Tilspænding?
Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 14-08-01 19:20

Jeg skal i morgen skrue den nyhonede cylinder på min kærestes DT175, men jeg
ved ikke hvor meget topstykket skal spændes med.
Toppakningen er af kobber, lidt i profil, og topstykket bliver spændt fast
med 6 stk. 8mm møtrikker (stavboltene er monteret i cylinderen)
Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvor meget jeg skal spænde dem
med?

Henrik
GSX750F (som jeg har en Haynes til)

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 14-08-01 19:35

"Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> wrote in message
> [...]
> med 6 stk. 8mm møtrikker (stavboltene er monteret i cylinderen)
> Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvor meget jeg skal spænde dem

Ifølge den Clymer jeg har, så skal topstykket spændes med 25 Nm, og
cylinderen med 38 Nm.

mvh
Jens
GSX600F(med en Haynes til)
DT175(med en Clymer til)

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 14-08-01 20:56

> Ifølge den Clymer jeg har, så skal topstykket spændes med 25 Nm, og
> cylinderen med 38 Nm.
>
> mvh
> Jens
> GSX600F(med en Haynes til)