Tuning af Jog
Fra : Allan Nielsen

Dato : 14-08-01 21:46

Hej NG

Nu har jeg omsider fået taget mig sammen til at få fjernet ringen i min Jog
CY50. Nu kører den ca. 47, hvilket også er meget fint, men jeg vil gerne op
på 60-70 km/t og så så må den gerne have et godt optræk
Er der nogle der kan anbefale noget???? Jeg vil ikke til at skifte
cylinder, men jeg har hørt noget om, at man kan fjerne "blindrøret" i
udstødning. Det skulle vist give 60-70 samt et meget godt optræk? er det
rigtigt? Der er måske nogen der har erfaringer med netop det?
Jeg har også hørt noget om at udskifte tændingen til en uden begrænsning? så
skulle den vist køre ca. 60.
Hvad med det der Speed Control, hvad er det for noget? er det noget der
giver meget optræk eller hvordan?

Jeg håber der er nogle, der gider svare på disse "newbie" spørgsmål!

Mvh Allan

Fra : RpR

Dato : 15-08-01 05:59

> [...]

> giver meget optræk eller hvordan?
>
> Jeg håber der er nogle, der gider svare på disse "newbie" spørgsmål!

Afhængig af hvilken årgang det er du kører på er der stadigvæk følgende
spærringer:

Gammel model: Studsen skal skiftes til 21mm, ellers ryger trækket totalt når
du lukker blindrøret.
Ny model: Du kan godt lukke blindrøret, men topfarten kommer kun til at
ligge på ca 50 - 55km/t og optrækket bliver ikke meget bedre end det er nu.
45'er cylinderen _skal_ monteres hvis den skal køre nogenlunde "godt".

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-08-01 12:45

Æhh..... der er sq da ikke noget blindrør på Space Innovations eller har jeg
taget helt fejl??? det er der i hvert fald ikke på min.....

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Allan Nielsen

Dato : 15-08-01 17:21

He he! jeg har faktisk ikke en gang set efter om der sidder et blindrør på
min

Men det er en Fine Selection fra 98, så jeg går ud fra, at det er en af de
"nye" modeller
Det vil altså sige, at hvis jeg afmonterer blindrøret, og svejser hullet til
igen, så kører den ca. 5-10 km/t hurtigere + en lille smule mere optræk?
Right?
Mvh Allan

Fra : RpR

Dato : 15-08-01 17:45

> [...]
til
> igen, så kører den ca. 5-10 km/t hurtigere + en lille smule mere optræk?

Fine selection, det er den lille model Jog ikke? Den hvor lygten sidder i
styret? Det er gammel model.

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-08-01 03:49

Og der er heller ikke blindrør på......!