Problem m. opdatering af fields i Word VBA
Fra : Jacob Forman Jacobse~

Dato : 14-08-01 16:54

Hej,
Jeg har et problem, naar jeg ved afvikling af en Word VBA macro forsøger at
opdatere indholdet i et datofelt i et dokument, fx på følgende måde:

For Each aField In ActiveDocument.Fields
aField.update
Next aField

Selv om sproget i dokumentet er sat til dansk (fx vha.
.....*.Selection.LanguageID = wdDanish ), bliver datofeltet opdateret til
engelsk format (månedens navn står på engelsk). Kan nogen forklare mig
hvorfor - eller give mig et hint til et workaround?

/Jacob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-08-01 07:10

"Jacob Forman Jacobsen" <forman@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> engelsk format (månedens navn står på engelsk). Kan nogen forklare mig
> hvorfor - eller give mig et hint til et workaround?

Jeg har ikke lige forsøgt at genskabe det, betragt det som et skud fra
hoften
Hvad er dine Data/Time settings på putteren?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Rayman

Dato : 16-08-01 19:46

Jeg går ud fra at det er et VB problem, hvor f.eks. Format(2.98,"0.00")
Bliver til "2,98" på en dansk maskine. Og vb bruger internt den amerikanske
model, derfor skal du selv vælge Format(dateVal, "dd-mm-yyyy")...