CBR600,den har en usædvanlig
holdbar motor,der holder til en masse tæsk,men alt kan selvfølgelig
ødelægges.Er det til trods herfor lykkedes at smadre motoren,så
(hoved)renoverer man den _ikke_,det er hul i hovedet,der er masser af
motorer til salg til 6-8.000 med lavt km-tal.

Den har iøvrigt ikke mange skavanker sådan en,men bagdæmperen kan godt
være skudt efter 30-40.000 km så det bør man i hvert fald tjekke.
Ligeledes 2.-gearet (men det gælder for stort set alle
sportscykler),den rasler ofte lidt fra koblingen når du holder i
frigear - betyder ikke en hattenål.

>Forhåbentlig kommende CBR600 ejer...

Alle burde unde sig den oplevelse at prøve en CBR600 en gang i livet
).Udfra en totalbetragtning rigtig meget cykel for pengene,der
findes cykler der på enkeltområder er bedre,men samlet set er den om
ikke bedst så damn tæt på....eneste ulempe (for nogen) der er jo et
hav af dem (dog ikke så meget i DK) at nogle hellere vil have noget
der skiller sig lidt mere ud.

-M

Fra : Hellfire

Dato : 15-08-01 20:50

"snip"
> [...]
> ikke bedst så damn tæt på....eneste ulempe (for nogen) der er jo et
> hav af dem (dog ikke så meget i DK) at nogle hellere vil have noget

Jeg prøvede engang en på min læreplads' parkeringsplads (lille tur frem og
tilbage, men jeg havde rigeligt at gøre med at holde øje med asfalten lige
foran mig, og gearskiftet), ikke så lang tid efter jeg fik "pappet". Men
oplevelsen var (dengang ;-] ) ekstrem. Fed kværn, jeg går stadig og drømmer
lidt hver gang jeg ser en CBR600F2 (specielt den hvid/blå/røde, mener det er
den fra '93).

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 16-08-01 15:12

Hejsa...
Jeg Købte her i foråret en CBR 600 Model 94 ( F2 ) men først indreg. i 96
Den havde dengang kørt 40.000 km
Nu skal der lige siges at jeg i 99 købte en ny Suzuki GSF 600 Bandit og i 00
byttede den til en ny Suzuki GSX 600 F, så lidt efaring har jeg vel... (
selv om jeg godt ved det ikke er meget :)
Jeg har da været glad for mine 2 suzuki'er MEN.....
Det kan slet ikke sammenlignes med min honda. Den kører og styrer bare kanon
meget bedre. selv om den er en del ældre.
Det eneste negative jeg kan sige om den er at mere vil have mere ... og nu
vil jeg gerne have en CBR 600 F4
så vi for se til næste forår om jeg får råd. og om jeg får solgt min F2'er..

Hilsen
Lars Bisgaard